Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Kaj jesti za lepe nohte?

Negovani in urejeni nohti so odraz skrbi za osebno higieno ter zdravih prehranjevalnih navad.
Negovani in urejeni nohti so odraz skrbi za osebno higieno ter zdravih prehranjevalnih navad. (Foto: Shutterstock)

Negovane roke in urejeni nohti so odraz skrbi za osebno higieno ter zdravih prehranjevalnih navad in življenjskega sloga nasploh. Poškodovani, krhki, razcepljeni in lomljivi nohti opozarjajo, da telesu primanjkuje hranilnih snovi, vitaminov in mineralov, stanje pa lahko poslabšajo tudi vreme, pretirano izpostavljanje vlagi, stres in oslabljen imunski sistem.
Za zdrav in negovan videz nohtov lahko poskrbite tudi doma, ne da bi vam bilo treba obiskovati drage lepotne salone. S pravilno prehrano, malce potrpežljivosti  bodo vaši nohti spet sijali od zdravja.

Pomembni vitamini in minerali

Vitamin A: koristi suhim in lomljivim nohtom. Vsebujejo ga jetra, brokoli, jajčni rumenjak, mleko in mlečni izdelki.

Vitamin B12: na njegovo pomanjkanje kažejo rumenkasti nohti. Največ ga vsebujejo meso, predvsem drobovina (jetra), školjke, mleko in jajca.

Vitamin C: preprečuje odstopanje nohtov. Največ ga je v sadju in zelenjavi (kivi, jagode, pomaranče, limone, brokoli, cvetača, špinača, beluši).

Vitamin D: preprečuje plastenje in pokanje nohtov. Največ ga je v ribah (losos, sardine, tuna), jajcih in maslu.

Vitamin E: odpravlja porumenelost nohtov. Vsebujejo ga oreščki, soja, korenje, koruza in špinača.

Vitamin H (biotin): skrbi za gradnjo in utrjevanje nohtov. Najti ga je v jetrih, cvetači, arašidih, pivskem kvasu, rumenjaku, gobah, pomarančah, grenivkah in lubenici.

Kalcij: skrbi za izgradnjo in trdost nohtov, kosti in zob. Vsebujejo ga mleko in mlečni izdelki, zelena listnata zelenjava, fige, brokoli in blitva.

Folna kislina: na pomanjkanje opozarjajo navzdol rastoči nohti. Veliko jo je v listnati zelenjavi.
Cink: pospešuje rast celic. Vsebujejo ga rdeče meso, jajca in školjke.

S pravilno prehrano, bogato z vitamini in minerali, ter z vsakodnevno nego lahko naredite veliko za zdrav in negovan videz rok in nohtov, ki so, kot rečeno, ogledalo zdravja in higiene.

Še nekaj trikov za lepši videz nohtov:
  • negujte obnohtno kožico,
  • nohte na nogah pristrizite ravno,
  • podlak in nadlak vsebujeta veliko hranilnih snovi, zato ne pozabiti nanju,
  • uporabljajte mikrokristalno pilico in se izogibajte škarjicam,
  • odstranjevalec laka naj ne vsebuje acetona,
  • manikiro izvajajte na 7 do 14 dni,
  • večkrat na dan uporabite hranilno kremo za roke in nohte.


Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

nohti , nega rok , koristni nasveti

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.