Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Kaj nam sporočajo sanje?


(stran 3 od 3)



Kako začeti z analizo svojih sanj?

Vedno bodite pozorni na to, kako se počutite pred, med in po pomembnih sanjah. Pozorni morate biti tudi na to, kdo je glavni lik v sanjah, in se vprašati, kakšen je vaš odnos s tem likom znotraj sanj in zunaj njih. Najbolje je, da odložite vse sanjske knjige, svetuje psihoterapevt Sumber, kajti vsaka stvar za slehernega posameznika simbolizira nekaj drugega. Ljudje smo edinstveni – vsakdo med nami prenaša drugačno prtljago. Ko gre za vašo duševnost, ni večjega strokovnjaka od vas, zato zaupajte svojemu notranjemu vodniku.

Strokovnjaki svetujejo zapisovanje sanj. To je prvi in najpomembnejši korak pri analizi sanj. Če si zapišemo, kaj smo sanjali, čeprav samo nekaj povedi, lahko vsebino svojega nezavednega tudi konkretiziramo. Pisanje dnevnika je izjemnega pomena, saj lahko analiziramo svoje sanje skozi daljše obdobje in tako spremljamo svoj osebni razvoj. Ko se zbudimo in se začnemo premikati, nemudoma zapustimo stanje, v katerem smo sanjali.

Nočne more so zdrave

Nočne more so sanje z najvišjo čustveno intenzivnostjo. Nastopijo, če se ne spoprijemamo s težavami vsakdanjega življenja. »Naše nezavedno privablja našo pozornost s stopnjevanjem nočnih mor, vse dokler ne zavihamo rokavov in rešimo svojih težav. Zato lahko rečemo, da so nočne more pravzaprav zdrave,« pravi priznani angleški psiholog Ian Wallace, ki je specializiran za področje sanj. Nočne more so naraven odziv na strah in tesnobo, in čeprav se v tistem trenutku ne počutimo dobro, sproščajo pritisk na našo duševnost, da lahko deluje z manj strahu. Nočne more so poziv k dejanju in nakazujejo, da se bomo morali ukvarjati z nečim, kar v nas ustvarja strah. Lahko so tudi oblika sproščanja teh strahov – odvisno od tega, kako se odzivamo nanje.

Če smo doživeli strašno nočno moro in se trudimo, da bi jo čim prej pozabili, saj je bila hudo travmatična, je povsem verjetno, da se bo ponovila, to pa zato, ker sanjskega gradiva ne uporabljamo za učenje in rast. Nočne more niso znak, da se nam bo zgodilo nekaj slabega. Na drugi strani pa nočne more obstajajo zato, da nas pretresejo – in nas tako spodbudijo k soočanju z vzrokom svojih strahov, k odpravljanju tesnobnosti ali vsaj iskanju dobrega terapevta.

Tehnika lucidnega sanjanja

Tehnika obsega štiri preproste točke: vodenje sanjskega dnevnika in zapisovanje sanj; preverjanje realnosti podnevi; pred spanjem si v mislih ponovimo nekaj zatrditev; vizualizacija sanj: predstavljamo si, da smo spet v sanjah, ki smo jih nedavno doživeli, le da tokrat spremenimo konec sanj.

Za doseganje lucidnih sanj, je zelo učinkovit tudi naslednji postopek: čez dan večkrat poglejte v dlani in se pri tem vprašajte: ali se morda dogaja kaj nenavadnega, ali morda sanjam? Ko boste postopek izvajali nekaj časa (po nekajkrat na dan), boste o tem začeli sanjati. To je priložnost, da v svojih sanjah postanete zavestni. Se pravi, sanjali boste, kako si gledate v dlani. Takrat si zastavite vprašanja, tako kot v budnem stanju, in v določenem trenutku vam bo postalo jasno, da sanjate. V trenutku, ko ozavestite, da sanjate, ostanite mirni in samo opazujte vse okrog sebe. Ko okolica začne izginjati oziroma spreminjati obliko, spet za trenutek poglejte v dlani. Lahko se tudi prepustite, da vas odnese v druge sanje. Med vsem tem doživljanjem si večkrat ponovite: »Ko se bom zbudila, se bom vsega spomnila!«
Iz priročnika Marjetke Jeršek Energija videnja.

