Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Naj vam tek zleze pod kožo

Tečemo lahko kjer koli in kadar koli

V neizprosni naglici, ob tem nenehnem lovljenju hudičevega repa, nismo površni in neobzirni le do sodelavcev, prijateljev in najbližjih. Žal postajamo takšni tudi do sebe in svojega telesa. Vsakdo pozna vsaj enega "kaveljca", ki s sedmimi, z osmimi … križi na ramenih hodi po hribih, kolesari, teka ter še vedno živi ustvarjalno in polno. Si je možno želeti več? Teči do smrti in zdrav umreti, bi morda lahko še dodali v svoji nadutosti.

Toda za to se ni dovolj občasno sprehoditi in se nemara dvakrat na leto udeležiti katere od tekaških, kolesarskih in drugih rekreativnih prireditev. Vaše telo potrebuje več – potrebuje redno telesno dejavnost.
Samo v znoju lastnega obraza lahko pridemo do najpomembnejše zmage – zmage nad samim seboj – in le tovrstna pot vodi k sreči ter zdravju. Veliko jih je in različne so. Nekateri prisegajo na partijo tenisa, drugi na "mašine" in škripce v fitnesu, tretji se najraje podijo za žogo. Mnogim Slovencem so najbližji tek in druge vzdržljivostne dejavnosti, ki potekajo v naravi.

Zakaj je tek v naravi lahko prava izbira tudi za vas?
Vsaka telesna dejavnost je boljša od nedejavnosti. Tek se na prvi pogled zdi enolična, dolgočasna dejavnost. Samo na prvi pogled in od daleč. Bolj ko ga boste spoznavali, bolj vam bo lezel pod kožo in v srce. Naj vas poskušam prepričati zgolj z nekaterimi razlogi, ki pravijo, da je s tekom vredno poskusiti in ga preizkusiti.

Za srce, a tudi za značaj
Tek in druge vzdržljivostne dejavnosti sodijo med najbolj vsestransko koristne oblike gibanja. Pomaga vam lahko uravnavati ravni maščob in holesterola v krvi, a tudi krvni tlak. S tekom ne boste le okrepili srca in mišic, poživili ožilja, izgubili kakega kilograma odvečne prtljage in si podaljšali življenja, temveč boste razvili tudi notranjo trdnost, nepopustljivost – nadgradili svoj značaj. Našli boste notranji mir. Duhovni učitelj Šri Čimnoj pravi, da je to človekovo največje bogastvo.

Tečemo (skorajda) kjer koli in kadar koli
Vadba teka ne vzame veliko časa in jo je možno prilagoditi vsakemu dnevnemu ritmu. Dober trening je mogoče opraviti že v 30 minutah. Če temu prištejemo še pripravo in blagodejno prho po opravljenem teku, vse skupaj ne traja več kot eno uro. Ni izgubljanja časa, saj lahko vsaj približno primeren tekaški teren najdemo skorajda kjer koli – tako rekoč se začne že na domačem pragu. Tečemo lahko kadar koli: zjutraj pred službo, opoldne med delovnim odmorom ali pozno zvečer s svetilko na glavi. Vsakdo se lahko odloči v skladu z obveznostmi in razpoloženjem.
Toda tak "ekspresni" pristop k teku in rekreaciji naj bo izjema – izhod v sili. Če pristanemo, da še med tekom na nas pritiska stres zaradi hitenja, rekreacija izgubi osnovni namen.

Sprostitev brez hitenja in druženje
Vadba v družbi prijateljev je zagotovo ena od najpomembnejših razsežnosti športnorekreacijske dejavnosti.
Zlasti organizirana skupinska tekaška vadba ponuja priložnosti, da se v resnici otresemo bremen i in skrbi ter se skupaj s prijatelji in znanci s podobno življenjsko usmeritvijo med vadbo in po njej  pozabavamo in družimo. Če se veselimo skupne vadbe, kot se zaljubljen fant veseli naslednjega zmenka, je to največ, kar lahko pridobimo s športno vadbo.

