Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Hujšanje otrok


Vprašanje:

Pozdravljeni,

sem mama dveh hčerk starih 10 in 13 let. Obe imata zelo radi sladkarije in posledično imata težave z telesno težo. Obe skorajda ne jesta zelenjave in sadja, ampak imata radi meso in sladkarije. Mlajša je velika 143 cm in ima 49 kg, starejša pa je velika 150 cm in ima 56 kg. Vem, da morata obe shujšati vsaj za 5 kg ampak ne vem, kako naj jima dopovem, da ne smeta jesti sladkarij. Želela bi še da mi napišete kakšen jedilnik bi morali imeti. Sedaj imata takšnega in je prava katastrofa - zajtrk: kruh namazan z marmelado ali čokoladne kroglice z mlekom, Malico imata v šoli. Kosilo doma: juha, meso, krompir ali riž, solata. Popoldanske malice nimata toda celo popoldne imata nekaj v ustih in ponavadi so to sladkarije. Večerja: jajčka, kos kruha, jogurt ali kozarec mleka. Starejša hčerka ima zelo močne noge,  kako naj shujša v noge?  Sicer pa se obe 3 krat tedensko ukvarjata s športom.

Hvala za odgovor in lep pozdrav!

Odgovor:

Spoštovana,

pomembno je, da za merilo uporabite njuni postavi in ne samo tehtnice (glede na leta in višino sklepam, da bosta obe dekleti še pridobili nekaj na višini in posledično na masi). Tudi postava sama je lahko včasih varljiva. Primer gospe v srednjih letih, ki mi je tarnala glede kilogramov in postave (še posebaj močnih nog), a na testiranjih in meritvah je bilo ugotovljeno, da ima nadpovprečno količino mišične mase. Njen "problem" smo zaradi teh ugotovitev reševali, drugače kot ponavadi. Res pa, da je to popolnoma drugačen primer. Hočem povedati samo, da je verjetno prezgodaj, da bi razmišljali o hujšanju. V teh letih je največ kar lahko storite, da poskrbite za zdravo in raznovrstno prehrano ter aktivno življenje obeh deklet. Aktivni pravite, da sta, torej je problem samo bolj kot ne nezdrava prehrana.

Kot sem omenil že v prejšnjem odgovoru, verjetno nisem pravi naslov za prehrano najstnic in bi se bilo bolje obrniti na njunega zdravnika/zdravnico. Če pa samo sledimo načelom zdrave prehrane, naj dopolne jesta kaj takega: mehko kuhana jajca z nekaj polnozrnatega kruha in skodelica mleka ali sendvič s piščančjimi prsmi, zelenjavo (recimo solata in/ali paradižnik in/ali koruza, ali drugo) in sirom ali marmelada brez (ali vsaj manj) dodanega sladkorja na polnozrnatem kruhu ali kosmiči (recimo ovseni) s suhim sadjem in jogurtom (ravno tako okusni kot kupljeni, a brez dodanega sladkorja) ali sadni "shake/šejk" (zmiksamo nekaj mleka in sadja - banane, jagode, jabolka, ...). Na malico ne morete vplivati, sicer pa je šolska hrana ponavadi zdrava.

Napisano kosilo ni napačno, le naj bodo kosila raznolika, da se česa ne naveličata. Sploh zelenjavo je pametno pripravljati na načine, da zadrži izgled in okus, ker ponavadi otroci zelenjave ne marajo zaradi izgleda (zagnusi se jim že pri pogledu nanjo). Sveža in hrustljava paprika recimo ne bi smela doživeti prevelikega odpora, podobno je s solato, tudi paradižnik v toplih mesecih prinese svežino obroku, marsikoga recimo odvrne tudi kumina v rdeči pesi, ko jo poskusi brez, jo pa rad je. Vsem recimo tudi ne paše solata s klasičnim prelivom (sol, kis, olje). Smiselno je poskusiti popolnoma brez vsega ali se pogovoriti z otrokom, kako pripraviti jedi, da bi jih jedel (najbolj težavne, ponavadi zelenjavo). Samo primeri, lahko bi še našteval. "Hudič je", kot v vseh drugih stvareh, v podrobnostih. Poleg tega naj ne bo pretiravanja pri škrobnatih jedeh (krompir, riž, kruh, ...). Vsa ta živila imajo bolj zdrave alternative (ali vsaj način priprave). Meso naj bo pusto, naj ne bo glavni del rdeče meso. Ne zanemarjajte niti rib.

Popoldne naj malicata raje kakšno sadje ali oreške ("študentska" hrana ni zastonj mešanica oreškov in suhega sadja). Pri večerji pa minimirajte vnos ogljikovih hidratov (čim manj kruha, brez kosmičev, ...). Niso pa jajca, jogurti, mleko napačna živila. Vseeno v trgovini preverite deklaracije (sploh se izogibajte jogurtom/živilom z veliko vsebnostjo sladkorja).

Verjamem, da je skrbeti za zdravo prehrano otrok težavna naloga, a trud se povrne z otrokovim zdravjem. Bo pa seveda potrebna disciplina. Mogoče jo bo lažje vzdrževati, če si izberete dan v tednu, ko so sladkarije vseeno dovoljene (a pazite na meje).

Še beseda ali dve o močnejših nogah (da ne bom predolg). Mogoče bo pomagalo, če se začne (če tega še ne počne) starejša ukvarjati s kakšnim takim športom, kot je atletika, kolesarjenje ali kaj podobnega. Sploh so pomembne ponovitve in obremenitev (kar je očitno že, če primerjate profesionalce v različnih športih). Verjetno lahko pomaga tudi trener športa s katerim se ukvarja (razen, da pišem po svoje in bolj splošno, premalo vem o njeni aktivnosti).

Želim Vam veliko uspeha pri zdravi vzgoji hčera!

 David Ilar

Aktiven

David Ilar

Rekreacija Diete in hujšanje Prehranski dodatki in dopolnila Zdrava hrana

Če želite zastaviti vprašanje stokovnjaku, se morate najprej prijaviti v sistem.

Prijava na portal



Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.