Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Vzgoja ni kriva za ADHD - motnjo pozornosti z motnjo koncentracije in hiperaktivnostjo


(stran 4 od 5)


Ranljivejši med odraščanjem

Starše otrok z ADHD pogosto skrbi, kako bo njihov otrok odraščal, kako bo prebrodil težavna obdobja, zlasti puberteto, in kako se bo pozneje osamosvojil. Mejniki, ki jih ne dosežejo, vsi neuspehi, socialna izločenost in podobno, vse to pušča posledice in se utegne izraziti pozneje, ko otrok odraste. Žal podatki kažejo, da je v tej skupini otrok zelo visok odstotek takih, ki ne dokončajo srednješolskega izobraževanja in zaidejo v družbo, ki neredko prihaja navzkriž z zakonom. Osnovna šola je obvezna, zato se v otroke vlaga veliko truda, da jo dokončajo. Srednja šola pa je neobvezna, zaradi česar je toliko pomembneje, da so otroci prepoznani čim prej, da z njimi delajo usmerjeno in po programu ter da so do tedaj, ko vstopijo v srednjo šolo, že dodobra vpeljani v sistem in imajo čim večji red, kajti to pomeni večjo možnost, da bo otrok karseda uspešen tudi v nadaljnjem izobraževanju in zaposlitvi.

Napotki za starše in učitelje

Za starše:
  • Otroku dajajte jasna in kratka navodila, podajte jih kot dejstvo in z mirnim tonom, brez vznemirjenja.
  • Če želite določeno stvar doseči v kratkem obdobju, razdelite navodila. Pred odhodom zdoma otroku deset minut prej prvič povejte, da greste in da naj konča z igro.
  • Napovedi ne dajajte veliko vnaprej.
  • Otrok naj ima tudi v popoldanskem času strukturiran urnik dnevnih dejavnosti. V urniku naj bo vsak dan čas, namenjen delu za šolo, tudi takrat, ko to ni nujno potrebno.
  • Otrok naj ima posebno beležko za sporočanje navodil, kaj naj prinese v šolo, kaj ima za domačo nalogo … Starši naj beležko vsak dan pregledajo.
  • Otroku priskrbite miren prostor, v katerem ne bo motil drugih. Za mizo naj sedi sam.
  • Otrok naj ima na mizi samo tisto, kar potrebuje v tistem trenutku. Motečih dejavnikov mora biti čim manj.
  • Otroku pomagajte strukturirati domače delo. Po potrebi naj dela naloge kar za kuhinjsko mizo, saj ga boste tako laže nadzorovali.
  • Vzpostavite dober odnos s šolo, dogovorite se o obliki prenosa informacij in odgovornosti oziroma kompetenc, ki jih mora imeti učitelj.

Za učitelje:
  • Veljajo vsi zgoraj našteti nasveti.
  • Imejte pozitiven odnos do otroka. Pohvalite ga. Ti otroci so zelo hvaležni za vsako spodbudo in pohvalo, za občutek, da so koristni in zaželeni. Dajte mu možnost in prostor, da se lahko vsaj kratek čas neovirano giba tudi med poukom. Naročite mu, naj kaj odnese v tajništvo ali knjižnico: tako se bo gibal in obenem imel občutek, da je koristen.
  • Vzpostavite dober odnos s starši otroka in poskrbite, da bodo lahko takrat, ko je otrok v šoli, mirni, z zavedanjem, da je pri vas zanj dobro poskrbljeno.
Članek se nadaljuje »


Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd