ABC poletne zaščite kože

(Foto: Shutterstock)

Se znate primerno zaščititi pred sončnimi žarki in prepoznati nevarne spremembe na svoji koži? Temeljni stebri zaščite pred sončnimi žarki so izogibanje izpostavljanja soncu med 10. in 16. uro, zaščita s pokrivali, oblačili in sončnimi očali ter zaščita s kemičnimi pripravki (kreme ipd.). V skladu s tipom svoje kože izberite primeren zaščitni faktor. Po priporočilih Svetovne zdravstvene organizacije je najnižji priporočljivi sončni zaščitni faktor vsak 15 (ne glede občutljivost oziroma fototip kože). Zaščito prilagodite fototipu svoje kože in moči sončnega sevanja.


Kaj je zaščitni faktor ?

Zaščitni faktorji ne preprečujejo prehajanja UV-žarkov v kožo, številka zaščitnega faktorja pa pove, kako dolgo smo lahko izpostavljeni sončnim žarkom, ne da bi nas opeklo. Zaščitni faktor v sredstvu poveča lastni zaščitni čas kože in podaljša čas varnega izpostavljanja soncu. Če ima pripravek SPF 4, to pomeni, da se lahko po njegovi uporabi na soncu zadržujete štirikrat dlje, kot če bi bili nezavarovani.

Kako nanašati zaščitna sredstva?

  • Zaščitno kremo nanesite še pred začetkom izpostavljanja soncu, ko je koža hladna in suha. Ne pozabite zaščiti tudi konic ušes, vek in nosnega grebena, dekolteja, čela, zatilja, zgornje strani stopal, ustnic, predelov ob robovih kopalk, predelov lasišča, ki so brez las …
  • Nanos zaščitnega sredstva obnovite vsaki dve uri ter takoj po kopanju, obilnem znojenju ali otiranju z brisačo.
  • Na kožo je treba nanesti 1,5 mg/cm2 zaščitnega sredstva. Na vsako okončino, prednjo in zadnjo stran trupa ter glavo z vratom nanesite po 1 čajno žličko pripravka.

Kakšno sredstvo?

  • Zaščitna krema mora vsebovati zaščito pred UVB-žarki, ki je označena z oznako SPF (angl. sun protection factor – sončni zaščitni faktor), in zaščito pred UVA-žarki, ki je označena z oznako PFA (angl. protection factor UVA – zaščitni faktor UVA).
  • Pri kopanju lahko uporabimo vodoodporne pripravke, ki so prilagojeni delovanju vode, kar pomeni, da v vodi zaščita deluje od 40 do 80 minut, v močno klorirani vodi pa nekoliko manj.
  • Nekateri pripravki so odpornejši tudi na znojenje in drgnjenje z brisačo ali pa vsebujejo še repelent.
  • Pri športnih dejavnostih in delu na prostem je najprimerneje uporabljati vodoodporna zaščitna sredstva v obliki gela ali kreme gela. Kožo namreč prijetno hladijo, ne lepijo se na dlake in oblačila, pri znojenju pa se njihov zaščitni učinek ne zmanjša.

Sonce prodre tudi v vodo in skozi steklo

Kratkovalovno UVB-sevanje prehaja v vodo; pol metra pod vodo je v primerjavi z vodno gladino še vedno približno 40-odstotni delež UV-sevanja), v veliki meri pa ga zadrži steklo. UVA-sevanje, ki ima daljšo valovno dolžino, prehaja tudi skozi steklo in globoko v vodo, zato je zaščita pred soncem potrebna tudi med vožnjo v zaprtem avtomobilu.
Članek se nadaljuje »


Roman Paškulin

dr. Roman Paškulin dr. med. terapevt medicinske hipnoze


Postavi vprašanje

Lara Pezdir Podbregar

Lara Pezdir Podbregar mag.farm. P3 Professional licenciran svetovalec

Postavi vprašanje

Olja Repež

Olja Repež osebna stilistka (Image Consultant)

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki