Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

Zdrav celodnevni jedilnik


Vprašanje:

Diabetologija Spoštovana dr. Tina Sentočnik, na vas se obračam s prošnjo, ki zadeva uravnavanje telesne teže. Stara sem 27 let, visoka 160 cm, tehtam od 53 do 53 kilogramov. Med študijem sem se zredila za sedem kilogramov, ki sem jih odpravila z redukcijsko dieto. Iz prehrane sem izločila ogljikove hidrate ter jih nadomestila s sadjem in zelenjavo. Uživala sem pusto meso in nadomestke (skuta, sir, ribe in mlečni izdelki. Diete sem se držala približno osem tednov.Zdaj želim to težo ohraniti oziroma jo vzdrževati. Prosim vas, da mi predstavite vzorec celodnevnega jedilnika (kaj, koliko, vsi obroki). S telesno dejavnostjo se dejavno ukvarjam trikrat tedensko, sicer pa veliko prostega časa preživim v naravi (pohodi, planinarjenje). Za odgovor se vam lepo zahvaljujem in vas lepo pozdravljam. Anika iz Kopra

Odgovor:

Za svojo starost in telesno višino imate ustrezno težo. Priporočam vam pet obrokov na dan, presledki med njim naj bodo od tri do štiri ure.

Za zajtrk priporočam rezino nebelega kruha ali tri žlice kosmičev z jogurtom ali posnetim mlekom, lahko tudi sojinim. Predtem popijte 1 dcl grenivkinega ali pomarančnega soka.

Dopoldanska in popoldanska malica naj bosta sadni (srednje veliko jabolko; pomaranča ali grenivka; tri slive ali tri smokve; ena večja nektarina ...).

Štirikrat tedensko vam za kosilo priporočam ribo (belo ali plavo) ali 10 dkg belega mesa (dušeno ali pečeno), pripravljeno na žlički olja.

Zraven pojejte zelenjavno prilogo in solato. Trikrat tedensko si namesto mesa pripravite graham testenine, ajdovo kašo, polento ali riž, krompir. Vse naj bo kuhano na vodi.

Dodajte še omako iz dušene zelenjave ali gob z dodatkom majhnih količin (do 3 dkg) sira ali olivnega olja. Zraven pojejte solato. Zvečer uživajte sadje (banana v kombinaciji z drugim sadjem) ali jogurt oziroma pusto skuto s sadjem ali plodovi surove zelenjave (paradižnik, paprika, kumare).

Pijte vodo, čaje, limonado, lahko tudi kakšno kavo. Sladite z majhno količino rjavega sladkorja ali medu. Nadaljujte s telesno dejavnostjo.


 dr. Tina Sentočnik, dr. med.

Dosegljiv preko telefona

dr. Tina Sentočnik, dr. med.

Diete in hujšanje

Vprašanje lahko zastavite samo aktivnemu Viva strokovnjaku.