Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Kakšna je razlika med holesterolom v maslu in v margarini


Vprašanje:

Mene zanima kakšna je razlika med holesterolom v maslu in margarini, saj tega podatka ne zasledim na deklaraciji, kjer sicer piše delež maščob. V medijih berem različne informacije in ker si rad kaj namažem na kruh za zajtrk, me zanima, kaj je v resnici manj škodljivo. Prosil bi tudi za komentar dejstva, da med in banane ne vsebujeta holesterola, zdravniki pa ju ob povišanem holesterolu vseeno odsvetujejo.

Odgovor:

Spoštovani,
maslo je produkt živalskih maščob in posledično vsebuje holesterol. Margarinski namazi pa so narejeni iz rastlinskih olj, ki holesterola ne vsebujejo. Na kruh si vsekakor namažite surovo nesoljeno maslo, seveda v omejenih količinah. Razlog ne tiči v holesterolu, ampak v kakovosti maščob, ki jih zaužijete. Kljub gonji proti nasičenim maščobam, ki smo ji priče v medijih, jih naše telo potrebuje za normalno delovaje. Težava nastopi takrat, ko z enolično, predvsem industrijsko predelano hrano, porušimo ravnotežje med uživanjem nasičenih in nenasičenih maščob. Pri margarinskih namazih pa je težava v tem, da vsebujejo trans maščobe, ki pa so škodljive zdravju. Maslo je naravna hrana, ki jo telo pozna in prebavlja že tisočletja, margarinski namazi so z nami le slabih 150 let.
Med in banane ne bi smele vplivati na vaš holesterol. Predlagam, da za pojasnilo vprašate vašega zdravnika. Pri dieti za zniževanje holesterola ponavadi izločimo večje koline mesa in mlečnih izdelkov, sladkarij ter nekaterih žit. Povečamo količino sadja, zelenjave in kompleksnih ogljikovih hidratov kot so kvinoja, amarant …
Srečno!
 Mojca Cepuš, svetovanje o prehrani

Aktiven

Mojca Cepuš, svetovanje o prehrani

Rekreacija Diete in hujšanje

Viva strokovnjak trenutno ni na voljo za vprašanja. Lahko si izberete drugega, ali pa poskusite kasneje.

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.

Komentarji

10. 01. 2011 22:11:42
Nivo holesterola v krvi ni odvisen le od uživanja maščobnih živil živalskega izvora. Človeški organizem holesterol nujno potrebuje za izgradnjo celic in ga zato enako kot ostali sesalci tudi sami tvorimo. Verjetno je zapisano v naših genih, koliko holesterola bomo tvorili, vpliva pa tudi stres in vrsta prehrane. Pogosteje imajo povečano količino (slabega) holesterola v krvi osebe, ki imajo tudi povečano telesno težo, torej ITM večji od 25, zato nekateri svetovalci za prehrano (in tudi zdravniki) menimo, da imajo več možnosti za prekomerno tvorbo holesterola ljudje, ki uživajo hrano, bogatejšo z enostavnimi in kompleksnimi ogljihovimi hidrati in revnejšo z beljakovinami. S tega stališča razumem, da vam je zdravnik odsvetoval uživanje banan in medu, oboje je namreč živilo bogato s sladkorji. Svetujem vam (in vsem, ki hočejo ohraniti in povečati zdravje, dobro odpornost in imunski sistem), da upoštevate pri prehrani 3 osnovne napotke:
1. uživajte enostavna živila (čimmanj predelana);
2. jejte zeleno - vsak dan zeleno listno zelenjavo, zelene plodove sadja (in sadje in zelenjavo intenzivnih barv); vse kar je intenzivno obarvano vsebuje več vitaminov, mineralov, antioksidantov in manj sladkorjev oz. škroba;
3. nasplošno jejte zelo zmerno in urejeno (3 do 4 obroke na dan, v enakomernih presledkih npr. na 3 ure, vmes nič ne jejte, le pijte navadno vodo 2 do 3 litre na dan)
Ne pijte alhokohola in sladkarije nadomestite s sadjem oz. jih jejte le 1 do 2 krat na teden kot posladek po kosilu, ali pa v zelo malih količinah, ker jih organizem sploh ne potrebuje (in lahko vplivajo na tvorbo holesterola in maščobnih oblog). Po nekaj mesecih ali 1 letu se boste odlično počutili in prehladi vas ne bodo poznali. Če vam bo kdaj težko vztrajati pomislite: kaj so tiste minute uživanja v hrani v primerjavi z dobrim počutjem skozi vse dni.