Pomen bežanja, izpadanja zob, iskanja stranišča, golote v javnosti, letenja in padanja

  • Med vsemi sanjami so po besedah ameriškega psihologa Wallacea najbolj pogoste tiste, v katerih pred nekom ali nečim ves čas bežimo. Te naj bi bile močan pokazatelj strahu pred soočenjem s težavami.
  • Psiholog, ki je v svoji karieri proučil več kot 130 tisoč sanj svojih pacientov, pravi, da so prav tako zelo pogoste sanje, v katerih izgubimo zobe, kar naj bi prav tako kazalo na pomanjkanje samozavesti oziroma da dvomimo vase in svoje sposobnosti.
  • Tretje na lestvici so sanje, v katerih nestrpno iščemo, a nikoli ne najdemo stranišča. Kot pravi, naj bi to pomenilo, da se vedno trudimo ugoditi željam drugih ljudi.
  • Zanimive pa so tudi sanje, da smo v javnosti povsem goli, kar naj bi bil jasen pokazatelj, da smo v obdobju, ko se počutimo izjemno ranljive.
  • Prvim petim so tesno za petami sanje o letenju, ki po besedah Wallacea kažejo željo po svobodi oziroma da smo se v realnem življenju ravnokar rešili nekega težkega bremena.
  • Naše skrbi in občutek nemoči pogosto v sanjah simbolizira tudi padanje v globino.

Recept za preroške sanje

  • V starih časih so si jasnovidke, prerokovalke in vedeževalke vtirale v telo posebno čarovničino olje, preden so se zazrle v še neodstrte koprene prihodnosti. Lahko si ga pripravite tudi vi in se z njim namažete, preden greste spat. V pol skodelice hladno stiskanega deviškega olivnega olja dodajte ščepec cimeta in muškatnega oreška ter zvrhano žlico janeževih semen. Segrevajte, dokler olje ne postane dovolj toplo, vendar ne prevroče. Čarovničino olje si lahko vtrete v kožo vsega telesa, zlasti pa v čelo in sence. Ko se olje dobro vpije v kožo in jo prepoji, se odpravite spat in zelo verjetno vas bodo obiskale preroške sanje.
  • Moč spanja in sanj krepi tudi zelena alga spirulina, ki pomaga povečati raven melatonina, snovi, ki krepi tudi naš imunski sistem. Vrbino lubje v skodelici vode na nočni omarici ostri nočne vizije in nam pomaga, da si sanje bolje zapomnimo in iz njih izluščimo bistvo.
  • Za sanjanje je odgovorna spolna čakra, ki leži dva prsta pod popkom, zato preroške sanje prikličejo tudi oranžna zelišča in sadeži: ognjič, pomarančevec, ilang-ilang (tudi v obliki eteričnega olja, s katerim si namažemo desni spodnji del trebuha), arnika, mandarine, mango, papaja, melona, marelica, kaki, korenčkov sok, tudi banana …
  • Iz priročnika Marjetke Jeršek Energija videnja.

Ali ste vedeli?

  • Sanjamo vsako noč, in to večkrat. Povprečno sanjamo od tri- do petkrat na noč, hkrati z minevanjem noči pa sanje postajajo vse daljše (od deset minut ob začetku spanja do dvajset minut proti jutru) ter vse bolj žive, barvite in čustveno bogate. V svetu sanj vsako noč preživimo po dve uri.
  • Sanje ne trajajo samo nekaj sekund, ampak tudi do 45 minut.
  • V življenju presanjamo kakih šest let, vendar 90 odstotkov sanj pozabimo v desetih minutah po prebujenju.
  • Ljudje začnemo sanjati še pred rojstvom, že v materinem trebuhu.
  • Sanj v fazi REM, ki je najgloblja faza spanja, se navadno res ne spominjamo. Najpogosteje se spominjamo tistih tik pred prebujanjem, na pragu našega zavednega. Čeprav sanjamo v vseh fazah spanja, so sanje najbolj izrazite, bogate in strukturirane prav v fazi REM.

Kam po strokovno razlago?

  • V Ljubljani se občasno dobiva skupina za tolmačenje sanj pod vodstvom mag. Marije Nastović (kontakt sta Breda Biščak in Božena Ambrozius: breda.biscak@gmail.com in bozena.ambrozius@gmail.com).
  • Z analizo sanj se pri nas ukvarjajo jungovski psihoanalitiki dr. Jožef Magdič, Matjaž Regovec in Tine Papič ter psihiater prim. Matjaž Lunaček.
  • V Ljubljani deluje tudi Slovensko združenje za analitično psihologijo, ki sanje obravnava večinoma teoretični plati v okviru predavanj, povezanih z jungovskimi tematikami (več informacij na e-naslovu: infoszap@gmail.com).

Najboljša literatura

Nekaj poljudne oz. strokovne literature, ki nam olajša vstop v svet tolmačenja sanj:
  • Nastović, Ivan: 127 protumačenih snova. Prometej, Novi Sad, 2008.
  • Nastović, Ivan: Psihologija snova i njihovo tumačenje: Trodimenzionalni pristup snovima, Prometej, Novi sad, 2006.
  • Jung, Carl G., in von Franz, M. L.: Človek in njegovi simboli, Mladinska knjiga, Ljubljana, 2002.
  • Jung, Carl G.: Dreams,  Routledge Classics, London, 2002.
  • Chevalier, Jean, in Gheerbrant, Alain: Slovar simbolov: miti, sanje, liki, običaji, barve, števila. Mladinska knjiga, Ljubljana, 2006.




Galerija

Shutterstock

Shutterstock

Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd