Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Po dopustu pride na vrsto stres


(stran 3 od 3)


2. Znova v službi
Prvi dan službe po dopustu je navadno katastrofalen. Čakajo nas gore neprebrane pošte, e-pošte: število e-sporočil, ki se naberejo v dveh tednih, se v povprečju giblje od 200 navzgor, odvisno od količine smetja oziroma šal, ki jih pošiljajo sodelavci in prijatelji, količine naročenih e-sporočil, kot so obvestila informativnih portalov itd., ter količine resne pošte, ki obsega poslovno korespondenco znotraj podjetja ter med podjetjem in poslovnimi partnerji). Tu so še zaostale naloge, ki jih iz različnih razlogov nismo opravili pred dopustom, neodgovorjeni klici, zahteve nadrejenega, ki ga ne zanima, da smo se šele dobro vrnili, in radovedni sodelavci, ki bi vsi po vrsti radi izvedeli, kako smo se imeli.

Najslabše, kar lahko storite, je, da poskušate postoriti vse hkrati. Vzemite si potreben čas in natančno načrtujte obveznosti. Dejstvo je namreč, da traja vsaj nekaj dni, v povprečju pa en delovni teden, da se vrnemo v običajno delovno rutino. Prvi dan službe se, če je le možno, čimbolj "potuhnite"; čim manj ljudi naj izve, da ste se že vrnili!

  • Prva stvar, ki jo storite ob prihodu v službo, naj bosta pregled pošte, ki se je nakopičila med vašo odsotnostjo − in takojšnja selekcija nepotrebne. S tem boste vsaj deloma izpraznili prenapolnjeno mizo in vsaj približno razvrstili kup papirjev, ki čaka, da se ga lotite. Nujno pošto odložite na poseben kup; preučili jo boste pozneje.
  • Sledi pregled elektronske pošte. Najbolje je, da takoj na začetku storite troje: prvič, zbrišite vso nezaželeno pošto; drugič, pošto uredite po kategorijah (pošiljatelj/namen/čas itd.); in tretjič, vso e-pošto, ki ni nujna, prenesite v posebno mapo in jo prihranite za pozneje.
  • Ko opravite vse našteto, bo v predalu s prejeto e-pošto še vedno ostalo ogromno sporočil. Veljajo naslednja pravila: prvič: enega e-sporočila ne kliknite več kot enkrat. Drugič: če vam odgovor na posamezno e-sporočilo vzame manj kot dve minuti, nanj odgovorite takoj. Tretjič: če je odgovor zahtevnejši, e-sporočilo dodajte na seznam nalog, ki jih morate opraviti.Ne dovolite, da vam nepregledna množica e-pošte pokvari dan: določite časovno obdobje (denimo od 9. do 11. ure), ko boste, dokler ne izpraznite nabiralnika, pa čeprav to traja več dni, pregledovali in urejali e-pošto. Če pa ste pred odhodom na dopust vključili "pomočnika ob odsotnosti iz pisarne", je pametno, da je prvi dan še naprej vklopljen, saj boste tako preprečili kupe nove nepotrebne e-pošte in si izborili dodaten čas za "aklimatizacijo". In naposled, ne pustite se zapeljati vsem šalam in filmčkom, ki so se prikradli med resno e-pošto, saj vam bo konec dneva, ko bo nabiralnik še vedno (pre)poln, žal. Prihranite jih za dni, ko boste že lažje dihali.
  • Počakajte en dan, preden se lotite pomembnih telefonskih klicev, sprejemanja pomembnih novih zadolžitev in sestankov s šefom oziroma vodstvom podjetja.
  • Dolgi sestanki na prvi delovni dan vas lahko uničijo in na njih zagotovo ne boste zbrani, saj ste še polni vtisov in spominov.
  • Nikar ne dolgočasite sodelavcev z dopustniškimi prigodami, ne obremenjujte jih s pripovedovanjem anekdot ter z razkazovanjem fotografij, filmov, MMS ... dlje, kot je potrebno. Dovolj bo, če povzamete, kako čudovito ste se imeli, in pokažete samo izbrane fotografije. Pomislite: bi vi želeli, da vas sredi obilice dela sodelavec gnjavi z enournim posnetkom družinskega dopustovanja?
  • Preprečite "vdore" v pisarno in ne dovolite sodelavcem, da vas zasujejo s kopico odprtih vprašanj, na katera bi lahko odgovarjali več ur. Četudi je skušnjava še tako velika, potrpite in raje najprej opravite vse, kar ste si zadali za tisti dan. Verjemite, naslednje jutro bo zadovoljstvo ob pogledu na skorajda prazno mizo in prazen e-nabiralnik toliko večje. Sodelavce pa lahko, če vam čas in druge obveznosti dopuščajo, po koncu delavnika povabite na pijačo in svoje vtise prenesete vsem hkrati.

Ostanejo le spomini

Dejstvo je, da je dopust, sploh če se izteče tako kot v najbolj norih sanjah, eno od najlepših obdobij v letu. V sodobnem življenjskem ritmu se zdi, da ga vsako leto bolj potrebujemo ter da ga vsako leto potrebujemo prej, več in še bolj sproščujočega. Zato je razočaranje, ko se vrnemo v sivino vsakdana, toliko večje.

Preobremenjenost z minljivostjo dopusta, s pomanjkanjem prostega časa, s "krivičnim sistemom", ki nam ne omogoči še več tako lepih dni, lahko v skrajnih primerih povzroči resne težave in duševne obremenitve, ki položaj le še poslabšajo. Pa se to res izplača? Ne bi raje uživali v trenutku, ki nam pripada, tukaj in zdaj, in se potem še nekaj časa namesto z jezo in gnevom hranili s spomini? Na koncu namreč ostanejo samo ti. Izkoristimo jih. Tako kot smo izkoristili dopust. In bomo tudi naslednjega. Saj bo kmalu. Le še zimo premagamo!


Simptomi podopustniškega stresa

Običajni telesni simptomi obsegajo glavobol, napetost mišic in motnje spanja ali nenehno zaspanost. Čustveni simptomi lahko obsegajo nervozo, depresijo, občutek krivde, zdolgočasenost, tesnobo in nemoč. V resnih primerih lahko pride celo do močnega stresa z izgubo zanimanja za normalne dejavnosti in konjičke.



Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

depresija , stres , počitnice , tesnoba , delo , dopust , služba , delavec , koristni nasveti

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.