Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Sladkorna bolezen in prehrana

Prehrana je pomemben del našega vsakdana, saj nam daje energijo za delo ter za obnovo in normalno delovanje organizma. Pri sladkorni bolezni ima prehrana, seveda poleg zdravil, eno od osrednjih vlog pri uspešnem obvladovanju bolezni. S pravilno prehrano ne preprečujemo le zapletov bolezni, temveč tudi njen nastanek. Katera so torej temeljna načela, po katerih bi se morali prehranjevati za življenje brez sladkorne bolezni ali za urejeno sladkorno bolezen?
Prehranske smernice za ljudi s sladkorno boleznijo se ne razlikujejo prav veliko od tistih za zdrave ljudi, ki se lahko brez posledic tudi kdaj pregrešijo, medtem ko bi jih morali sladkorni bolniki dosledno upoštevati. Zlasti pomembno pa je, da imajo urejen režim prehranjevanja in da je zaužita hrana raznolika. Katera so torej temeljna načela zdravega prehranjevanja?


Redni obroki

Osebe s sladkorno boleznijo morajo namenjati posebno skrb urejeni in redni prehrani. Celodnevne obroke je treba porazdeliti enakomerno čez ves dan, da se ne poruši ravnotežje med koncentracijo inzulina in koncentracije glukoze v krvi. Priporočljivo je uživati pet obrokov na dan (nikoli manj kot treh), najbolje ob istem času. Pri tem je seveda treba upoštevati dnevno potrebo po energiji, ki se od posameznika do posameznika razlikuje (telesna dejavnost, spol, starost, teža ...).

Čim manj sladkorja

Hrana, ki vsebuje veliko enostavnih ogljikovih hidratov (sladkarije, suho sadje, sladkani sokovi, marmelade, med …), se hitro vsrka in s tem povzroči hiter dvig ravni glukoze v krvi, kar je za osebe s sladkorno boleznijo nevarno, zato naj jih v obroke vključijo le občasno. Boljša izbira so živila, ki vsebujejo sestavljene ogljikove hidrate, saj energijo in glukozo sproščajo počasi. Sem sodijo sadje, zelenjava, polnozrnata živila, črn kruh …

Živila z nižjim glikemičnim indeksom

Sladkorni bolniki morajo izbirati predvsem med živili, ki počasi dvigujejo koncentracijo glukoze v krvi. To so živila z nizkim glikemičnim indeksom (GI). Jedi z visokim GI (od 75 do 100 %) so grozdni sladkor, med, sadni sokovi, bel kruh, prepečenec, torte, sladkarije, škrobna moka, suho sadje … Vsemu temu se je treba izogibati in skrbno nadzirati zaužito količino, prilagoditi pa je treba tudi količino inzulina.

Jedi s srednjim GI (od 50 do 75 %) so lahko na jedilniku v običajnih količinah. To so denimo mešan kruh, rjav riž, krompir, testenine …

Priporočljivo je namenjati prednost živilom z nizkim GI (od 30 do 50 %), kot so zelenjava, sadje, solate, rženi in polnozrnati kruh, stročnice, proso, čičerka, rjavi fižol, leča, neobdelana hrana, balastne snovi …, saj počasi dvigujejo koncentracijo glukoze v krvi. Poleg tega dajejo daljši občutek sitosti, izboljšajo prebavo in ugodno vplivajo na raven holesterola.
Članek se nadaljuje »


Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

sladkorna bolezen , diabetes , zdrava prehrana

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.