Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Obremenjenost otrok ob zaključevanju ocen


(stran 2 od 2)



Realna slika v naših šolah

Maja lani sem pripravila vprašalnik, ki ga je na osnovni šoli v okolici Ljubljane reševalo 80 učencev predmetne stopnje (od 5. do 8. razreda). Prikazani izidi so le del moje raziskave, ki je merila samopodobo teh učencev. Izbrala sem trditve, ki so se najbolj povezovale s šolo.


Otroci so morali na zastavljene trditve odgovoriti z da ali ne, tako kot se jim je zdelo najbolj značilno zanje. Ustreznost odgovora sem določila po vnaprej določenem ključu. V tabelah je prikazano, kako so odgovarjale deklice v primerjavi z dečki in kako mlajši učenci (5. in 6. razred) v primerjavi s starejšimi (7. in 8. razred). Odstotek pri posamezni trditvi pomeni, kolikšen delež otrok se je odločilo za predpisan ustrezen odgovor. Opazimo lahko, da so deklice pogosteje izbrale ustrezen odgovor kot dečki in da se enako pokaže pri mlajših. Najbolj zaskrbljujoči in opozorilni se mi zdijo podatki pri trditvah 1, 5, 9 in 10, ki so lahko alarm za izboljšanje šolskega dela na področju preverjanja znanja, kjer se pojavljajo odstopanja, ker je preverjanje znanja neposredno povezano z ocenami.


Trditve Ustrezen odgovor Deklice (N=41) Dečki (N=39)
1. V šoli se prostovoljno javim. DA 26,2 % 35,9 %
2. Sem bister/a. DA 76,2 % 84,6 %
3. Pri šolskem delu sem dober/a. DA 81,0 % 74,4 %

4. Dobro znam govoriti (nastopiti) pred vsem razredom.

DA 73,8 % 53,9 %
5. Sovražim šolo. NE 54,8 % 38,5 %
6. Kar se naučim, hitro pozabim. NE 71,4 % 74,4 %
7. Dobro berem. DA 92,9 % 74,4 %

8. Moja družina je razočarana nad mano.

NE 88,1 % 89,7 %

9. Ko me učitelj pokliče k tabli, postanem živčen/a.

NE 21,4 % 15,4 %

10. Zaskrbljen/a sem, ko v šoli pišemo teste ali naloge.

NE 28,6 % 35,9 %

Tabela 1: Primerjava podajanja odgovorov v % med deklicami in dečki.


Trditve Ustrezen odgovor Deklice (N=41) Dečki (N=39)
1. V šoli se prostovoljno javim. DA 42,4 % 32,9 %
2. Sem bister/a. DA 77,3 % 80,8 %
3. Pri šolskem delu sem dober/a. DA 77,3 % 79,5 %

4. Dobro znam govoriti (nastopiti) pred vsem razredom.

DA 60,6 % 58,9 %
5. Sovražim šolo. NE 65,2 % 39,7 %
6. Kar se naučim, hitro pozabim. NE 78,8 % 64,4 %
7. Dobro berem. DA 90,9 % 75,3 %

8. Moja družina je razočarana nad mano.

NE 89,4 % 84,9 %

9. Ko me učitelj pokliče k tabli, postanem živčen/a.

NE 34,9 % 30,1 %

10. Zaskrbljen/a sem, ko v šoli pišemo teste ali naloge.

NE 31,8 % 26,1%

Tabela 2: Primerjava podajanja odgovorov v % med mlajšimi in starejšimi učenci.

Razvijanje pozitivnega mišljenja pri otrocih in staršihZadnji mesec pouka ponavadi poteka nekaj, kar spominja na maratonski tek z neštetimi ovirami, kjer na koncu čaka pokal z zlatim napisom: ODLIČEN USPEH. Vsi, ki ob koncu šolskega leta odnesejo domov zlate pokale, so v očeh poražencev imenitni zmagovalci. Toda otroku moramo povedati, da bo za nas zmagovalec, če bo uspešno izdelal razred, sploh če gre za otroka, pri katerem se pojavljajo primanjkljaji na posameznih področjih učenja.

Starši ne bodo z živčno vojno za dobre ocene dosegli nobenega premika, sploh če jo bodo začeli igrati, ko bo že prepozno. Zavedati se je treba, da materialne nagrade za dobro spričevalo niso najboljše, čeprav vemo, da so precej dober motivator. Z otrokom se je treba pogovoriti o učenju in ocenah, jim postaviti jasne cilje in predstaviti možnosti za uporabo naučenega znanja v življenju. Ne smemo se kar brezglavo odločiti za inštrukcije; pomembnejše je, da se z otrokom odkrito pogovorimo o težavah in mu ne grozimo s kaznijo. Moramo mu dopovedati, da ga imamo radi takega, kot je. Otroka ne smemo enačiti z njegovimi ocenami. Doma mu dovolimo nekaj prostega časa, ki ne bo v ničemer povezan s šolo. Poiskati moramo njegova močna področja in jih krepiti s spodbudami in pohvalami (ter z majhnimi nagradami), saj bo otrokova samopodoba tako bolj pozitivna, otrok se bo bolje počutil, manj ga bo strah, poleg tega bo manj dovzeten za psihosomatska obolenja, to pa je le odskočna deska, da se bo potrudil tudi na področjih, ki mu ne gredo najbolje. In ne pozabimo: otrok je najprej oseba s potrebo po ljubezni, toplini in razumevanju, šele nato je oseba, ki hodi v šolo. Pa ne zaradi ocen, marveč zaradi znanja!



Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd