Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Odvisnost od interneta


(stran 3 od 4)

Kako ukrepati? Terapija v štirih korakih

  • Kot človek, zasvojen z internetom, se morate predvsem zavedati zgoraj naštetih osnovnih simptomov odvisnosti. Ključni signal je gotovo čas, ki ga prebijete za računalnikom. Seveda ne gre pozabiti tudi na čas, ko razmišljate o internetu (čeprav nismo za računalnikom) ali o dejavnostih, ki so povezane z njim, o ljudeh, ki ste jih spoznali prek interneta, in o korakih, ki jih boste naredili, ko boste znova priključeni na internet.

  • Naslednji korak je prepoznati težave v ozadju. Podobno kot velja za druge vrste odvisnikov, bi se morali tudi odvisniki od interneta vprašati, zakaj bežijo pred življenjem in se zatekajo v virtualni svet. Vprašajte se, kaj imate od tega, da cele ure deskate po internetu, čemu se odrekate in zakaj vam čas, prebit za računalnikom, ponuja večje zadovoljstvo od časa, ki bi ga sicer porabili za druge dejavnosti. Ugotovite, katere so vaše socialne šibkosti, in poiščite načine, kako jih boste reševali – brez interneta.

  • Tretji korak je izdelava akcijskega načrta, načrta za rešitev problema, ki obsega predvsem postopno krajšanje časa, prebitega na internetu, dokler ne dosežete razumne meje – takšne, ki vam omogoča normalno poklicno in zasebno življenje, pa ne le vam, temveč tudi vašemu partnerju in/ali družini. Zastavite si cilj: koliko ur na teden boste uporabljali internet? Z zdajšnjih 30, denimo, postopno preidite na 20 in potem na 10 – in se tega tudi držite, čeprav si boste morali vsakič nastaviti budilko. Pomembno je tudi, da se osredotočite le na spletne strani, ki jih v resnici potrebujete za delo, in se, kolikor je možno, izogibate klepetalnicam, forumom, neposredni izmenjavi sporočil in drugim orodjem, ki vam jemljejo čas in od katerih, priznajte, nimate življenjsko pomembnih koristi. Seznam stikov v imeniku elektronske pošte skrčite na najnujnejše in ločite zabavno elektronsko pošto od službene. Predvsem pa si poiščite druge konjičke ter se začnite ukvarjati s seboj in z ljudmi, ki so vam blizu in so od vas odvisni. Internet naj bo občasno razvedrilo, ne redna razvada.

  • Če vse to ne zaleže, poiščite pomoč: najprej v krogu družine in prijateljev, če je treba, pa tudi strokovnjaka.

Otroci in internet

Količina časa, ki ga otroci prebijejo na internetu, je za številne starše vir frustracij. Namesto da bi ga uporabljali za pisanje domačih nalog ali raziskovalno delo, cele ure zapravijo za klepetanje s prijatelji, igranje spletnih igric ali pogovarjanje v klepetalnicah. Zaradi narave internetnega komuniciranja in interaktivnih igric mnogi otroci in mladostniki med zadrževanjem na internetu izgubijo občutek za čas. Najbolj ogroženi so osamljeni in zdolgočaseni otroci, ki so pogosto sami doma ali se z njimi po šoli (in/ali sicer) nihče ne ukvarja. Otroke, ki med vrstniki niso priljubljeni, in sramežljive otroke pritegnejo priložnosti za oblikovanje novih identitet v virtualnih skupnostih. Zlasti fantje radi igrajo spletne igrice, katerih osnova je prevzemanje vlog oziroma novih identitet ter stopanje v stik z neznanci (soigralci). Čeprav na prvi pogled kaže, da je igranje takšnih igric predvsem družabna dejavnost, lahko introvertiranega otroka ali mladostnika čezmerno igranje še bolj izolira od vrstnikov in prijateljev.

Zadovoljstvo otrok in mladostnikov, ki so odvisni od interneta, je premo sorazmerno s časom, ki ga prebijejo za računalnikom. Kadar nimajo dostopa do interneta, utegnejo kazati znake abstinenčne krize, ki obsegajo tesnobo, depresijo, razdražljivost, tresoče roke, nemir in obsedeno razmišljanje ali fantaziranje o internetu. V korist virtualnih odnosov zanemarjajo resnične.

Članek se nadaljuje »


Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd