Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Težave s počasnostjo pri 6 letniku


Išči po ključnih besedah

vzgoja otrok

Vprašanje:

Pozdravljeni,

Imamo 2 sina,starerjši ima 6 let, mlajši 2 leti. Starejši je letos vstopil v šolo in se pojavljajo težave tako v šoli, kot doma. Je sicer izredno vedoželjen in tudi zelo inteligenten in v marsičem izstopa od povprečja (npr bere knjigice, ko drugi če vseh črk ne poznajo). Tudi učiteljici sta ga sprva pohvalili, da ga imajo mnogi otroci za zgled. Njegov velik problem pa je, da je izredno počasen in to pri vsem, od obuvanja, do oblačenja, prehranjevanja, delanja nalog, ipd. On se enostavno izgubi in se zasanja in namesto, da bi delal to, kar mora narediti, se ustavi in razmišlja ali dela kaj popolnoma drugega. Učiteljici že zelo resno opozarjata, da je to moteče in zanj škodljivo, ker bi lahko glede na sposobnosti dobival zahtevnejše naloge, on pa niti osnovnih ne konča. Ko so sošolci že na koncu osnovnih nalog, je on šele nekje na polovici. Domačo nalogo dela tudi po 2 uri, kljub nenehnemu priganjanju. Doma izgubljamo že živce in smo skupaj z njim vsi napeti, ker se stvar kvečjemu slabša. Očitno delamo nekaj konkretno narobe in bi vam bili izredno hvaležni, če bi nam lahko kaj svetovali oziroma povedali, kam se lahko obrnemo na pomoč. Tako kot trenutno je, ga samo dušimo in iz tega ne more biti nič dobrega.

Hvala in še enkrat hvala!

Odgovor:

Spoštovana!

Otroci so si glede delovnega tempa oziroma hitrosti pri delu zelo različni. Mnogi so zelo počasni po naravi in zato posledično težko dohajajo delo v razredu kljub temu, da so sposobnosti. Veliko se tu ne da narediti, potrebno je sprejeti otrokove značilnosti v delovanju. Ne pomaga stalna nejevolja nad njegovim tempom dela in priganjanje k hitrejšemu delu. Lahko se ga poskuša časovno malo omejevati, vendar z določeno mero taktnosti in pozitivnim načinom, torej z umirjenim pristopom. Lahko, da se mora vaš sin le navaditi na tempo dela v razredu, vendar ne na način nestrpnosti do njega. Mogoče pa je pri gibalnih dejavnostih manj spreten in zato bolj počasen. Možnosti je več ... Težave opredeljujemo psihologi z natančnimi pregledi otrokovega funkcioniranja. Če se odločite za takšen korak, potem uredite to pri otrokovi osebni zdravnici, ki vam da napotnico za psihologa.
Isto kar sem napisala za vas starše, velja tudi za učiteljico. Če potrebuje vas sin več časa za dokončanje dela, potem je prav, da ga tudi ima. Zanj je škodljivo, če ga neprimerno priganjamo in opozarjamo na nekaj, kar morda ne more doseči.

Lep pozdrav!
 Simona Sanda, uni. dipl. psih.

Aktiven

Simona Sanda, uni. dipl. psih.

Partnerski odnosi in samsko življenje Vzgoja otrok Življenje s starostnikom

Če želite zastaviti vprašanje stokovnjaku, se morate najprej prijaviti v sistem.

Prijava na portal



Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.