Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Regeneracijski napitki


Vprašanje:

Pozdravljeni.

Mene pa zanima, kateri od naslednjih treh napitkov je najboljši, za regeneracijo mišic in obnovo organizma po vsakodnevnem treningu. 1. organicore.com 2. tgsportlife.net  3. performancenutrition.herbalife.si.
Atletiko treniram že 8 let, čisto vsak dan po 2 uri, čez vikend tekme, zato mi verjetno "le" normalna prehrana skupaj s kakšnimi magnezijevimi tabletami ali kaj podobnega, ne bo dovolj pomagala, da bi bila čez 24 ur, torej naslednji dan, že pripravljena na nov težki trening. Opažam, da sem npr. že 3, 4 dan treninga čisto brez energije, da o težkih nogah in bolečih mišicah ne govorim. Vem, da je najboljša regeneracija počitek, ampak ne morem počivati vsak tretji dan. Ne vem točno, katere stvari so pomembne, da jih vsebujejo ti napitki zato upam, upam da mi lahko pomagate.

Hvala!

Odgovor:

Pozdravljeni,

najprej o počitku. V bistvu je boljši t.i. aktivni počitek. Po 8-ih letih v atletiki pojem raztek verjetno ni tuj in aktivni počitek ni nič drugega kot to. Z gibanjem je pretok krvi večji (večji dotok kisika in hranil) in je tako regeneracija hitrejša. Recimo namesto treninga s tempom 4min/km, trening s tempom 6min/km, govorim na pamet in samo za občutek (za dolge proge seveda). Na splošno za noge ni napačna izbira niti sobno kolo, višja frekvenca, nižja obremenitev (30min, 110+ obr./min, spodnja tretjina težavnosti - spet na pamet, ker ne poznam situacije v celoti).

Če je razlog utrujenosti pretreniranost, potem bi bilo mogoče smiselno kakšen trening zamenjati z lažjim oz. "aktivnim" počitkom. Razmislek o zgodnejšem odhodu v posteljo zvečer ali o počitku tekom dneva, bi bil tudi na mestu.

Načeloma bi morala pri 2 urah treninga na dan zadostovati "navadna" hrana, če je ta primerna športniku na tem nivoju. Lahko se doda vitamine, minerale, maščobe (omega 3). Načeloma je pa za regeneracijo kot hrana ali napitek najboljša mešanica ogljikovih hidratov in beljakovin v razmerju 4:1. Od navadne hrane recimo mlečni izdelki (mleko, jogurt, skuta) z dodatki (tudi recimo čokoladno mleko). Lahko pa si sami namešate, če kupite vsako posebaj (vsaj moja osebna izkušnja je boljša na tak način - prilagajanje okusov, mislim da tudi ceneje). Ponavadi imajo tudi beljakovniski napitki nekaterih proizvajalcev večje koncentracije ostalih snovi (vitamini, minerali, aminokisline ... ) kot t.i. regeneracijski napitki, dodamo še ogljikove hidrate in dobimo svoj regeneracijski napitek.

Naštete napitke bi razvstil tako: 2 3 1 (tako nekako si tudi sledijo približno po cenah na odmerek). 3 se najbolj približa razmerju 4:1, 2 ima največje koncentracije ostalih sestavin, 1 je pa najcenejši in "naraven". Upam, da sta odgovor in kratka razlaga zadovoljila radovednost.

Veliko športnih uspehov želim!

 David Ilar

Aktiven

David Ilar

Rekreacija Diete in hujšanje Prehranski dodatki in dopolnila Zdrava hrana

Če želite zastaviti vprašanje stokovnjaku, se morate najprej prijaviti v sistem.

Prijava na portal



Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.