Shladite se s plavanjem

  • NN
  • nedelja, 20. julij 2014
(Foto: Jupiterimages)

Namesto da vroče poletne dneve preživljate ob prižgani klimatski napravi, na kavču in s hladno pijačo v roki, namesto da tarnate nad neznosno vročino in pomanjkanjem energije, se raje odpravite do prvega bazena in naredite kaj za svoje telo in boljše počutje. S tem seveda nimamo v mislih poležavanja in namakanja v vodi, marveč aktivno plavanje.

Za vse

Plavanje je eden od najpopolnejših in najbolj zdravih oblik športa, saj zahteva delovanje vseh največjih skupin mišic ter prispeva k izboljšanju zdravja in psihofizičnih lastnosti. Poleg tega krepi dihalni in srčno-žilni sistem, zmanjšuje tesnobnost in depresivnost, izboljšuje razpoloženje in samopodobo ter koristno vpliva na spanje. Primerno je za vsa obdobja življenja.

Za sklepe

Plavanje in vaje v vodi sta idealna načina za ohranjanje telesne vitalnosti. Primerna sta tudi za ljudi, ki imajo težave s sklepi, saj voda ponuja oporo vsemu telesu, razbremenjuje sklepe in okostje, mišične poškodbe pa so zaradi značilnosti gibanja zelo redke. Zato v vodi izvajajo različne oblike rehabilitacije po poškodbah ter gibalno terapijo v primeru kroničnih bolezni, po operacijah, pri povečani telesni teži …

Dva- do trikrat na teden

Izberite tehniko, ki vam najbolj ustreza in pri kateri se najbolje počutite (kravl, prsno, hrbtno, delfin), plavanje pa lahko popestrite s kombiniranjem slogov, ki jih izvajate z različno intenzivnostjo. Cilj vsakega rekreativnega plavalca naj bo izboljšanje plavalne tehnike in povečanje preplavane dolžine v določenem času. Priporočljivo plavati vsaj dva- do trikrat na teden po najmanj 20 minut. Tisti, ki ste bili doslej neaktivni, začnite s 15-minutnim plavanjem, ki naj bo kombinacija nepretrganega plavanja in počitkov.

5 minut za ogrevanje

Priporočljivo je, da si pred plavanjem vzemite 5 minut časa za ogrevanje. Opravite vaje za raztezanje, ki povečajo prožnost mišic; zadostujejo tudi hoja ali lahek tek na mestu, dviganje in spuščanje rok, rotacija v ramenih, dviganje nog.

V šolo plavanja

Plavanje in druge dejavnosti v vodi so primerne za vso družino. Pomembno je, da starši otroka navadijo na vodo, igre v vodi združujejo, saj tako v to vnašajo veliko zabave in zadovoljstva. Če vaš otrok še ne zna plavati, je poletni čas idealen za vpis v šolo plavanja, ki jih pod strokovnim vodstvom izvajajo v skoraj vsakem bazenu. Tako boste ubili dve muhi na en mah: otroku boste dali popotnico za vse življenje ter mu zapolnili počitnice z zdravo in zabavno dejavnostjo. In še to: kar nenadoma se vam dolgo vroče poletje ne bo več zdelo tako vroče …

Vivin namig

  • pred plavanjem se ogrejte z vajami za raztezanje,
  • nikoli ne plavajte takoj po obroku,
  • ne plavajte pod vplivom alkohola, 
  • bodite previdni pri skakanju v vodo,
  • ne pretiravajte ter upoštevajte svoje zdravstveno stanje in trenutno telesno pripravljenost.
Gorazd Kalan

mag. Gorazd Kalan dr. med. spec. pediatrije

Svetlana Novak

Svetlana Novak diplomirana medicinska sestra

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki