Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Več vprašanj o treningu


Vprašanje:

Pozdravljeni!

Stara sem 15 let. Od 5 do 6 krat na teden zahajam v fitnes minimalno za eno uro. Osebnega trenerja si ne morem privoščiti, zato si sama kombiniram vaje (spinning, navadno kolo, ročne uteži in ostalo). Trudim se vsak dan teči (ponavadi na dolge proge) minimalno 10 km, pa na teden se 2 krat udeležim aerobike. Nekaj časa sem plesala balet (zaradi želje drugih), a sem ga upustila, ker to ni zadevica zame, vendar vaje za gibčnost izvajam vsak dan. Nameravam začeti trenirati boks (z njim  se že nekaj časa ukvarjam doma), ker res verjamem, da je to šport v katerem se vidim v prihodnosti. Torej, obračam se na vas z naslednjimi vprašanji, ker doma nimam nobene podpore, čeprav izviram iz športne družine.
Kot prvo me zanima, če za boks nisem že "prestara", če želim iz sebe narediti nekaj v tej smeri. Nekateri v fitnesu so mnenja, da sem premlada za dvigovanje težkih uteži, ker naj bi to zaviralo mojo rast in povzročalo, da se telo ne razvija dobro. Je to res ali je to le govoričenje tja v tri dni? Vem, da včasih res pretiravam, zato me zanima na kaj naj bom pozorna pri večjih kg in kako umiliti bolečine po končanih vajah?
V dneh ko imam vse tri aktivnosti je zares naporno zame, tako psihično kot fizično in tako sem športno aktivna od 15. ure in včasih do 20. ure. Kako si naj najbolje razporedim aktivnosti, da mi bo ostalo še kaj od dneva? Skrbi me tudi to, da ko bom začela trenirati boks, bom morala opustite eno izmed prejšnjih aktivnosti, zaradi časovne omejenosti. Bi se kakorkoli dalo uskladiti vse štiri dejavnosti?
Zadnji mesec opažam, da je vse skupaj nekako malce naporno, tudi zjutraj se težko zbujam in nimam dosti energije. Prijatelj mi je omenil kreatin (star je 21let), pa me zanima, ali je to priporočjivo zame glede na mojo starost in aktivnosti, ali ne? Če ne, mi priporočate kaj drugega?
Zadovoljna sem s svojo postavo, vendar stegna in trebuh še ne izgledajo ne vem kako mišičasto, v primerjavi z rokami in spodnjim delom nog. Na katere vaje se naj osredotočim, da izboljšam še te predele?
Mnogi mi govorijo (tudi domači), da se glede na moje aktivnosti ne prehranujem dobro (veliko hitre hrane, sladkega, itd. ). Visoka sem 164,5 cm, tehtam pa 56 kg. Kakšno prehrano mi svetujete glede na moje dejavnosti in koliko obrokov? Je v redu, da jem tudi po aktivnostih, torej po 20.uri? Do sedaj na prehrano in zdravje nisem niti malo pazila. In še mimogrede eno vprašanje (ne vem, če ga zastavljam pravemu ali ne, zato ni potrebno odgovoriti). Kako naj premagam strah, ki ga imam pred maratonom in strah, da naredim napako pred tekmo v košarki ipd.? Vem, da sem bila dolga, ampak hvala za kakršenkoli odgovor, ker ne vem na koga se naj zanesem.

Lep pozdrav!

Odgovor:

Pozdravljena!

Tvoje vprašanje res malce meji na spis :), bom pa poskusil odgovoriti na vsa ključna vprašanja.
Svetujem ti, da si izbereš dve aktivnosti, ki se jih resno loti, ostale pa opusti ali pa jih počni občasno zgolj zaradi veselja. Urnik si uredi tako, da imaš vsak dan ENO aktivnost, pri kateri se maksimalno potrudiš, en dan v tednu pa imej popolnoma prosto. Na ta način boš tudi veliko uspešnejša pri izbranih panogah. Nesmiselno je imeti tri zaporedne treninge, saj je telo že preveč izčrpano za kvalitetno izvedbo vseh. Predvsem pa se ukvarjaj s tistim športom, pri katerem uživaš in te najbolj veseli.
Šolo in štiri aktivnosti dnevno si žal ne moreš organizirati tako, da bi ti še kaj ostalo od dneva iz čisto preprostega razloga - dan ima samo 24 ur. Dvigovanje uteži in vadba v fitnesu sama po sebi ne zavira rasti. Med tem ko na rast vplivajo veliki fizični napori v kombinaciji z revno prehrano.

Glede na to, da si v fazi največjega telesnega razvoja in zelo fizično aktivna, je NUJNO, da daš večji poudarek  prehrani. Dan vedno začni z zajtrkom in imej preko dneva vsaj 5 obrokov, tudi zvečer - ker imaš aktivnosti do osme ure, moraš nato nujno zaužiti kvaliteten obrok. V vsakem obroku naj bo nekaj ogljikovih hidratov (ovseni kosmiči, riž, testenine, krompir) in beljakovin (meso, jajca, ribe, skuta). Izogibaj se hitri prehrani. Morda bi bilo smotrno razmisliti o beljakovinskem prašku. Kreatina ne rabiš. Šport naj bo v prvi vrsti tvoja zabava in sprostitev in naj ti ne povzroča dodatnega stresa.

Lep pozdrav!

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.