Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Prava poletna nega za vsak tip kože

(Foto: Shutterstock)

Za večino med nami je poletje najljubši letni čas. O njem sanjarimo vse zimo, in ko na sebi začutimo prve tople sončne žarke, ko se dan podaljša, svetloba pa nam vrne optimizem in veselje, se počutimo kot prerojeni. Vleče nas na prosto, narava nas kliče ob vodo, na kolo, na sprehod, v kavarne … Ogledujemo se v ogledalu, si ogledujemo bledico na obrazu in čez zimo pridobljene centimetre okrog pasu in zadnjice ... Načrtujemo rekreacijo in iščemo hitre poti do vitkejše postave, da bomo poleti razgalili svoje telo v vsem njegovem sijaju. Pred nami je hujšanje, boj proti celulitu, pospešena nega za mladostno in sijočo kožo … Kaj pa pomeni poletje za našo kožo?
Koža kot največji človeški organ je meja med našo notranjostjo in zunanjim okoljem. Povrhnjica, ki ji pravimo tudi rožena plast, je osnovna zaščitna plast kože. Sestavljena je iz 15 odstotkov vode, 70 odstotkov beljakovin in 15 odstotkov maščob; v živih kožnih celicah (keratinociti), ki jo sestavljajo, pa je 70 odstotkov vode, 15 odstotkov beljakovin, 5 odstotkov nukleinskih kislin in 5 odstotkov maščob.

Najpomembnejši sestavni deli rožene plasti so kožne celice in medcelične maščobe, ki jih obdajajo. Pri omejevanju prehajanja različnih snovi iz okolja skozi roženo plast v globlje plasti kože imajo najpomembnejšo vlogo maščobe, zato poškodba te plasti pomeni resno okvaro zaščitne plasti kože. Posledici tako okrnjene zaščitne vloge kože sta večja prepustnost za snovi iz okolja in večja izguba vode skozi kožno površino. Koža postane suha in občutljiva. Za telo je nadvse pomembno, da kožna površina ohranja svojo zaščitno vlogo.


Kaj potrebuje koža za normalno delovanje?

Da bo koža zdrava, priporočamo čim bolj zdravo prehranjevanje. Narava je poleti radodarna, saj so vrtovi in tržnice polni pisane zelenjave in sadja. Uživajte ju in telesne zaloge obogatite z vitamini. Zlasti poleti odsvetujemo uživanje pekočih začimb in hrane, bogate s konzervansi, enako velja tudi za vročo hrano in pijače ter za gazirane pijače. Izogibajte se mastni hrani, zlasti živalskim maščobam, in enoličnemu prehranjevanju.

  • Maščobne kisline, ki jih vsebujejo olivno olje, semena in oreščki, ohranjajo kožo čvrsto in napeto.
  • Dobra prebava in presnova poskrbita za učinkovito izrabo beljakovin, ki gradijo in obnavljajo celice.
  • Antioksidanti (vitamini A, C in E) preprečujejo škodljivo delovanje prostih radikalov, ki nenehno nastajajo v našem telesu. Izpostavljanje ultravijoličnim žarkom doseže, da prosti radikali nastajajo še hitreje. Antioksidanti omilijo negativne učinke kajenja in onesnaženega zraka ter upočasnjujejo staranje.
  • Koža potrebuje tudi maščobe, zlasti pomembne so maščobne kisline omega 3 in omega 6, ki posredno vlažijo kožo, upočasnijo procese staranja in pospešujejo nastajanje snovi, ki spodbujajo sintezo strukturnih beljakovin (elastin in kolagen). Maščobne kisline omega 3 vsebujejo morske ribe, laneno olje in zeleno obarvana zelenjava, maščobne kisline omega 6 pa rastlinska olja in živila živalskega izvora (meso, mleko, jajca).
  • Prehrana naj bo bogata z vitamini skupine B, saj so nujni za normalno delovanje kože, poleg tega krepijo lase in lajšajo kožna vnetja. Za kožo, lase in nohte je zlasti pomemben biotin, ki ga tvorijo bakterije v črevesju, vsebujejo pa ga tudi jajca, polnozrnati žitni izdelki in jetra.
  • Element cink skupaj z vitaminom C pospešuje nastajanje kolagena in povečuje učinek vitamina A pri vzdrževanju in obnovi kožnih celic. Vsebujejo ga polnovredna pšenična moka, ržena moka, ovseni kosmiči, oreščki, semena, jajca, jetra in rdeče meso.
  • Za selen velja, da preprečuje rakotvorno delovanje UV-žarkov in poveča učinkovitost vitamina E. Vsebujejo ga pivski kvas, česen, čebula, kalčki, oreščki, morska hrana in meso.
  • Poleti, ko znojnice v vročem in zlasti v vetrovnem vremenu izločajo več znoja kot sicer, je treba tekočino redno in dosledno nadomeščati. Minimalna dnevna količina pijače v obliki nesladkanih sokov in vode naj znaša od 1,5 do 2 litra. Izogibajte se gaziranim pijačam, kavi, alkoholu in cigaretam.

