Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Odločite se za squash

Nekaj let sem ga pustila v kotu, da se pobliže spoznava. Lopar za squash, za katerega sem dolgo mislila, da je namenjen badmintonu. Naposled sem se odločila. Za.
Moj trener pravi, da je squash igra, ki so jo razvili v britanskih zaporih, toda v enciklopediji piše, da so jo razvili Angleži sredi 18. stoletja v Harrow School, kot prvi pa so ga konec istega stoletja resno igrali Američani, ki so se okoli 1920 tudi združili v prvo zvezo. Danes igrajo squash po vsem svetu, neverjetno priljubljen pa je v eksotičnih državah, kot sta Bangladeš in Pakistan. Pri squashu (ang. stisniti, zmečkati) človek v eni uri porabi od 500 do 900 kalorij (in je popolnoma ožet!), torej več kot pri katerikoli drugi dejavnosti, z izjemo teka na smučeh, le da pri njem potrebuješ zimo in sneg, pri squashu pa samo dvorano. Poleg tega je to zelo intenziven šport, ki uri splošno kondicijo, vzdržljivost in hitrost reakcij ter krepi vse mišice.
S prijateljico sva najeli trenerja in zdaj je iz zaprte steklene dvorane že leto dni slišati naše krike. Petdeset tisoč jih je po vsem svetu, dvoran namreč, 34 v Sloveniji, pravijo. Pri nas naj bi bilo približno tri tisoč igralcev. Precej manj kot tenisačev. No, saj gre za precej zahtevnejši šport, primeren za hitre, vzdržljive ljudi, ki znajo tudi hitro razmišljati. In to pri žogici, ki doseže tudi do 240 km/h! Pa bodi taktičen in zvit, ko ti šviga okoli ušes ...

Naj z vam razodenem nekaj pravil, do katerih sem prišla:

Poiščite dobro dvorano

Dvorana, velika nekaj manj kot 64 kvadratnih metrov, mora biti svetla in čista, imeti mora dobre, entuziastične učitelje (najin Tomaž, tudi slovenski reprezentant, je pravi prototip tega!) in po možnosti več kot štiri igrišča. To je dovolj velika kritična masa za zbiranje igralcev squasha.

Opravite tečaj

Na prvi uri sva izvedeli osnovna pravila in se naučili pravilne drže loparja, nato pa smo vsako uro vadili nov udarec. Po prvem sva se odločili za še enega, še enega ... Preden se človek naučili pravilnega lahkotnega gibanja, spremljanja žoge, usklajevanja gibov in še taktike za povrh, mine veliko časa!

Poiščite rednega partnerja

Časa za prijatelje je vse manj, časa za šport tudi, če pa ubijete dve muhi na en mah, dobite odličnega sparing partnerja, s katerim se skupaj izpopolnjujete. In si razdelita stroške za trenerja.

Uro na teden igrajte sami

Squash je igra med štirimi stenami, dolgimi 9,75 metra in širokimi 6,40 metra. Vadite lahko tudi sami. Najlažje kar paralele, nato pa vse bolj zapletene kombinacije, s katerimi vadite udarec in gibanje.

Nikdar ne pozabite na ogrevanje in raztezanje

Tako intenziven šport, kot je zabijanje 4,4-centimetrske žogice z 68,8 centimetra dolgim loparjem, dokler ni vroča tako žogica kot vi, zahteva dobro pripravo. Vedno! Najprej se ogrejte in raztezajte, na koncu pa se z desetminutnim raztezanjem mišic, ki so vneto delale, tudi ohladite! Med tednom, ko ne igrate, ne pozabite na pridobivanje in ohranjanje kondicije: s tekom, kolesarjenjem, plesom, karkoli vam prija!

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

šport , gibanje , rekreacija , squash , tečaj , dvorana , lopar , nasveti gibanje , dvoranski šport

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.