Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Prehrana in osteoporoza


(stran 2 od 2)

Kalcij pri starejših

Pri tistih, ki že imajo osteoporozo, priporočamo do 1500 mg kalcija dnevno ali samo s prehrano ali s prehrano in kalcijevimi pripravki. Pri starejših ljudeh je absorpcija kalcija manjša, zato je uravnotežena prehrana še kako pomembna, po 70. letu starosti lahko dodajamo prehrani preparate kalcija (500 - 1000 mg dnevno) in vitamina D (400 - 800 IE dnevno).

Priporočila

  • Popijte kak kozarec mleka ob obroku hrane.
  • Zelenjavnim juham in omakam dodajte nekaj mleka ali jogurta.
  • Izbirajte s kalcijem bogato zelenjavo (brokoli, fižol ...).
  • Solatne prelive pripravljajte iz jogurta.
  • Juham in ogljikohidratnim jedem (riž, testenine) dodajte manj mastni sir.
  • Prigrizki med obroki naj bodo tudi iz suhega sadja.
  • Krompir postrezite z dodatkom jogurta - priporočam tudi svežo zelenjavo (na primer kumare).
  • Kot napitek si kdaj pripravite sadje z mlekom ali jogurtom.

Vitamin D

Potrebujemo ga za absorpcijo kalcija. Vitamin D se tvori v telesu pod vplivom sončnih žarkov, od živil pa ga vsebujejo:

  • sardine, polenovka, mastne vrste plave ribe,
  • mleko in maslo,
  • jajca,
  • hrana z dodatkom vitamina D: nekatere vrste mleka, muesli, margarina ...






Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

prehrana , mleko , kalcij , otrok , osteoporoza , riba , telesna dejavnost , vitamin d , mlečni izdelki

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.