Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Je rokomet primeren za rekreacijo otrok?


Vprašanje:

Pozdravljeni,

še enkrat se obračam na vas. V naši družini vsi popijemo veliko mleka in me zanima, če je mleko zdravo in koliko na dan ga lahko popijemo odrasli in otroci (10 in 13 let). Verjetno se še spomnite mojega prejšnega vprašanja o hujšanju otrok. Ravno prejšni teden smo bili pri zdravniku in povedali so nam, da ima mlajša idealno težo, starejša pa ima kar nekaj kg preveč (56 kg in 149 cm). Zanima me, če sta rokomet in tenis primerna športa za rekreacijo otrok?

Hvala za odgovor in lep pozdrav!


Odgovor:

Pozdravljeni,

najprej glede mleka, o katerem je slišati veliko nasprotujočega. Dejstvo je, da je mleko koristno in zdravo živilo. Nekatere študije celo priporočajo 2 - 4 porcije mlečnih izdelkov na dan za odraslo osebo (1 porcija je 2,5dcl mleka ali 200 g jogurta ali 40 g trdega sira ali 120 g skute). Glede otrok so priporočene porcije ponavadi pol manjše. Toda upoštevajoč načelo zmernosti in dejstvo, da vitamine in minerale, zaradi katerih svetujejo uživanje mleka in mlečnih izdelkov, lahko dobimo iz zelenjave, menim, da sta 2 porciji za odrasle in 1 za otroke dovolj. Seveda ob zdravem in raznovrstnem jedilniku.

Rokomet in tenis sta povsem primerna za rekreacijo otrok. Osebno menim, da so ekipni športi celo najboljša izbira v časih, ko je otroke težko spraviti izpred računalnika oziroma televizije. Tako tudi pridobivajo nove prijatelje in imajo motivacijo za vadbo ter razvijajo marsikatero vrednoto, ki jim bo prav prišla kasneje v življenju. Res pa, da se tudi pri individualnih športih ponavadi vadi oziroma trenira v skupinah.

Glede teže oziroma mase pa je tako, kot sem že razložil v odgovoru Hujšanje otrok. Samo podatka o višini in kilogramih nista merilo za pravilno oceno situacije. Samo po teh podatkih sta obe vaši hčeri v mejah normale, glede na tabele za otroke. Starejša sicer na zgornji meji, a vseeno (zadnjič ste napisali 150 cm, kar jo minimalno premakne na tabeli). Kot rečeno zadnjič, naj bo merilo postava, ne samo številke. Konec koncev je mišično tkivo težje od maščobnega.

Lep pozdrav!
 David Ilar

Aktiven

David Ilar

Rekreacija Diete in hujšanje Prehranski dodatki in dopolnila Zdrava hrana

Če želite zastaviti vprašanje stokovnjaku, se morate najprej prijaviti v sistem.

Prijava na portal



Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.