Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Hujšanje


Vprašanje:

Pozdravljeni!

Stara sem 15 let. Težka sem 75 kg in visoka 166 cm. Že nekaj časa hočem shujšati, a ves čas odlašam, sedaj sem pa rekla, da bom poiskala pomoč pri strokovnjaku, ki mi bo pomagal shujšati, zato sem se obrnila na vas z željo, da bi mi prosim svetovali jedilnik in kaj naj jem, da bom shujšala in si izboljšala postavo.

Hvala za vaš odgovor!

Odgovor:

Pozdravljena,

na tej strani je bilo že precej napisanega glede zdrave prehrane (lahko pregledaš tudi odgovore gospe Cepuš) in ni vrag, da ne najdeš kaj kar bi ti pomagalo. Če si z napotki, ki ti jih bom dal ter nasveti, ki so že napisani, ne boš mogla pomagati, se bo potrebno obrniti na nekoga, ki ti bi redno pisal/govoril kaj jej (tedenski jedilniki).

Moraš si pa zapomniti nekaj glavnih zadev:
- izogibaj se sladkorju in ostalim enostavnim ogljikovim hidratom,
- jej čim manj predelane hrane (s tem mislim na industrijsko predelane ali pred pripravljene),
- pojej veliko sveže zelenjave (sploh v poletnih mesecih),
- sadje je priboljšek, saj marsikateri sadež vsebuje veliko sladkorja,
- maščoba ni vedno slaba ... pregrete in predelane rastlinske maščobe povzročijo sicer več težav z zdravjem (npr. margarina je slabša od masla; v solati lahko uporabiš ekstra deviško olivno olje, ki ni toplotno pridelano; svinjska mast je bolj toplotno odporna in hrani da boljšo aromo od recimo sončničnega olja, ki ga večina uporablja za pečenje v ponvi, itd.),
- ne pozabi na ribe,
- zajtrk naj te nasiti in naj vsebuje več beljakovin in maščob, zaradi katerih boš kasneje lačna in tudi manj boš pojedla preko dneva,
- obrok pred spanjem naj bo lahek, da ne obremeniš prebave v nočnem času, tako boš tudi bolje spala,
- pomemben je počitek, sploh v tvojih letih,saj tudi vpliva na hormonsko ravnovesje, zato poskrbi, da boš v postelji dovolj zgodaj.

Pri teh letih ti verjetno večino obrokov pripravijo drugi, zato nima smisla bolj podrobno. Lahko pa mami pokažeš, kaj se svetuje na tej strani za tvojo starost in se to potrudi upoštevati. Mislim, da ji za zdravje hčerke to ne bo težko.

Poleg zdrave prehrane je pomembna tudi aktivnost. Če se še ne, priporočam, da se začneš ukvarjati s kakšnim športom. Ne dvomim, da boš hitro našla partnerja/partnerko za tek ali kolesarjenje, če te ne veselijo ekipni športi. Začni počasi in nato stopnjuj dolžino in obremenitev (npr. za prve treninge bo verjetno že hitra hoja naporna). Dokler si še začetnica, priporočam, da se giblješ/treniraš vsak dan. Če boš začela s hojo/hitro hojo, lahko vsak dan po eno uro ali več. Ko boš napredovala na višji nivo in morebiti tudi na viva.si vprašala za specifične treninge, boš pa potrebovala premore in morebiti krajše treninge (spet odvisno, kaj bo aktivnost in na kakšen način jo boš izvajala).

Naj bo to zaenkrat vse, upam da sem bil saj malo v pomoč, če te pa zanima še kaj, sem na voljo in se bom potrudil odgovoriti v čimkrajšem času.

Lep pozdrav!

 David Ilar

Aktiven

David Ilar

Rekreacija Diete in hujšanje Prehranski dodatki in dopolnila Zdrava hrana

Če želite zastaviti vprašanje stokovnjaku, se morate najprej prijaviti v sistem.

Prijava na portal



Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.