Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Kako motiviramo otroka za učenje


(stran 2 od 2)



Sedem pravil na poti do uspeha

Če želi otrok ali mladostnik resnično doseči uspeh, mora poznati naslednjih sedem pravil. Najbolje je, če si jih napiše na velik plakat in ga obesi v svojo sobo. V težavnih obdobjih naj ga prebere in označi, kje tiči njegov največji problem.

  • Zastavi si glavni cilj, vendar upoštevaj tudi majhne. Na poti do cilja se srečamo s številnimi stranpotmi. Ko se naučimo uspešno dosegati male cilje na stranpoteh, bomo pripravljeni sprejeti izziv za dosego glavnega cilja.
  • Vedno dokončaj že začeto. Napol dokončana naloga ni v korist nikomur, je samo naša slaba navada. Navadimo se, da bomo vsako začeto stvar pripeljali do konca.
  • Poišči si prijatelje s podobnimi interesi. Skupinska podpora je zelo spodbudna. Do svojih somišljenikov oblikujemo nov odnos; če so oni poraženci, sem tudi jaz. Če zmagujejo, bom zmagal tudi sam.
  • Nauči se učiti. Spoznajmo svoj učni slog in močna področja, prek katerih lahko osvajamo nova znanja.
  • Usklajuj svoj naravni talent s svojimi interesi. Naravni talent prebuja motivacijo, motivacija pospešuje vztrajnost, vztrajnost pa je pot do cilja.
  • Razširi znanje o zanimivi temi. Več ko vemo o nekem pojavu, več si želimo vedeti o njem. Tako bomo zagnali svoje motorje.
  • Tvegaj. Tudi spodrsljaji in porazi so sestavni del motivacije. Spodrsljaj je učno orodje. Še nikomur na svetu ni uspelo, ne da mu vsaj enkrat spodletelo.
Kako lahko starši in učitelji pripomorejo k boljši motivaciji učencev?

Čeprav nihče ne more popolnoma motivirati drugega, starši in učitelji s prigovarjanjem in z oblikovanjem pozitivnega mišljenja lahko pripomorejo, da se otrok loti dela.

  • Pozitivna povratna informacija. Vsak najmanjši otrokov napredek moramo opaziti in pohvaliti. Spodbujajmo ga, da je dobro, če vztraja pri delu, pa čeprav je zelo zahtevno. Pomagajmo mu oblikovati samozaupanje s čim manj nekonstruktivne samokritičnosti. Ko otrok doseže cilj, se moramo pred njim resnično razveseliti.
  • Spominjanje na prejšnje uspehe. Preden se otrok loti nove naloge, ga opomnimo, kako uspešen je bil pri kaki prejšnji. Povežimo otrokove pridobljene izkušnje z novo situacijo. Otrok bo bolj motiviran za delo, če bo imel občutek, da utegne na koncu doseči uspeh.
  • Zastavljanje realnih ciljev. Otroka opozarjajmo na cilj, ki si ga je zastavil. Najbolje je, če si cilje zapišemo, določimo čas, ki mu je na voljo, in prispevek opravljene naloge k njegovi osebnostni rasti.
  • Oblikovanje načina dela. Pred opravljanjem naloge preverimo otrokovo predhodne znanje in izkušnje, povezane s problemom. Nato večje naloge razdrobimo na manjše, ki so lažje dosegljive. Te naj si otrok napiše na list, da jih bo pozneje, ko jih bo opravil, lahko obkljukal. Potem načrtujemo popoln načrt za izvedbo naloge (organizacija, material ...). Otroci se hitro učijo načinov dela in v prihodnje ne potrebujejo več pomoči.
  • Ustvarimo pričakovanje. Pred rešitvijo naloge otoka spodbujamo, naj nam zaupa svoja pričakovanja in možne rešitve. Tako si otroci oblikujejo realna pričakovanja in bodo posegli po knjigi, da bi si lažje oblikovali pričakovanja o kakem novem problemu.
  • Uporabljajmo igre in ustvarjalne dejavnosti. Za razlago pomembnih dejstev uporabljajmo nenavadne in ustvarjalne metode podajanja snovi. Otroci lahko uprizorijo pomemben prizor iz zgodovine ali narišejo, kaj so se naučili. Lahko jih postavimo v vlogo učitelja ali turističnega vodnika. Pri poučevanju uporabljamo različne barve, kartice, plakate, samolepilne lističe, igralne kocke ...



Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd