Dvakrat deset nasvetov za premagovanje napetosti

  • NM
  • sreda, 01. september 2010
(Foto: Dreamstime)

1.) Zjutraj vstanite od deset do petnajst minut prej kot običajno.

2.) Namesto "ubijalske" budilke naj vas predrami nežna glasba, poljub ali objem ljubljenega partnerja.

3.) Obleko, obutev, modne dodatke, aktovko in vse, kar potrebujete za odhod na delo, pripravite že zvečer.

4.) Poskrbite, da boste čas, ki vam je na voljo za spanje, res prespali, in ne prebedeli v postelji.

5.) Razvajajte se s prijetnimi mislimi in sanjarite.

6.) Spominjajte se srečnega otroštva in prebirajte pravljice.

7.) Odkrijte in negujte kanček otroške duše, ki vam jo je uspelo obvarovati pred zobom časa.

8.) Sem in tja si privoščite malce nagajivosti in navihanosti.

9.) Delo jemljite kot izziv in priložnost za blagostanje.

10.) Prepustite se ugodju in razkošju prostega časa, vselej ko imate za to priložnost.

… in kako si pomagamo iz trenutne krize

1.) Atmosfera: poskrbite za svež, dovolj vlažen zrak ter prijetno in razgibano delavno in bivalno okolje.

2.) Dihanje: poskušajte čimbolj globoko in intenzivno dihati. Poskrbite, da bo organizmu na voljo dovolj svežega zraka. Kadar ste "na tleh", zaprite oči, globoko vdihnite skozi nos, nekaj sekund zadržite sapo, nato pa skozi usta čimbolj intenzivno izpraznite dihalne poti.

3.) Prehrana: kadar imate veliko dela in skrbi, uživajte hrano, bogato z vitamini, minerali, encimi, varovalnimi in balastnimi snovmi, ter veliko tekočine (voda, mineralna voda, sadni in zelenjavni sokovi, čaji, zeliščni napitki).

4.) Počitek in spanje: poleg opoldanskega počitka poskrbite za globok in sproščujoč spanec, za sprostitev med delovnim časom in za potrebne odmore, med katerimi počnite stvari, ki vas pomirjajo in navdušujejo.

5.) Glasba: spodbuja živahnost in budnost. Med dolgočasno vožnjo v avtu in v pisarni poslušajte najljubšo glasbo -- seveda ne uspavank in serenad, temveč kaj dinamičnega in živahnega.

6.) Vonj: prijeten parfum (lahkotni cvetlični in sadni vonji), eterična olja (evkaliptus, meta) in sadni vonji (limona, pomaranča, jabolko) ohranjajo človeka svežega, budnega in dobro razpoloženega.

7.) Temperatura: topli in zatohli prostori utrujajo in pospešujejo zaspanost, zato poskrbite za zračenje.

8.) Seks: mnenja o erotiki in spolnosti na delovnem mestu so sicer deljena, kljub temu pa je dejstvo, da privlačnost in spolna vznemirjenost botrujeta večji budnosti, energičnosti in navdušenju v zasebnem življenju in tudi pri delu. Ljubljenje je prava energetska injekcija in balzam za dušo.

9.) Telesna dejavnost in šport: gibanje premaguje utrujenost in izmučenost. Hiter sprehod med kosilom ali po njem, živahna hoja ali tek po stopnicah, nekaj počepov in poskokov, večerno ali jutranje plavanje, savna ... vse to pripomore k dobri psihofizični kondiciji, ne glede na napore, ki vas čakajo.

10.) Mentalna higiena: zavrzite negativna čustva, ki vas obremenjujejo. Ljudem, ki vam gredo na živce, se izogibajte ali pa se vsaj začasno sprijaznite z njimi in jih jemljite take, kot so. Navsezadnje se vam z njimi nikakor ni treba družiti v zasebnem življenju, pa tudi sicer si dopovejte, da imate bolj kot z njimi opravka s poslom.