Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Topljenje maščob oz. mišic


Vprašanje:

Pozdravljen,

imam čisto splošno vprašanje. Kar naprej je ogromno debate glede topljenja maščobnih blazinic na trebuščku. In stvar je takšna, da vse povsod zasledim, da za topljenje maščobe ni dober HIIT trening, ali da ni dobro iti zjutraj na tešče teči, ker s tem ne porabljaš maščob, ampak mišice ?? Spet drugje pa to priporočajo. Potem, da če premalo ješ spet ne izgubljaš maščobnih blazinic temveč mišice, drugje pravijo spet obratno. Ali res zeleni čaj pripomore k hitrejšem topljenju maščob? Seveda ob ustrezni prehrani in vadbi. Dejansko, kaj bi vi priporočali, da bi okrepila svoje telo in izgubila blazinice na trebuhu in bokih in s tem tudi pridobila mišice? Moram pa povedati, da vsak dan zjutraj pretečem 5 km, če je lepo vreme grem čez dan tudi kolesariti v hribe ali se odpravim peš, telovadim (vaje za moč) in pazim na prehrano, 7 dni v tednu. Vse pa delam kolikor mi čas dopušča.

Hvala za odgovor. Lep pozdrav.

Odgovor:

Pozdravljeni,

k izgubi mišic pripomore več dejavnikov, če vas skrbi zgolj zaradi jutranjega teka, so skrbi odveč. Nikoli pa seveda ni dobro premalo jesti, telo potrebuje hranila v primernih količinah, zato je zdrava prehrana v primernih količinah zelo pomembna. Če ste naleteli na mejo hujšanja prek katere ne gre, lahko poskusite z intervalnim postenjem, a dolgotrajni manjko kalorij (hujšanje s stradanjem) odsvetujem.

Zeleni čaj (nesladkan) posredno pripomore k izgubi maščob, a njegovo uživanje ima toliko pozitivnih učinkov, da je izguba maščob postranska zadeva.

Glavne za porabo energije so mišice. Glavni vir energije so maščobe. Torej so na jedilniku tudi maščobe zelo pomembne (konec koncev nekaterih vitaminov ne najdemo drugje kot v maščobah - z izjemo multivitaminskih tablet, ki jih odsvetujem). Bolj se je potrebno izogibati enostavnim ogljikovim hidratom in predelani hrani.

Mišice boste pa pridobili s kratko in intenzivno vadbo. Primerjajte maratonce in sprinterje ... kdo ima več mišic ter bolj izklesano postavo? Torej HIIT pomaga graditi mišice (ob primerni prehrani in z dovolj počitka), k mišični atrofiji pa pripomore dolgotrajna in ponavljajoča vadba. Brez skrbi, tako "nabiti" (kot je pogosto strah ženske ob omembi mišične rasti) kot so profesionalni športniki, ne boste postali čez noč, za to so potrebna leta resnega treninga.

Če ste res uredili prehrano, kombinirajte aerobno vadbo s HIIT treningom, če bo potrebno poskusite intervalno postenje. Zagotovite telesu dovolj počitka/spanca in dovolj hranil. Tudi v času, ko ne vadite, se ob priložnostih gibajte intenzivno. Morda se sliši hecno, a marsikdo to počne že, da kakšen opravek hitreje opravi, ne pa za namene hujšanja (ko odneseš smeti, nazaj tečeš po stopnicah v bloku, recimo, ali pa študenti med učenjem na hitro naredijo 10-15 sklec, počepov, trebušnjakov, zgolj za zbistritev misli, itd.). Na trenutke je pa lahko zabavno, odvisno kaj počnete. Gre zgolj zato, da v življenje vnesete gibanje v času, ko večji del dneva sedimo ali drugače mirujemo.

Lep pozdrav!

 David Ilar

Aktiven

David Ilar

Rekreacija Diete in hujšanje Prehranski dodatki in dopolnila Zdrava hrana

Če želite zastaviti vprašanje stokovnjaku, se morate najprej prijaviti v sistem.

Prijava na portal



Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.

Komentarji

26. 08. 2014 23:38:27
Spoštovani!
12.t.m. sem imela zdravstveno krizo / visoko temperaturo, vzelo mi je govor, bila sem negibna, nisem se zavedala, vse so mi kasneje povedali po nekaj urah./ še nisem v redu.TT imam malo nad 35 0 C, RR danes zvečer 90/45 pulz 75.Deveto leto me spremlja želodčna hernija, nad nivojem 10 cm. Boli me leva rama in levi pljučni del.
Morda vprašanje ni pravo za vas, če je mogoče lepo prosim.
Lepo pozdravljam!