E-zmenkarije

(Foto: Diana Anđelić)

Ljubezen na prvi baj

Na prelomu tisočletja se je svetovni splet začel spreminjati v mesto, kjer se srečujejo ljudje z vsega sveta. Če je bilo še pred nekaj leti sklepanje partnerskih zvez prek interneta tema popoldanskih pogovornih šovov, lahko rečemo, da zdaj skoraj vsakdo med nami pozna vsaj eno osebo, ki je ljubezen svojega življenja – ali ljubimca za eno noč – spoznala prav na svetovnem spletu. To pravzaprav ne preseneča, saj nam vse večja količina časa, ki ga namenjamo delu, omejuje čas za druženje zunaj delovnega okolja, to pa seveda pomeni tudi manj možnosti in priložnosti za srečevanje novih ljudi. Spoznavanje bodočih partnerjev prek interneta postaja vse bolj priljubljeno v vseh starostnih skupinah in tudi med osebami z različnimi oblikami spolnih preferenc ni pomembnih razlik.

Spletnih klepetalnic, namenjenih spoznavanju novih partnerjev, je vse več tudi v Sloveniji. V njih se ljudje v realnem času srečujejo in pogovarjajo z osebami, ki jih sicer verjetno ne bi nikdar spoznali oziroma srečali, saj so iz drugih mest, držav, šol, kultur ... Takšno spoznavanje potencialnih partnerjev v najširšem smislu obsega tri osnovne korake: oblikovanje osebnega profila, komuniciranje v spletni klepetalnici ali po zasebni e-pošti in, naposled, prvi zmenek v živo.


OSEBNI PROFIL: SAMOPROMOCIJA

Ko se odločite, da poskusite partnerja poiskati prek katere od spletnih klepetalnic, morate najprej predstaviti sebe. Takšno predstavitev imenujemo profil (ali e-profil) in na osnovi tega, kar boste v njem zapisali, si bo oseba na drugi strani žice o vas ustvarila prvi vtis. Zato si za pripravo profila vzemite čas in dobro razmislite, kaj želite poudariti. Še prej si izmislite vzdevek (nickname ali, krajše in tudi v Sloveniji bolj uveljavljeno, nick), s katerim se boste pri spletnem klepetu predstavljali in se z njim ob vsakokratni prijavi v klepetalnico tudi identificirali.ri pripravi profila morate dobro vedeti, kakšen je vaš motiv. Iščete prijatelja? Ljubimca? Dolgoročno zvezo? Pričakujete poroko? Kaj pričakujete od partnerja in kaj mu lahko ponudite? Česa absolutno ne marate? Zapišite si odgovore na ta vprašanja, osredotočite se na svoje potrebe in želje ter se jih pozneje tudi držite. Navedite svoje namene, ne glede na to, kakšni so oziroma ne glede na to, kakšne odzive menite, da bodo izzvali. Jasno izrazite, kaj pričakujete, sicer boste dobili kopico neuporabnih odgovorov.

Vzemimo primer Mateje, 25-letnice iz Celja, ki se je registrirala na eni od slovenskih spletnih ljubezenskih klepetalnic. Njen osebni profil je bil precej splošen; o sebi je napisala bolj malo in dodala, da išče "nekoga, s katerim ji bo prijetno". Njen poštni nabiralnik je bil kmalu poln pošte moških in žensk iz vse Slovenije, vseh starosti, različnih želja, potreb in pričakovanj, to pa zato, ker ni jasno zapisala, kaj želi. Če bi, denimo, navedla, da išče moškega v starosti od 30 do 35 let iz okolice Ljubljane, bi dobila znatno manj odgovorov, ki bi bili verjetno tudi kakovostnejši. Zato je pomembno, da profil opremite z dobrim naslovom; če se ne morete domisliti pametnega naslova, ga uporabite kot filter. Spet vzemimo za primer Matejo, ki bi lahko v naslov svojega profila napisala: "Iščem moškega, starega 30 do 35 let, iz okolice Ljubljane".

Tako bi uporabila enega od najbolj vizualnih delov profila, s katerim damo vedeti, kdo naj nadaljuje z branjem in kdo lahko profil preskoči. Seveda, če ste ustvarjalni, lahko naslov zapišete bolj domiselno, drugače. Nasploh namreč velja, da je dobro izstopati iz povprečja; profil naj bo zanimiv, unikaten in tak, da si ga drugi zlahka zapomnijo seveda pa ne zavajajoč. V njem raje pokažite svojo osebnost, namesto da o njej zgolj pišete. Torej: namesto da napišete: "Imam čudovit smisel za humor", ta humor raje prikažite s slogom pisanja; namesto da napišete, da imate radi rokovsko glasbo, opišite koncert, na katerem ste bili, itd. Govorite o sebi, svojih konjičkih, dosežkih, najljubši glasbi, filmih, o pozitivnih vidikih vaše osebnosti. Pomnite: prodajate sebe poudarite pozitivno! Hkrati navedite, kako želite, da bralci ukrepajo. Mnoge spletne strani imajo vizualne pripomočke (smeške, animacije itd.), s katerimi lahko izražate svoje občutke in pričakovanja. (Npr: "Če te zanima, mi pošlji smeška").

Velja tudi pravilo: manj je več. Torej: v profilu se ne razpišite o svojem psu, avtomobilu, starših, travmah, vseh konjičkih iz otroštva ...To ljudi, ki na spletu iščejo zmenek ali resno zvezo, v glavnem ne zanima.

Kaj pa vaša fotografija? Dodajanje fotografij profilu je dvorezen meč: na eni strani je zaželeno, saj registrirani člani klepetalnic pogosto odgovarjajo le na profile s fotografijami. Če se za to odločite, priložite fotografijo, na kateri ste videti srečni, nasmejani in s katero ste tudi sami zadovoljni. Na drugi strani morate vedeti, da zadošča en sam klik in druga oseba si lahko vašo fotografijo shrani na trdi disk svojega računalnika. Torej: dokler niste prepričani, da vam je vseeno, kje pristane vaša fotografija, je raje ne dodajajte profilu. Enako velja za osebne podatke, kot so pravo ime in priimek, naslov, telefonska številka, podatki o delovnem mestu idr. teh v profilu nikdar ne navajajte in jih tudi pozneje, med elektronsko korespondenco, raje ne izdajte vsaj toliko časa, dokler ne najdete osebe, ki se vam zdi resna in vredna zaupanja.

Članek se nadaljuje »


Matic Fabjan

Matic Fabjan dr. med. spec. plastične rekonstrukcijske in estetske kirurgije

Olja Repež

Olja Repež osebna stilistka (Image Consultant)

Postavi vprašanje

Roman Paškulin

dr. Roman Paškulin dr. med. terapevt medicinske hipnoze


Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki