Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

Kako okrepiti kolenske vezi in mišice


Vprašanje:

Pozdravljeni,

čeprav sem še mlada (21 let), mi je ortoped postavil diagnozo in sicer začetni stadij obrabe kolena oz. sklepov. Glede na to, da sem zelo navdušena športnica, sploh nad tekom in kolesarjenjem v klanec, bi rada kolena kolikor se le da okrepila, da me ne bi toliko bolela pri samih aktivnostih. Prvotno naj bi obrabo dobila ravno zaradi tega, ker sem že kot 5 letna deklica začela trenirati borilne športe in so se mi mišice in vezi hitreje krepile in razvijale, kot pa samo koleno oz. kolenski sklepi. Skratka na vas se obračam, če mogoč veste za kakšne odlične vaje (poleg fitnesa). Na internetu sem že brskala, pa niti ne zasledim konkretnih primerov.

Hvala za vaš trud in čas.

Odgovor:

Pozdravljena,

kadar gre za obrabo, se težko znebimo bolečine, če sploh. Gre bolj za omilitev simptomov. Aktivnosti, ki jih imaš rada pa ravno ne pripomorejo k temu. Pri kolesarjenju koleno sicer ni obremenjeno (zaradi krožnega gibanja, pri katerem ni udarcev/sunkov), je pa zato pri napačni tehniki tek zelo škodljiv za kolena (pa ti za kolke in gležnje).

Za krepitev mišic nog je na internetu malo morje vaj, zato težko verjemem, da nisi našla nič konkretnega. Poleg fitnesa sta priporočljiva še recimo joga ali tai chi, ki pomagata odpraviti togost, ali vodni športi (plavanje, vodna aerobika), ker ne obremenjujejo kolena z udarci. Tudi izometrične vaje, pri katerih obremenitev vlečeš ali potiskaš, ti lahko pomagajo.

Če se le da se pa teka izogibaj, če nisi prepričana v svojo tehniko. Le-ta je namreč odločilnega pomena ali nam bo tek v breme ali korist, v užitek ali muko. Človeško telo je narejeno za tek, tudi noga (njeni sklepi, vezi in mišice) so namenjeni blaženju udarcev, toda če tekač recimo pristane na peto z iztegnjeno nogo, je to nekaj najslabšega za kolena in kolke, saj namesto mišic in vezi blažita udarce. Če rada tečeš, poglej kakšen video ali osebno poišči strokovnjaka, ki ti bo pokazal pravilno tehniko. Ponavadi traja 2-3 mesece, da se popravi tehnika teka.

Pazi še na nekaj stvari:
- pazi na težo (če boš pretežka boš seveda bolj obremenila kolena, sploh pri teku).
- ne pretiravaj z aktivnostjo in nameni telesu dovolj počitka.
- po potrebi zavaruj kolena (bandaže/opornice),
- okrepi sprednje (ki poravnajo koleno) in zadnje (ki pokrčijo koleno) stegenske mišice (prednje-quads, zadnje-hamstring),
- okrepi ritne mišice (tudi igrajo vlogo pri kontroli kolena) (glutes),
- okrepi mečne mišice (kontrola gibanja stopala) (calfs),
- najbolje, če vaje kombiniraš in krepiš vse mišice, lahko pa si pomagaš z vajami za ravnotežje.

Mislim, da sem ti dal kar nekaj iskalnih pojmov (poskusi z angleškim jezikom), ki bodo verjetno obrodili boljše rezultate. Čim več športnih užitkov ti želim, če te bo zanimalo še kaj, ti bom pa poskušal odgovoriti v čimkrajšem času.

Lep pozdrav!

 David Ilar

Aktiven

David Ilar

Rekreacija Diete in hujšanje Prehranski dodatki in dopolnila Zdrava hrana

Če želite zastaviti vprašanje stokovnjaku, se morate najprej prijaviti v sistem.

Prijava na portal