Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Pulz med gibanjem in po gibanju


Vprašanje:

Pozdravljeni,

imam težavo, pa ne vem ali pravilno razmišljam o vzroku. Stara sem 24 let, nekadilka, nasplošno zdrava. Nimam dobre kondicije, spomladi in poleti grem kolesarit za približno eno uro trikrat na teden, jeseni in pozimi pa se ne gibljem nič, probam iti vsak dan na sprehod za pol ure vendar ne uspeva vedno. Zanima me glede srčnega utripa - na sprehudu s srednje hitrim tempom po ravnem imam pulz med 120-140/min. Je to normalno? Ravno včeraj sem šla s kolesom (po skoraj pol leta) do bljižnjega bara (10 min vožnje po ravnem), ko sem se usedla je bil moj pulz 125/min, je pa trajalo kakšne 15 min, ko se je gibal okoli 100/min in se šele potem spustil na normano raven (merim si z napravo na telefonu). Ravno zaradi tega si ne upam kaj bolj športati, saj si ne predstavljam obremenitve za srce. Je možno, da toliko časa traja zaradi slabe kondicije? Zdravnika sem že enkrat vprašala o tem, pa je bil mnenja, da je to slaba kondicija in anksioznost, ki jo pri sebi opažam že leto in pol.

Hvala za vaše mnenje!

Odgovor:

Pozdravljena,

vaša nihanja srčnega utripa so po napisanem sodeč v povsem normalnem območju. Če niste redno športno aktivna, potem je normalno, da se ob določenem gibanju hitreje dvigne srčni utrip. Na začetku aktivnosti je pogosto višji utrip, ki se potem po nekem času na isti intenzivnosti nekoliko umiri (telo se potem navadi na to spremembo obremenitve).

Kritično bi bilo, če bi bil utrip zjutraj v postelji (v popolnem mirovanju) preko 100 utripov na minuto. Lahko tudi preverite, kakšen je pulz takrat, da preverite svoj srčni utrip v mirovanju.

Glede športanja morate pa ravno zamenjati razmišljanje. Menim, da ni razloga za strah glede obremenitve na srce. Z obremenitvijo namreč krepimo telo in tudi srce in boste prej zašla v zdravstvene težave, če ne boste aktivna.

Za napredek vam svetujem raznoliko telesno aktivnost, tako enakomerno obremenitev, kot je naprimer hitra hoja, kot tudi različne intervalne obremenitve, kjer pospešite svoj srčni utrip tam do 85% max srčnega utripa. Za krepitev zdravja morate imeti 300 min zmerne telesne aktivnosti (50 - 70 max SU) ali 150 min visoko intenzivne telesne aktivnosti (70 do 85 max SU).

Lep pozdrav!


 Luka Hren, diplomirani kineziolog in gibalni terapevt

Aktiven

Luka Hren, diplomirani kineziolog in gibalni terapevt

Srce in ožilje Nevrologija Osteoporoza Rekreacija Diete in hujšanje

Če želite zastaviti vprašanje stokovnjaku, se morate najprej prijaviti v sistem.

Prijava na portal



Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.