Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

Prekomerna teža otroka


Vprašanje:

Pozdravljeni, prosim za pomoč oz. nasvet pri pravilni prehravni hčere, stare 11let. Hčera je visoka (ne vem natančno, 160cm) in ternutno s sistematskega pregleda, težka 62 kg. Trikrat tedensko hodi na plavanje in dvakra tedensko na odbojko. V šoli je malico, doma kosilo, kakšno malico in večerjo. Ima zelo odbeljen zgornji del (trebuh) in predel okoli vratu. Bili sva že na pregledu za ščitnico, pa je vse v redu. Na pregledu sva bili pred enim letom. Že takrat je bila pretežka 14 kg, zdaj pa smo že na 62 kg. Ponovno sem namenjena po napotnico za ponovni pregled. Upam, da se boste kaj znašli iz opisanega. Kaj mi lahko svetujete ? Z lepimi pozdravi!

Odgovor:

Pozdravljeni,

glede na to, da se vaša hči redno giba, je težava najverjetneje v njeni prehrani. Koliko sladkarij poje, kaj najpogosteje malica in kaj imate doma za večerjo? Otrok, naj ne bi pojedel več kot za 100kcal sladkarija na dan, za primerjavo, krof jih ima 620, čokolada pa 550kcal. Zelo pomembno je tudi zadostno uživanje sadja in zelenjave, predvsem slednjega. Za začetek, bi predlagala, da hčerki uredite redne obroke, brez prigrizkov. V popoldanskih časih se popolnoma izognite ogljikovim hidratom (kruh, kosmiči, testenine, sladkarije...) izjemoma lahko poje kakšen sadež. Sadje naj sadje je raje med šolo, v dopoldanskem času. Za večerjo ji pripravite zelenjavno juho, ali kakšen dober zelenjavno sadni smuti, solato ali pečeno zelenjavo. Zelenjavo lahko zvečer kombinirate z mesom, pazite le, da porcija mesa, ne bo večja od 100g. Verjetno ni potrebno posebej poudarjati, da ji morate iz prehrane ukiniti vse sendviče (povprečen sendvič ima okoli 750 kcal in mnogo preveč maščob.) mesne izdelke, hitro prehrano, sadje jogurte in sadne – komercialne kosmiče in podobno kalorično in nezdravo hrano. Cilj naj ne bo izguba teže, ampak urejena in zdrava prehrana, ki temelji na zelenjavi, celovitih žitih, stročnicah, sadju, malo mesa in malo mlečnih izdelkov. Predlagam, da se načrta držite mesec dni. V tem času, bi morali videti velik napredek.

Srečno!
 Mojca Cepuš, svetovanje o prehrani

Neaktiven

Mojca Cepuš, svetovanje o prehrani

Rekreacija Diete in hujšanje

Vprašanje lahko zastavite samo aktivnemu Viva strokovnjaku.