Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Je radon lahko vzrok za težave z dihanjem?


Vprašanje:

Pozdravljeni!

Naletel sem na članek, ki govori o onesnaženosti zraka. Problem pri meni je naslednji. Stanujem v bližini Osnovne šole v Črnem Vrhu nad Idrijo. Že dalj časa se občina Idrija trudi, da bi znižala količino radona ,ki uhaja izpod šolskega poslopja. Po zadnjih ugotovitvah, naj bi količina, ki uhaja, 3 krat presegala dovoljeno količino. Vprašanje je naslednje: ker imam že dalj časa manjše probleme z dihanjem, saj je nos zamašen ,me zanima, ker stanujem v bližini osnovne šole, ali bi lahko bil vzrok temu radon? Preje namreč teh problemov ni bilo, pojavljajo se zadnji dve leti.

Za razumevanje in odgovor se Vam zahvaljujem in Vas lepo pozdravljam!

Odgovor:

Spoštovani!

Radon je radioaktivni žlahtni plin, brez barve, vonja in okusa. Nastaja iz radija v uranovem razpadnem nizu v zemeljski skorji. Ker je uran široko razširjen element, se tudi radon pojavlja povsod. Nekoliko višje koncentracije radona so izmerili v rudnikih, kraških jamah ter v objektih zgrajenih iz zidakov, katerim je dodan pepel.
Koncentracije radona so v nekaterih osnovnih šolah (odvisno od tal, načina gradnje ... ) nekoliko višje. Ukrepi so prezračevanje prostorov ter določeni gradbeni posegi. V visoki koncentraciji, radon povzroča spremembe na sluznici dihal, lahko tudi razvoj pljučnega raka. Zaradi tega so delavci v kraških jamah in rudnikih bolj izpostavljeni in so potrebni obdobni zdravniški pregledi.

Spoštovani bralec, v osnovni šoli, ki je v vaši bližini so sigurno natančno izmerili koncentracije radona in svetovali ukrepe. Ker ste v bližini omenjene šole na idrijskem območju je možno, da je v vaši hiši tudi nekoliko višja koncentracija. Svetujem podobne ukrepe zaradi zadrževanje radona v zaprtem prostoru. Vsekakor ni nevarna koncentracija radona zunaj - na prostem. Težave, ki jih navajate sigurno niso posledica radona, vendar kljub temu svetujem posvet z vašim zdravnikom zaradi ugotovitve drugega vzroka.

Lep pozdrav!
prim. asist. mag. Nikša Šegota, dr. med.

Aktiven

prim. asist. mag. Nikša Šegota, dr. med.

Astma in KOPB, bolezni pljuč

Če želite zastaviti vprašanje stokovnjaku, se morate najprej prijaviti v sistem.

Prijava na portal



Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.