Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Od prvih tekaških korakov do redne vadbe


(stran 2 od 2)


Zastavite si cilj in se borite zanj!

Prvotni cilj obdobja uvajanja v redno tekaško vadbo (navadno traja od 8 do 12 tednov) ni doseganje tekaške kondicije, marveč razvitje navajenosti na  redno vadbo. Koristno je, če za najmanj tri mesece opredelite čas (vsaj dan, najbolje tudi uro), kdaj boste tekli (si vzeli čas za vadbo), pozneje pa opravičila niso dovoljena.
Vedno se pojavijo številni razlogi, da ni možno oditi na vadbo, saj vmes pride kup drugih stvari. Da se boste temu izognili, uporabite trik: v koledarju vnaprej označite dneve za tek in jim temu namenite absolutno prioriteto. Vsaj nekateri se boste morali ostro boriti, da bo tek postal stalnica. Ne izpuščajte vadbe zaradi vremena! V tem, da si moker od znoja ali pa od znoja in dežja obenem, ni pomembne razlike. V vsakem primeru teku sledi užitek tople prhe. Presenečeni in navdušeni boste nad spokojem in pomirjajočim učinkom gozda v dežju. Navdajal vas bo občutek trdnosti, ker se niste prestrašili slabega vremena. Občutek zadovoljstva in zmage nad seboj bo v takšnem primeru toliko slajši.

 
Obiščite zdravnika

Že leta 1976 je ameriško združenje za športno medicino izdalo priporočilo, naj ljudje, starejši od 35 let, ki se želijo vključiti v športni program, predtem preverijo svoj zdravstveni status. Pregled naj obsega tudi EKG test pri visoki obremenitvi. Zdravnik bo odkril morebitne zadržke in nevarnosti za vaše športno udejstvovanje, oziroma priporočil, pri čem, kdaj in na kaj je treba biti pozoren. Posebno pozornost zahtevajo nekateri znaki tveganja za nastanek srčno-žilne bolezni: čezmerna teža, povišan krvi tlak, visoka raven holesterola v krvi in bolezni srca.

Tudi v primeru drugih zdravstvenih težavah ali morebitnih poškodbah so zelo pomembna natančna navodila in priporočila zdravnika (najbolje zdravnika športne medicine) o tem, kaj človek sme in kaj ne. Zdravniki opozarjajo, da utegne neustrezna športna dejavnost celo poslabšati zdravstveno težavo. Spoštovanje zdravstvenega vidika športne dejavnosti pa je potrebno in nujno tudi pri vseh zdravih, če želijo ohranjati zdravje. Zdravnik bo lahko preveril tudi vašo prehrano in vam na temelju krvne slike svetoval potrebne spremembe itn.

Ob trdni volji, z zdravniškim izvidom v rokah in z novimi tekaškimi čevlji na nogah vas ne more ustaviti nič več.



Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd