Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

Izguba maščobnih blazin na trebuhu


Vprašanje:

Pozdravljeni!

Stara sem 44 let in vsako leto bolj se mi na trebuhu in bokih nabirajo maščobne blazine, kar me zelo moti. Poskusila sem s trebušnjaki, a me preveč boli križ. Kakšne vaje mi priporočate, da ne si ne bi naredila druge škode.

Hvala in lep pozdrav!

Odgovor:

Pozdravljeni,

najprej naj vam povem, da je zmotno prepričanje, da se zgolj s trebušnjaki pride do lepšega trebuha. Vadba z utežmi in lastno telesno težo je bolj namenjena "gradnji" mišic. Pri izgubi maščobe bo bolj pomagala aerobna in anaerobna vadba vzdžljivostnih športov.

Prva in najbolj pomembna sprememba bo morala biti seveda prehrana, ki mora biti urejena, raznolika in zdrava.

Druga sprememba je prioriteta vadb. Če telo in družinski proračun (no, tek niti ni drag) omogočata, se lotite teka, kolesarjenja in podobnih športov, ki telo obremenijo za dlje časa (>30min) na primernem nivoju. Začnite počasi in postopoma obremenitev povečujte. Največji odstotek energije gre iz maščob pri 60-70% maksimalnega utripa (glede na leta je maksimum pri vas 176 u/min), toda visoko intenzivna vadba pripomore k večji porabi kalorij tudi v mirovanju (o tem se pisal tudi v članku Telovadba in izgubljanje maščobnih oblog).

Šele tretja, ampak ne najmanj pomembna stvar je vadba z utežmi in lastno telesno težo. Samo trebušnjaki niso dovolj, za izgubo teže vedno priporočam vadbo celotnega telesa.

Na koncu bi se pa dotaknil vaših težav s križem. Pomembno je od kod izvirajo. Če so razlogi zdravstveni (poškodba, bolezen), jih odsvetujem brez posveta s fizioterapevtom ali zdravnikom. Če je pa razlog nepravilna izvedba ali prešibke mišice hrbta, se pa te težave hitro reši. Če so mišice hrbta prešibke, bi težave morale s časom izginiti z vadbo celega telesa. Če je pa problem izvedba, priporočam ogled videov na spletu (na voljo jih je malo morje, brezplačnih, v vseh jezikih) ali posvet s trenerjem. Lahko pa spremenite vajo. Meni je v obdobju s podobnimi težavami, pomagala naslednja vaja:

1. ulezite se na hrbet,
2. iztegnite noge v zrak (s telesom naredite L),
3. s pomočjo trebušnih mišic dvignite trup in z iztegnjenimi rokami sezite proti nožnim prstom.

Upam, da sem bil v pomoč. Zapomnite pa si, da se brez muje še čevelj en obuje, zato ne obupajte prehitro.

Lep pozdrav in veliko sreče!
 David Ilar

Aktiven

David Ilar

Rekreacija Diete in hujšanje Prehranski dodatki in dopolnila Zdrava hrana

Če želite zastaviti vprašanje stokovnjaku, se morate najprej prijaviti v sistem.

Prijava na portal