Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Osteoporoza: kalcij

Kako si pomagamo v 5 minutah!

Če vam primanjkuje kalcija, ni nujno, da je posredi slaba predelava kalcija v telesu. Ženske se nagibamo k večjemu izgubljanju kalcija, kot ga pridobivamo, ker se ne moremo upreti sladkarijam. Beli sladkor pa je velik tat, ki za svojo predelavo porabi zaloge kalcija in še marsikaterega minerala ter vitamina, ki smo ga z težko muko pridobili iz vse bolj revne hrane.

Prvi nasvet: ustavite tatove!

Če želite svojemu telesu zagotoviti dovolj kalcija, "zamašite luknje" skozi katere odteka. To pomeni, da takoj pozabite na beli sladkor in če že ne morete brez sladkih grehov, izberete sladila, ki v sebi nosijo vsaj nekaj mineralov in vitaminov (med, javorjev sirup, rižev in ječmenov slad, zgoščen jabolčni sok &). Edino sladilo, ki bo v telesu pustilo več, kot vzame, je melasa. V njej ostane vse, kar so belemu sladkorju odvzeli pri pridelavi, zato je odličen vir kalcija, selena, železa in magnezija!

Gremo: Izpraznite posodice z belim sladkorjem ter vanje vsujte/ulijte "poštene" sladkorje, ki ne ropajo!

Drugi nasvet: ne delajte iz sebe invalida

Namesto da hodite v lekarno, namenite nekaj minut več pozornosti temu, kaj boste kupili v trgovinah s prehrano!

Kot velja za vsako snov, ki jo začnete vnašati v telo v sintetiziranih oblikah, naše telo opusti samostojno pridobivanje te snovi iz hrane, ki jo uživamo. Le zakaj bi se "mučili", pravijo organi, in čakajo na tableto! Če bi naše telo lahko vzelo kalcij iz trde vode, ki nam je v Slovenji ne manjka, ne bi trpeli pomanjkanja. Toda telo tega kalcija ne more uporabiti. Podobno velja za druge anorganske spojine, kamor spadajo tudi številni sintetični preparati, ki jih dobimo v obliki šumečih tablet, ali kalcij, dodan mleku, sokovom in drugim izdelkom.

Marsikaj lahko uredite s prehrano. Dr. Earl Mindell, ki se je sistematično poglobil v povezave med hrano in zdravjem (v slovenščino je prevedena njegova knjiga Hrana kot zdravilo), vidi poglavitni razlog za zmanjšanje količine kalcija v telesu žensk po štiridesetem letu starosti v zmanjšanju ravni estrogena. "To naj bi zaviralo vsrkavanje kalcija iz prehrane. Poleg tega nekatere študije dokazujejo, da telo s staranjem ni več zmožno učinkovito izkoriščati vitamin D, kar tudi vpliva na sposobnost telesa, da vsrkava kalcij."

Soja igra pomembno vlogo pri uravnavanju ravni estrogena. Sojino zrnje in izdelki iz soje (namazi, tofu, miso &) so bogati s fitoestrogeni, ki v telesu posnemajo delovanje estrogena. Dr. Mindel navaja raziskave, pri katerih so ugotovili, da lahko fitoestrogeni lajšajo nekatere simptome pri menopavzi in da lahko celo varujejo ženske pred nekaterimi vrstami raka.

Tretji nasvet: naredite svoje preparate!

S kalcijem se je veliko ukvarjal tudi oče švicarskega zeliščarstva, dr. Alfred Vogel. Ugotovil je, da je v telesu najučinkovitejši kalcij, ki so ga rastline že predelale. Dr. Vogel je svoj legendarni preparat Utricalcin naredil iz kopriv. Če spomladi naberete in posušite liste velike koprive (na dan za cvet!), si boste brezplačno priskrbeli zalogo za vse leto. Liste zdrobite tik pred uporabo! Dodajajte jih v juhe, enolončnice, čaje, štruklje ...

Zelo učinkovite naravne kalcijeve preparate lahko naredite tudi iz jajčnih lupin. Posušite jajčne lupine (po možnosti od zdravo hranjenih domačih kokoši) in jih zmeljite v fino moko. Ko boste pripravljali kislo zelje, na vsak kilogram zelja dodajte eno žličko zmletih jajčnih lupin. Če kupujete že skisano zelje, nekaj slabši, vendar še vedno učinkovit preparat lahko pripravite tako, da lupine primešate kislemu zelju ali repi in pustite stati vsaj dan ali dva. Pomembno je, da kalcij fermentira. Tako postane lahko dostopen našemu telesu.

Enak recept najdemo tudi pri znani raziskovalki biodinamike, Mariji Thun. V receptih za rženi kruh predlaga, da testu, ki bo čez noč vzhajalo, dodamo za noževo konico zmletih jajčnih lupin. Učinek bo enak. Fermentacija bo "naredila" zelo dober in užiten kalcijev preparat.

Za vse skupaj potrebujete samo eno uro nabiranja kopriv na leto in eno minuto pri pripravi hrane, da se spomnite, kam vse lahko dodate koprive in jajčno moko!

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

prehrana , kalcij , osteoporoza , kopriva , estrogen , soja , sladkor , vitamin d , zdravljenje osteoporoze , jajce

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.