Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Motivacija


Vprašanje:

Zdravo!

Imam problem, ki ga lahko rešim ali pa vsaj poskusim rešiti le sama. A za to nimam nobene volje ne motivacije.  S priložnostnim delom, ki ga opravljam, se mi pogosto pojavljajo bolečine v križu, hrbtu. Odkar pomnim, nisem preveč športen tip, športna vzgoja nikoli ni bil moj najljubši predmet. Obveznih testov teka v OŠ IN SŠ se še sedaj z grozo spominjam. Enkrat tedensko obiskujem vodeno vadbo, težko sledim tempu, oz. naredim toliko ponovitev, kolikor jih z nekaj truda lahko. K vsemu skupaj prav nič ne pripomorem z neuravnoteženo prehrano, nerednimi, nekontrolirani obroki, predvsem pa se težko uprem sladkarijam, moji slabi razvadi, oz. železni srajci. Verjamem, da gre tu vse eno z drugim, da moram nujno spremeniti svoje navade, življenjski stil, a pri tako nizki motivaciji in ne pretirani ljubezni do športa ne vem, kako naj se lotim stvari brez odpora. Poskusila sem s plavanjem, rada plavam, a mi voda v bazenu povzroči preveč preglavic s kožo. Visoka sem 154 cm, težka 53 kg. Moje vprašanje se glasi, če imate kakšne izkušnje s takšnimi primeri, oz. kaj mi priporočate, kako naj se lotim stvari. Želim postati bolj odporna, kondicijsko pripravljena, utrjena, izgubiti kak kilogram in ohlapne mišice.

Hvala v naprej za odgovor.

Odgovor:

Pozdravljeni,

sam mislim, da ste na dobri poti, saj se svojih težav zavedate in imate željo in potrebo po spremembi.
Na vprašanje prehrane ste si že sami zelo lepo odgovorili, kako naj prehranjevalne navade ne izgledajo. Kot ste napisali, imate oslabljen imunski sistem, zato je doslednost pri prehrani še dodatnega pomena. Ste morda opravili krvne teste - saj bi pomanjkanje železa bil lahko razlog za slabo počutje in nizko vzdržljivost pri fizični aktivnosti.

Glede motivacije in izbire vadbe pa vam svetujem sledeče:
- Izberite različne oblike vadbe, ki vas trenutno veselijo in vam ne predstavljajo zgolj neke dejavnosti, ki jo morate nujno opraviti.
- Vsak dan naj bo na sporedu ena aktivnost, ob vnaprej določeni uri.
- Zadajte si manjše cilje, ki jih boste z malo truda lahko dosegli.
- Če imate možnost, si najdite trening partnerja(ico), še toliko boljše če je le ta malenkost boljši od vas.
- Kombinirajte razllične aktivnosti npr: 1. dan: intenzivna hoja v klanec, 2. dan: vodena vadba, 3. dan: zmeren tek, lahko z vmesno hojo, 4. dan: vaje za moč, ki jih lahko izvajate doma (sklece, počepi, upogib trupa, zakloni, izpadni koraki ...). Ko vam ena oblika vadbe ne bo več delal težav, pa lahko aktivnost dveh dni združite v eno.
- V vsaki aktivnosti poskusite uživati in se ne ves čas obremenjevati z napredkom in številkami. Pravi rezultati se bodo pokazali, ko boste v telesni aktivnosti našli veselje in izpopolnitev.

Kar se pa tiče oslablljenega imunskega sistema, pa vam predlagam posvet z zdravnikom še predno pričnete z resnejšim pristopom k vadbi.

Lep pozdrav!
 Anže Avbelj, univ. dipl. trener, profesionalni osebni trener

Aktiven

Anže Avbelj, univ. dipl. trener, profesionalni osebni trener

Rekreacija Diete in hujšanje Prehranski dodatki in dopolnila Zdrava hrana

Viva strokovnjak trenutno ni na voljo za vprašanja. Lahko si izberete drugega, ali pa poskusite kasneje.

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.