Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Branje z otrokom


(stran 2 od 3)



Nasveti za starše

Dojenček in malček

Z branjem začnite takoj po rojstvu. Že takrat nastanejo temelji za vzgojo dobrega bralca.

  • Pričakujte, da bo dojenček hotel žvečiti slikanice. Ne ustrašite se, če vašemu branju ne namenja pozornosti; kljub temu z vami preživlja dragocen čas ob poslušanju besed in gledanju slik.
  • Isto slikanico preberite večkrat zapored.
  • Pogovarjajte se z malčkom in ga sprašujte o slikah ("Ali vidiš muco? Kje je kuža?").
  • Malčku ponavljajte pesmice, četudi ne berete iz knjige.
  • Z malčkom se pogovarjajte o vsakodnevnih dejavnostih - opišite, kaj trenutno delate.
  • Branje povežite z otrokovo okolico. Na primer: malček hitro spozna, kaj je vroče in kaj hladno. Če je na sliki v slikanici prikazano sonce, ga vprašajte, kaj je vroče.
  • Z otrokom obiskujte otroške knjižnične oddelke in urice pravljic.
Otrok med četrtim in sedmim letom

Majhen otrok se oblikuje v bralca, ko se začne zanimati za tiskane medije. Začne prepoznavati besede in ob pomoči že lahko bere lažje slikanice.

  • Otroku vsak dan vsaj deset minut glasno berite.
  • Otroku večkrat zapored preberite isto pravljico, da bo lahko samostojno dopolnjeval povedi, ko boste vi prekinili z branjem.
  • Izdelajte abecednik - v prazen zvezek zapišite vse črke abecede, otrok pa naj iz revij poišče slike, ki se začnejo z določeno črko.
  • Otrok naj ima dovolj barvic, voščenk in flomastrov, da bo zgodbo lahko ilustriral ali izdeloval lastne slikanice. Otroka sprašujte o zgodbi, ki jo je narisal. Njegovo pripoved si zapišite in mu jo preberite. Otrok naj še enkrat ponovi zgodbo.
  • Predmete v stanovanju označite z etiketami s poimenovanji.
  • Obiskujte bližnjo knjižnico, otrok naj ima svojo lastno izkaznico.
  • Ko začne otrok glasno brati, ga ne opozarjajte na napake, ki ne spreminjajo pomena povedi (Deklica se podi po travniku. Deklica hodi po travniku.). Če se pomen spremeni, otroka vprašajte po smiselnosti povedi (Deklica hodi po travniku. Deklica hiša po travniku.).
Otrok med sedmim in devetim letom

Na tej stopnji otroci prehajajo od popolne podpore odraslih k neodvisnemu branju. Samostojno prebirajo lažja besedila in so samozavestnejši pri branju zahtevnejših knjig.

  • Zasledujte otrokovo zanimanje - če ima rad živali, mu poiščite knjige, ki se navezujejo na to temo.
  • Pri kuhanju naj vam otrok prebere sestavine recepta in potek priprave jedi.
  • Otrok naj prebira kratke zgodbice mlajšim bratcem, sestricam, bratrancem ali sestričnam.
  • Otrok naj iz praznih zvezkov izdeluje lastne knjige.
  • Otrok naj vam pomaga pri izdelavi ter pisanju voščilnic in vabil. Vsebino lahko tudi prepiše od vas.
  • Omejite gledanje televizije in uporabo računalnika na 14 ur tedensko. Čas, ki ostane, naj bo namenjen branju, pogovorom in igranju.
  • Igrajte se igre, ki vključujejo branje (na primer monopoli, spomin, riziko, črka na črko ...).
  • Otroka pošljite v trgovino z nakupovalnim listkom.
  • Igrajte se igre z besedami: poišči besedo, ki se rima; nasprotje; podobno besedo.
  • Otroku še naprej glasno berite zahtevne knjige.
Članek se nadaljuje »


Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd