Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Obdržati telesno težo


Vprašanje:

Moja žena je ima že nekaj časa težave s čezmerno telesno težo. Pogosto začne shujševalno dieto in vztraja teden ali dva, nato pa preneha z izgovorom, da nič ne deluje. Skušam ji razložiti, kako pomembno je jesti sadje in zelenjavo ter telovaditi, toda ona o tem noče niti slišati. Tudi najini deklici, stari sta osem in enajst let, imata rahlo čezmerno telesno težo, vendar žena ne naredi ničesar, da bi ju poučila o pomenu zdrave prehrane. Pravi, naj imata otroka svojo zabavo. Žena živi v popolnem zanikanju o svojem zdravju in zdravju otrok. Kaj mi predlagate? Kako naj skušam urediti ta položaj? Kako naj usmerim svojo družino k bolj zdravim življenjskim navadam?

Odgovor:

Spoštovani!

Soočate se z zelo razširjenim problemom. Pogosto se nekdo v družini zaveda pomena pravilne prehrane in telovadbe, drugi pa tega ne vidijo. Te razlike pogosto pripeljejo do frustracij tistega, ki si želi, da bi se drugi spremenili, in do odpora, zamere in negodovanja tistih, ki se ne želijo spremeniti.

Znanstveniki že nekaj časa raziskujejo, zakaj in kako se ljudje spreminjamo. Omenimo izsledke raziskave dr. Jamesa Prochaske in njegovih kolegov z Univerze Rhode Island v ZDA. Ugotovili so, da ljudje spreminjamo odnos do zdravja v petih stopnjah:

1) Pred razmišljanjem - stopnja, na kateri se ljudje še ne želijo spremeniti.

2) Razmišljanje - stopnja, na kateri ljudje vedo, da bi se morali spremeniti in so za spremembe motivirani, čeprav niso še ničesar storili.

3) Priprave - stopnja, na kateri se ljudje odločajo za začetne korake: kupijo knjigo, se pridružijo kaki skupini ali programu in se zavežejo k spremembam.

4) Akcija - ljudje delajo dejavne korake na poti k spremembam.

5) Vzdrževanje - stopnja, na kateri spremembe postanejo sestavni del posameznikovega vsakdanjega življenja.

Če želimo ljudem pomagati, da spremenijo življenjski slog, mora ta pomoč neogibno vključevati primerjavo med njihovim sedanjim stanjem in informacijami, ki jih zagotavljamo. Na primer, nasveti o tem, kako varno telovaditi, dosežejo namen le, če je oseba že na stopnji razmišljanja ali akcije, če je torej pripravljena na spremembe. Ne bomo pa veliko dosegli, če je ta oseba še v fazi pred razmišljanjem. Ljudje na tej najzgodnejši stopnji nujno potrebujejo motivacijo za delovanje. Videti je, da je vaša žena še vedno na tej stopnji.

Motivacija vaše žene je občasna, izgine pa verjetno zato, ker telovadba ne prinese želenega uspeha, ker se ne more upreti čaru hrane ali zaradi kakega drugega razloga. Pri motivaciji si je dobro pomagati - kupite ji kakšno knjigo o spremembah, v kateri so razumljive informacije o tem, kako se lotiti sprememb, kaj je potrebno za vztrajanje na vseh stopnjah in kako se motivirati. Morda bo to, skupaj z vašim nevsiljivim prepričevanjem, vaši ženi vendarle pomagalo, da bo začela hoditi po poti sprememb k bolj zdravemu načinu življenja, ki bodo bolj po njeni meri.

Otroci se obnašajo na najrazličnejše načine, da bi videli, kakšne odzive to sproža pri starših. Včasih se z zanimanjem pridružijo zdravemu režimu, čeprav je resnica pogosto nasprotna. To je deloma posledica okolja, v katerem živijo - otroke bombardirajo z reklamami za nezdravo hrano, polno praznih kalorij, v šolah jih ne učijo o pomenu zdrave prehrane, z vsako novo tehnično napravico, kot so daljinski upravljalnik, računalnik in video igrice, pa igra in gibanje izginjata iz otroškega življenja. Otroke je pogosto zelo naporno spraviti na zdravi tir, četudi se starši zavedajo pomena pozitivnih modelov. Če je tak samo eden, bo otrok s toliko lažjo vestjo smuknil v restavracijo s hitro hrano in posedal okoli.Morda bo pomagalo, če boste ženi razložili, kako zelo njeno obnašanje vpliva na zdravje otrok.

Slabo in s hranili revno prehrano, celo če človek ni predebel, povezujejo s povečanim tveganjem za celo vrsto resnih zdravstvenih težav. Vsaj toliko tveganja za zdravje pomeni tudi telesna nedejavnost. Tveganje pa ni rezervirano le za odrasle, ampak se začne že v otroških letih. Otroci namreč že zgodaj prevzamejo vzorce prehranjevanja in telovadbe - in prav to lahko vpliva na dolžino njihovega življenja, vitalnost, energijo, samopodobo, telesne zmogljivosti, možnost elegantnega staranja in še veliko več. In to je eno od največjih daril, ki jih lahko vaša žena podari otrokoma in oboji bi bili veliki zmagovalci v igri življenja. Otrokom skušajte predstaviti, da je smisel zabave imeti veliko življenjske energije, ne pa poln želodec hitrih obrokov in sodavice.
 Viva svetuje

Aktiven

Viva svetuje

Viva strokovnjak trenutno ni na voljo za vprašanja. Lahko si izberete drugega, ali pa poskusite kasneje.

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.