Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Pilates kot rehabilitacija


(stran 2 od 2)



Individualni pristop

Medicinska in fizioterapevtska stroka iz različnih razlogov spodbuja uporabo pilatesa za potrebe postrehabilitacije. Prilagojene vaje so namreč nežne za sklepe ter usmerjene v krepitev in razgibavanje, kar je koristno pri težavah zaradi izgubljanja vitalnosti v procesu staranja. Pilates je torej odlično orodje za nadaljevanje fizioterapevtske obravnave, vendar je prave rezultatemogoče doseči le z individualno obravnavo. Za skupinsko vadbo pilatesa je značilno, da ni tako unikatna in prilagojena posamezniku, saj gre za splošen skupinski trening, ki obsega gibanje smeri hrbtenice, krepitev celotnega telesa in koordinacijske vaje.

Pri individualnem pilatesu pa gre za pravo nadzorovano gibanje, pri katerem je vsaka vaja namenjena natanko določeni težavi, s katero se srečuje posameznik. Ker omogoča prilagajanje vaj v skladu s posameznikovimi omejitvami, je najvarnejši način gibanja telesa. Skupinski ali individualni pilates je tako telesni kot miselni izziv, izvajamo pa ga lahko vse življenje.

Programiranje in naprave za pilates

Četudi trening za krepitev mišic trupa v fitnes industriji razumejo nekoliko drugače, je prava definicija široko priznana in uporabljena v medicinski in fizioterapevtski stroki kot osnova za prepoznavanje in učinkovito uporabo globokih podpornih mišic trupa. Pilates je usmerjen v krepitev mišic trupa od znotraj navzven; učinkuje na globoke plasti mišic trupa, kot so prema trebušna mišica (transversus abdominis), stabilizacijske ledvene multifidne mišice in mišice medeničnega dna, če jih naštejemo le nekaj. To so mišični sistemi, ki jih uporabljamo za zaščito spodnjega dela hrbtenice in medeničnega obroča, medtem ko pri izvajanju preprostih tekočih vaj uporabljamo različna telesna gibanja. Vse to omogočajo nadzorovani gibi s posebnim poudarkom na koncentraciji in ozaveščenosti.

Vaje je mogoče izvajati leže na blazini ali napravi, sede, kleče, na vseh štirih, na boku ali stoje. Za ljudi, ki iz različnih razlogov ne morejo leči, je vse pogosteje v rabi prilagojena oblika vadbe na napravi pilates stol, saj je ne glede na posameznikovo gibljivost ali zmožnost nadzora na voljo na stotine vaj, ki jih je mogoče izvajati sede. Gre za eno od štirih naprav za pilates, ki so pogosto v rabi za individualno vadbo.

V Sloveniji deluje zgolj peščica specializiranih studiev, v katerih ponujajo vadbo na napravah, v tujini pa je to redna praksa. Pri nas je znatno bolj razširjen pilates na blazinah, ki je najmanj specifičen, vadbo je najteže nadzirati, zlasti začetnikom pa ne omogoča možnosti pravega nadzora, ki bi prispeval k znatno boljši postrehabilitaciji. Ne glede na prilagoditve pa je bistvo pilatesa v tem, da se posameznik čim bolj približa idealni telesni drži, pri kateri simetrično uporablja vse pomembne mišice trupa, nato pa krepi še druge predele telesa, če je to potrebno. Pogosto se pripeti, da ljudje ne opazijo takojšnjega učinka pilatesa ali napredka pri gibanju – zato je sta potrebni vztrajnost in odločnost.

Ker naprave za pilates učinkovito podpirajo telesno težo, omogočajo prilagodljiv upor in pomagajo pri gibanju, v začetni fazi rehabilitacije že same po sebi vodijo h kakovostnejšemu rehabilitacijskemu procesu. Poleg tega prispevajo k pridobivanju boljše telesne ozaveščenosti in k pravilnejšemu telesnemu gibanju. Kolena, kolke, ramena in zlasti hrbtenico je mogoče izredno učinkovito rehabilitirati na reformerju – najbolj vsestranski pilates napravi. Svoje unikatne lastnosti imajo tudi druge pilates naprave in pripomočki.

Če lahko naprave za pilates odlično pomagajo pri postrehabilitaciji, pa naprava sama še ni dovolj za dosego želenih ciljev. Izrednega pomena je vzpostavitev ravnovesja med načeli stabilizacije, inteligentnim vadbenim sistemom in prilagajanjem. Seveda je treba razumeti, kako vse to doseči ob pomoči posebnosti vsakeod naprav. Nič od tega pa ni možno brez popolnega razumevanja tehnike pilatesa in njegovih osnovnih načel ter integriranja znanj v posameznikovo zavest in razumevanje gibanja v funkciji.

Za doseganje teh ciljev pa je ključna usposobljenost kadrov. Inštruktor pridobiva poglobljeno znanje na stott pilates izobraževanjih. Naj elitnejša tovrstna korporacija prireja svetovno priznana in kakovostna izobraževanja. Pri tem ponuja raznovrstne module in širok spekter možnosti nadgradnje znanja, izkušenj in prakse. Znanja za potrebe postrehabilitacije torej ni mogoče pridobiti z enim samim izobraževanjem, ampak s serijo izobraževanj, ki trajajo več let, pri čemer so za uspešno razumevanje potrebna še dodatna znanja s področja fizioterapije ali vsaj športne pedagogike.

Vadba za vse življenje

Pilates je lahko začetno, končno ali vmesno orodje za vzdrževanje telesneganadzora, simetrije in funkcionalno razvitega telesa v vseh življenjskih obdobjih. Vsakdo lahko uresniči in doseže izboljšave pri nefunkcionalnih vzorcih gibanja,tudipri nevroloških motnjah, kardiopulmonalnih omejitvah, ortopedskih težavah in drugih stanjih. Posledično se v tujini vse več zdravstvenih ustanov odloča za nakup naprav za pilates – prav zaradi boljšega zadovoljevanja potreb klientov. Seveda zraven spadajo vrhunsko izobraženi inštruktorji, ki morajo biti bolj kot kdaj koli doslej izobraženi in biomehansko podkovani.

Ljudje, usmerjeni v pridobivanje zdravja, boljše telesne pripravljenosti in bolj zdravega življenjskega sloga ne glede na svoja leta, zmožnosti ali cilje, uživajo v tem, kar ponuja pilates. Ključ do uspeha je torej redno in vestno uporabljanje tehnike, ki jim je povrnila kakovost življenja in okrepila mišice trupa do te mere, da lahko brez bolečin uživajo v vsakem dnevu.

Več na petielement.si




Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

pilates , rehabilitacija

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.