Prebudite življenjsko energijo

  • NP
  • sreda, 21. april 2010
(Foto: Jupiterimages)

Samopomoč

Preberite si 20 nasvetov, kako si s prehrano, prehranskimi dodatki in zdravim življenjskim slogom lahko naberemo energijo in premagamo utrujenost ali slabo počutje!

  • Dovolj pijte – zlasti čisto vodo in zeliščne čaje.
  • Jejte čimbolj raznoliko prehrano. Niti ena vrsta hrane ne vsebuje idealne količine vseh vitaminov, zato je treba jesti raznoliko. Uživajte veliko sadja, zelenjave, oreščkov, semen in polnovrednih žit.
  • Z uživanjem probiotikov skrbite za zdravo črevesno floro, ki je temelj trdnega imunskega sistema (kefir, jogurt, kislo zelje in repa, sirotka, kisava).
  •  Rdeče meso nadomestite z ribami in rastlinskimi beljakovinami.
  • Jejte manj jajc in mlečnih izdelkov.
  • Najmanj mesec dni vsak dan na tešče popijte sok ene do dveh limon, pomešan z vodo in dvema žličkama medu.
  • Česen deluje protivnetno in spodbuja imunost.
  • Izogibajte se ocvrti hrani, alkoholu, kavi in cigaretam.
  • Gibajte se: privoščite si vsaj pol ure hoje na dan. Opravljajte zmerne telesne vaje; zlasti joga in taj či krepita telesno odpornost.
  • Za dobro počutje potrebujete približno osem ur spanja.
  • Poskusite upočasniti življenjski ritem, saj boste tako veliko naredili v boju zoper stres, ki je dokazano eden od največjih sovražnikov zdravja in imunskega sistema. Ko opravite eno opravilo, si odpočijte in se šele nato lotite naslednjega.
  • Naučite se protistresne dejavnosti ali vaje, ob katerih se boste upočasnili in umirili (meditacija, vizualizacija, dihalne vaje …).
  • Pomagate si lahko s prehranskimi dodatki, ki vsebujejo koktajl vitaminov (pomembni so predvsem vitamini A, C, E, B1, B3, B6 in B12, karotenoidi, cink, koencim Q10, selen, mangan in krom).
  • Uživajte ameriški slamnik, ki deluje imunostimulativno in protivirusno.
  • Sok noni je zakladnica vitaminov (A, B1, B2, B3, B6, C, E, folna kislina, biotin, pantotenska kislina), mineralov in mikroelementov (kalcij, magnezij, natrij, kalij, železo, cink, fosfat, selen, mangan, jod, baker, silicij, krom, molibden).
  • Ginseng prav tako pomaga v boju proti utrujenosti in izčrpanosti, krepi imunski sistem ter izboljšuje telesno vzdržljivost in kognitivne sposobnosti (krepi zbranost in blagodejno vpliva na spomin).
  • Kot naravni dodatek k prehrani so priljubljene alge (spirulina, chlorella …), saj vsebujejo veliko beljakovin, esencialne aminokisline, klorofil, minerale in vitamine ter nenasičene maščobne kisline.
  • Dragocena pomoč pri izčrpanosti, slabšem psihofizičnem počutju in brezvoljnosti je tudi matični mleček.
  • Kefir je uravnoteženo in hranljivo živilo, ki pomaga krepiti imunski sistem, lajša utrujenost in deluje pomirjevalno.
  • Sok aloje vere prav tako deluje poživljajoče, saj vsebuje več kot 240 blagodejnih vitaminov, mineralov, aminokislin, encimov in polisaharidov.
Mojca Cepuš

Mojca Cepuš svetovanje o prehrani Svetovalka za zdravo prehrano in hujšanje, certificirana nutricistka.

Gorazd Kalan

mag. Gorazd Kalan dr. med. spec. pediatrije

Matic Fabjan

Matic Fabjan dr. med. spec. plastične rekonstrukcijske in estetske kirurgije

Vsi Viva strokovnjaki