Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Taiji quan (taj či čuan) danes


(stran 3 od 3)

Osteoporoza?

Kar vadba taiji quana pomembno okrepi mišice nog, zlasti stegensko mišičje, izboljša stabilnost in zmanjša pogostost padcev. To potrjujejo rezultati številnih kliničnih raziskav, po izsledkih raziskave, objavljene letos, pa je vadba taiji quana pomembno izboljšala ravnotežje 270 starostnikov iz nizozemskih domov za ostarele. Poleg tega so pri skupini, ki je vadila taiji, zabeležili manj padcev, ki se v tej populaciji lahko končajo tragično. Pri starostnikih so namreč padci najpogostejša oblika nesreč in podatki navajajo, da letno doživi vsaj en padec približno polovica vseh ljudi, ki presežejo starost 65 let. Avtorji navajajo, da je vadba taiji quana ena od najprimernejših oblik telesne dejavnosti za starejše. Tudi dr. Lane, ki v svojem prispevku govori o metodah preventive in zdravljenja osteoporoze, navaja vadbo taijija kot najučinkovitejšo metodo za izboljšanje ravnotežja.

Vpliv vadbe taiji quana na mišično-skeletni sistem

Ta starodavna veščina je enkratna gibalna tehnika, ki je zaradi svojih posebnosti izredno primerna za populacijo, ki ji ne ustreza telesna dejavnost večje intenzivnosti. Taiji quan namreč premore značilnosti, ki vse po vrsti dobrodejno vplivajo na celoten gibalni sistem. Blagodejni vpliv vadbe na moč mišic nog in ravnotežje je posledica posebne drže, zaradi katere je težišče telesa nižje, mišice pa napete (zlasti stegensko mišičje). Dodaten pozitiven učinek na ravnotežje ima počasno* in usklajeno gibanje celotnega telesa.

Kako lahko vadba taiji quana poveča gostoto in trdnost kosti, pravzaprav ne vemo, seveda pa kakovost kostne substance izboljša vsaka telesna vadba, pri kateri so kosti izpostavljene obremenitvam. Zelo verjetno ima dodatno vlogo posebna drža medenice in ledveno-križnega predela hrbtenice, ki je pri vadbi taijija zasukana naprej (slika), zaradi česar je izboljšana prekrvitev kostnega in celotnega obkostnega (vezi, mišičnina) predela ledvene hrbtenice. Boljša oskrba kostnine ob hkratni zmerni obremenitvi je razlog za blagodejni učinek vadbe na kakovost kosti. 

Zaradi tega redno vadbo priporoča večina avtorjev, ki se je znanstveno lotila preučevanja vpliva taiji quana na zdravje. Vadbo zlasti priporočajo starejšim, z njo pa se lahko ukvarjajo tudi osebe z že izraženimi kroničnimi obolenji gibalnega (osteoporoza, artritisi) ali srčno-žilnega sistema (kronično srčno popuščanje, ishemična obolenja srca).

Kaj je taiji?
Veščina, ki se je razvila že v 13. stoletju kot učinkovita tehnika samoobrambe, je zdaj pretežno namenjena spodbujanju zdravja in razvoju osebnosti. Po prehodu iz Kitajske oziroma Tajvana v ZDA se je borilni vidik veščine v veliki meri izgubil, vendar zdaj spet pridobiva na veljavi. Tako se tudi v zahodnem svetu taiji spet zliva v svojo prvotno celostno podobo. Izmed številnih šol je zdaj prav gotovo najbolj razširjena šola jang. Ta forma taijija, ki nosi ime po družini, v okviru katere se je razvila v 18. stoletju, je verjetno najbolj zdravo in meditativno naravnana in kot takšna najbolj ustreza potrebam sodobnega človeka.

Beseda taiji quan je skovanka iz besede taiji, ki v stari kitajski filozofiji pomeni največjo (tudi popolno) skrajnost, predstavlja pa jo simbol dveh polov (jina in janga), ter besede quan, ki pomeni golo pest in označuje borilno veščino.




Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

gibanje , osteoporoza , preventiva , srčno žilne bolezni , meditacija , starostniki , raziskava , zdravilni učinek , vlaganje v zdravje , meditacija v gibanju , tajči , taiji quan , tehnika dihanja , vzhodnjaška tehnika , body mind , skrb za zdravje , redna vadba , taičičuan

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.