Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Intentivnost treninga za pridobivanje kondicije in hujšanje


Vprašanje:

Živjo,

imam vprašanje glede intenzivnosti (predvsem teka). Kaj je najbolje za pridobivanje kondicije in seveda tudi za izgubo kakšnega kilograma? Glede tega sem slišala toliko informacij in sem čisto zmedena, saj sem na spletu brala, da je za hujšanje najbolje držati se pulza okoli 140, v fitnesu pa sem slišala trenerja, ki je govoril o intervalih in čim višji intenzivnosti. Prosim za razlago in mnenje.

Hvala in lep pozdrav!

Odgovor:

Pozdravljeni,

naj povem, da je vaša zmedenost tu popolnoma upravičena. Kar se intenzivnosti tiče, tako z vidika izboljšanja telesne pripravljenosti, kot tudi z vidika izgube maščobnih oblog, zagovarjam čim intenzivnejšo vadbo. Seveda to velja, če govorimo o zdravi osebi, ki ni začetnik.

Za primer vzemimo poenostavljen model porabe energije/maščobe pri visoko intenzivnem teku proti nizko intenzivnem teku.
Pri nizko intenzivnem teku se večji delež energije pridobi iz maščobe, vendar pa je celokupna poraba energije relativno majhna, posledično je tudi absolutna poraba maščobe majhna.
Pri visoko intenzivnem, intervalnem teku pa je relativni delež energije pridobljen iz maščobe manjši, vendar je celokupna poraba energije bistveno večja in tako tudi absolutna količina porabljene maščobe. Poleg tega pri visoko intenzivni vadbi pride še do zakasnelega učinka porabe energije, ko tudi v mirovanju porabljamo več kalorij kot bi jih sicer. Večje obremenitve telo silijo k večjim prilagoditvam (večjim telesnim zmogljivostim), kar v laičnem jeziku opišemo kot "boljša kondicija".
Moj nasvet: čim manj taktiziranja na vadbi in se čim bolj potruditi.

Lep pozdrav!

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.