Negujte se z enostavnimi sredstvi

Negujte se z enostavnimi sredstvi, ki jih dobite v lekarni. Izogibajte se agresivnim kozmetičnim sredstvom, zlasti sredstvom proti staranju, kot so retinoidi, saj utegnejo ob stiku z ultravijoličnimi žarki povzročiti neprijetne kožne reakcije in izpuščaje. Na kožo, ki je izpostavljena UV-žarkom, ne nanašajte odišavljenih snovi, saj to utegne pripeljati do nastanka katere od fotodermatoz, ki se kažejo v obliki srbečih izpuščajev in celo mehurjev, na koži pa puščajo rjave lise. Izogibajte se tudi nepotrebnemu jemanju zdravil. Nekatera zdravila namreč ob stiku z ultravijolično svetlobo povzročijo fototoksične ali alergijske reakcije. Pogovorite se s svojim zdravnikom ali farmacevtom, katera zdravila imajo tak učinek. Ne jemljite jih, če ni nujno, zlasti pa ne brez nadzora.

Nego prilagodite tipu kože

Na voljo so številne kakovostne kozmetične linije; o tem, katera so za vas najprimernejša, se pogovorite z dermatologom, s kozmetičarko ali s farmacevtom v lekarni.
Ne pretiravajte s prhanjem z agresivnimi mili/geli, sicer se bo koža preveč izsušila. Po vsakem prhanju se namažite z negovalnim mlekom ali losjonom, ki naj vsebuje dovolj negovalnih maščob. Negovalno kremo ali mazilo je treba na kožo obraza, vratu in rok nanesti večkrat na dan, po možnosti naj vsebuje tudi zaščito pred ultravijoličnimi žarki. V najbolj vročih dneh je priporočljivo imeti pri sebi pršilo s termalno vodo, ki prijetno osveži.

Za normalno kožo zadošča čiščenje obraza s primernim čistilnim sredstvom in nato nanos negovalne kreme, ki naj vsebuje hranilne in vlažilne substance. Zadostuje, če postopek opravite dvakrat na dan. Mastno kožo negujte s sredstvi, ki so namenjena mastni oziroma problematični koži. Uporabljajte nemastna, nekomedogena sredstva (to so sredstva, ki ne povzročajo nastajanja ogrcev). Za čiščenje priporočamo primerne čistilne gele, za nego pa ustrezen losjon in negovalni gel ali kremo. Če imate tudi težave z mozolji, se pogovorite z dermatologom, ki vam bo predpisal dodatno zdravilno kremo ali gel za preprečevanje nastajanja mozoljev. Pozorni bodite pri izbiri sredstev za zaščito pred ultravijoličnimi žarki, saj mnoga utegnejo poslabšati akne.

Posebno skrb je treba nameniti suhi in občutljivi koži, ki so jo zimske nizke temperature in suhi prostori, ogrevani s centralno kurjavo, dodatno izčrpali. Poleti utegne biti suha koža zaradi delovanja zunanjih vplivov, kot so vročina, sončni žarki ter pogosto kopanje in prhanje, dodatno izsušena. Njena zaščitna barierna funkcija se okvari. Največje težave imajo posamezniki, ki že sicer trpijo zaradi suhe in še posebno občutljive kože. Tudi koža starejših ljudi je bolj suha kot v mladosti. Za čiščenje suhe kože obraza in vratu priporočamo olivno olje. Po kopanju nanesite na kožo negovalna sredstva, ki vsebujejo katerega od vlažilcev, kot so petrolat, cermaid in lanolin, saj zaprejo pore in vlažijo kožo.
Članek se nadaljuje »


Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

poletje , nega kože

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.