Vadba v naravi šteje dvojno!
Napačno bi bilo ocenjevati tek samo po tem, kakšne učinke ima na srce in ožilje, koliko kalorij porabimo in za koliko bomo zmanjšali količino maščobnega tkiva. To je doseg fitnesa. S tekom po gozdnih jasah, poljskih poteh ali parku dobimo veliko več. Postopno postajamo uglašeni na frekvenco narave. Spet bomo slišali glas ptic, poigravanje vetra, opazili umetnine narave – vse, kar nam je bilo morda prej skrito. Zlitje z naravo nas čustveno bogati in sprošča. Še bolj kot vi bodo to občutili vaši bližnji.

Da bi začeli teči, ne potrebujete drage opreme
Vstopnina v svet hoje in teka so le športni copati in volja. Hoje in teka se ni treba učiti. Že po nekaj treningih ter ob pomoči kratkih napotkov in spodbude izkušenejših prijateljev bo tekaški korak lahkotnejši in racionalnejši. Z napredovanjem v učinkovitosti in lahkotnosti gibanja, zlasti pa ob zadovoljstvu nad svojo odločitvijo in užitkov, ki jih ponujajo preznojeno telo, rahla utrujenost in vnovično odkrivanje drobnih biserov narave, se bo užitek stopnjeval.

Toda dvomov ni!
Seštevek vseh prednosti in morebitnih nevarnosti, ki ob pametnem ravnanju s samim seboj tako ali tako odpadejo, je visoko pozitiven. Zato izgovorov, kot so, ne zmorem, nimam časa, danes se mi ne ljubi, poskrbeti moram za otroke … ni več! Kupite si copate in začnite! Sedeče življenje nas uničuje in oropa vsega kar je res vredno. Začnite meriti svoje telesne in ne samo intelektualnih, finančnih in drugih dosežkov. Naj tek in/ali hoja postaneta tudi del vašega življenja!

Prepričan sem, da se boste po nekaj mesecih delili mnenje ene od tekačic: "S tekom se je spremenilo moje življenje. Pozdravil je moje telo, mi nahranil dušo in izostril misli. Verjamem vase, in ko se potrudim po svojih najboljših močeh, zmorem skoraj vse. Če bi vedela, da se bo zgodilo to, bi začela teči že pred veliko leti."

Druga plat medalje
Vsaka medalja ima dve plati. Vse in še več, kar smo zapisali, drži. Drži v primeru pravilne ocene lastnih telesnih sposobnosti ter zmernega in postopnega obremenjevanja, ki ga izvajamo na osnovi poslušanja in upoštevanja zahtev svojega telesa. Če prevozimo rdečo luč, ki jo v našem organizmu prižge bolečina, pretirana utrujenost ali izguba žara za vadbo, to ni več vadba za dobro počutje, zadovoljstvo in polnokrvnost. Tako početje vodi k poškodbam in opustitvi dejavnosti, še preden smo jo spoznali.

Tek ni za vsakogar in v vsakem trenutku!
Kdor želi teči, mora biti že razmeroma dobro telesno pripravljen. Tek odsvetujem v primeru čezmerne telesne teže (če teža za več kot 10 kilogramov presega telesno višino nad 100 centimetri), poškodb nog in hrbtenice, po dolgotrajni nedejavnosti (zlasti v visoki starosti) in posledično slabi vzdržljivosti.
V takšnih primerih bodo za uvajanje primernejše dejavnosti, kot so hoja, smučarski tek, kolesarjenje in plavanje. Vsako uvajanje v tekaško vadbo mora biti postopen proces in nujno prilagojen posamezniku. (o tem naslednjič).

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

šport , hoja , gibanje , narava , tek , vlaganje v zdravje , redna telesna dejavnost , tekači , izbira rekreacije , koristi rekreacije

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.