Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Kako pozitivno uporabiti negativna čustva


(stran 3 od 3)


Izogibanje in zanikanje

Izogibanje in zanikanje nista prava načina spopadanja z negativnimi čustvi in razmišljanje, da čustev ne moremo nadzirati, je napačno. Nadziramo lahko svoje odgovore na čustva. V resnici nam namreč ni toliko mar za sama čustva kot za to, kakšen vpliv imajo na nas. Ker pa je bolečina, ki jo prinašajo negativna čustva, včasih tako močna, se nas večina odloči, da se bo izognila odzivu ali situaciji, ki bi utegnila negativna občutja še poslabšati. Da bi se izognili razočaranju, je torej bolje sploh ne poskusiti.

Ko slaba čustva postanejo neizogibna, se zatečemo k zanikanju in upamo, da bodo s tem, ko jih ignoriramo in potiskamo vstran, izginila sama od sebe. Takšno razmišljanje je nevarno; začasno sicer negativna čustva potlačimo, toda s časom bodo vzniknila še močnejša in še bolj destruktivna.

Negativna čustva raje vzemite kot vodnik, ki vas poziva k ukrepanju. Zaradi izogibanja in zanikanja ne zaznate dragocenih sporočil, ki vam jih pošiljajo čustva. Ta pa so dejansko klic k ukrepanju – ne preslišite ga!

Polarizacija ali integracija?

Ker je vsako čustvo sestavljeno iz več prvin, ni nujno, da jih umeščamo na skrajna pola lestvice. Nekatera so resda "zakrinkana" kot pozitivna ali negativna, vendar so lahko vse prej kot to. Obstaja denimo prikrita sovražnost, ki jo zastira ljubeznivost, kar je na prvi pogled težko prepoznati. Tudi nekatere oblike jeze ali joka se utegnejo zdeti negativne, vendar so v resnici pozitivno naravnane. Pomemben je torej mehanizem v ozadju in ne posamično izražanje čustev.

Največkrat se nam zdi, da so negativna čustva nekaj, česar se moremo znebiti. Vendar pa ni tako preprosto. Služijo namreč več funkcijam in kažejo, da obstaja nekaj, česar ne poznamo ali s čimer se ne znamo spopasti. In če velja, da so negativna čustva uporabna kot motivacija za umikanje nečemu, kar nam ni pogodu, pozitivna pa kot motivacija za premikanje k nečemu, kar si želimo, je edino prav, da si prizadevamo za njihovo integracijo in učinkovito prilagajanje. Le tako bomo namreč dosegli dober rezultat.

Nenehno nalaganje negativnih čustev lahko sprevrže celotno osebnost ter vpliva na naše zdravje in srečo, zato je obvladovanje čustev izrednega pomena.

Pri izražanje negativnih čustev...
  • Ne dramatizirajte.
  • Ne čakajte, da se bodo stvari rešile same od sebe.
  • Bodite kratki.
  • Ne krivite drugih ali sami sebe.
  • Govorite o tem, kako se počutite.
  • Vprašajte druge, kako se počutijo.

O tem, kako nadzirati negativna čustva, si lahko preberete na povezavi Kako nadzirati negativna čustva.





Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

negativne misli , pozitivno mišljenje , čustveno opismenjevanje , pozitivno čustvo , čustva

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.