Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

Sin ima preveč kilogramov


Vprašanje:

Moj 13-letni sin ima pri višini 162 centimetrov 80 kilogramov, ima izreden apetit, doma imamo kmetijo in je hrane dovolj. Pazimo, da hrano kuhamo, da ne je preveč sladkorja. Problem je v tem, ker obožuje krompir, meso, jajca, cvrtje … Jemo štirikrat na dan, zadnji obrok sin zaužije ob petih. Sin tudi veliko pomaga na kmetiji. Spat hodimo ob devetih. Zvečer je še lačen, ampak mu damo samo jabolko. Kako naj mu uredim prehrano, da bo sit, da bo imel dovolj energije in da bo omejil težo?

Odgovor:

Spoštovani,

pri 13 letih lahko še bistveno vplivate na prehrano vašega sina. Vendar ste mu vi najboljši zgled. Novih navad se boste morali držati vsi v družini, saj lahko le tako pričakujete najboljše rezultate.
Brez težav mu kalorije omejite na 2000kcal in jih razporedite na 5 obrokov. Obrokov ne preskakujte, tudi večerje ne, saj bo telo vse nadomestilo naslednji dan. Med obroki pazite, da ne bo jedel prigrizkov, pije lahko le vodo ali nesladkan čaj. Pri hujšanju je zelo pomembno tudi, da mu popoldan omejite ali popolnoma izključite iz jedilnika ogljikove hidrate, tudi sadje, je pa lahko beljakovinsko hrano in neomejene količine zelenjave.
Če greste spat ob 21:00 lahko sin ob 19:00 poje zadnji obrok, ki pa naj ne bo sadje.

Jedilnik lahko sestavite po naslednjem modelu:
7:00 Zajtrk: 1 jabolko, 50g ovsenih kosmičev, domače mleko.
10:00 Malica: 3 sadeži po njegovi izbiri. Lahko tudi banano, če jih ima rad. Če ni navajen jesti toliko sadja, mu ga spasirajte, dodajte vodo in tako boste dobili zdrav in okusen napitek. Če ima rad sladkarije mu lahko tukaj ponudite kaj sladkega, v vrednosti 100 kcal.
13:00 Kosilo: Za kosilo naj ima vsaj 2 porciji zelenjave. To pomeni skleda solate in zelenjavne priloga. Pri hujšanju je zelo učinkovita metoda ločevanja makronutrientov, zato bi predlagala, da pri tem obroku ne jeste mesa. Le ta bo prišel na vrsto za večerjo.
16:00 Malica: navaden jogurt, ali kakšna druga pretežno beljakovinska jed.
19:00 Večerja: velika skleda solate ali druge zelenjave, lahko tudi zelenjavna juha in 100g mesa.

Pri takšni dieti, bi moral biti sit in imeti dovolj energije za svoje aktivnosti, kot tudi za pomoč na kmetiji. Smiselno bi bilo tudi tehtanje 1x na teden. Kilograme naj izgublja počasi, do 0,5 kg na teden.
Veliko sreče vam želim pri sestavi jedilnika!
 Mojca Cepuš, svetovanje o prehrani

Aktiven

Mojca Cepuš, svetovanje o prehrani

Rekreacija Diete in hujšanje

Viva strokovnjak trenutno ni na voljo za vprašanja. Lahko si izberete drugega, ali pa poskusite kasneje.