Terme Šmarješke Toplice - program obvladovanja stresa na kvadrat!

Program Antistres – Burn out v Termah Šmarješke Toplice

Prijateljica  je v  Termah Šmarješke Toplice  obiskala program obvladovanja stresa in mi navdušeno pripovedovala: »Ko sem vrnila iz službe domov, sta otroka navdušeno barvala staro kolo v modro. Barvala pa nista samo kolesa, tudi onadva sta bila od nog do glave prekrita z barvo, modrino je bilo opaziti tudi v garaži in hiši. Z bojaznijo sta me pogledala, ker pa sem se nasmehnila, sta mi hvaležno pomagala pobrisati barvo. Imeli smo se prav lepo. Nato me je prešinilo, kako drugače bi ravnala, če se ne bi prejšnji teden vrnila z dopusta v Termah Šmarješke Toplice in se udeležila njihovega programa Antistres – Burn out.«

Stresu se ne moremo izogniti. Stres ne izbira žrtev, izpostavljeni pa smo mu vsi – od tistih na vodilnih položajih, podjetnikov in obrtnikov do uslužbencev, študentov in brezposelnih. Ni pomembno, ali ste v partnerskem odnosu ali samski, v vlogi staršev ali učiteljev, ali vas je doletela boleča izguba … Stres je povezan s padcem telesne odpornosti, kronični stres, ki ga ne znamo obvladovati, pa lahko pripelje do vrste hudih posledic, ki utegnejo resno ogroziti zdravje. Poleg tega so ljudje pod stresom izpostavljeni večjemu tveganju za nesrečo na delovnem mestu ali v prometu.

Stres je krivec za slabšo storilnost na delovnem mestu, obenem pa slabša partnerske odnose in spolnost ter nasploh močno krni kakovost življenja. K sreči se ga lahko naučimo učinkovito obvladovati. Najboljši začetek kosanja s to zahtevno nalogo je vsekakor program obvladovanja stresa, ki ga ponujajo v Šmarjeških Toplicah.


Stres - spoznavanje sovražnika

Program se začne s skrbno analizo stanja: s pregledom pri zdravniku. Temu sledi poseben test stresa, imenovan Pce, ob pomoči katerega računalniško izmerijo fiziološki odziv telesa na stres. Ali z drugimi besedami, preverijo, kako se telo odziva na stres in kako hitro se je sposobno umiriti. Osebna trenerka Anita Možgan me je opremila s senzorji, ki mi jih je namestila okoli prsnega koša, na čelo in na kazalca. Senzorji so spremljali moje dihanje, mikromišično napetost, upor kože in periferno temperaturo na konici prstov. Nato mi je razložila, kako se stres odraža na osnovnih telesnih funkcijah.

Stresomer

Anita v skladu z rezultati merjenja ravni stresa sestavi program terapij in dejavnosti, ki so prilagojene potrebam vsakega posameznika. Skupni imenovalec vseh je dihanje, saj je ključno za premagovanje stresa. V okviru protistresnega programa je ena od najpomembnejših lekcij prav pravilno trebušno dihanje, saj z njim hitro umirimo telo in zbistrimo misli, posledično pa se bolje odzovemo na sleherno težavno situacijo in laže prenašamo obremenitve. Poleg tega sem se spoznala tudi z vrsto učinkovitih metod za obvladovanje stresa, kot so avtogeni trening, vizualizacija, tehnike za zmanjšanje upora kože in povišanje telesne temperature (temperatura se enakomerno razporedi po vsem telesu, tako da ni prekrvavljeno samo naše središče, kar kaže na stres).


Umiritev in sprostitev

Stresu se navadno ne moremo izogniti, lahko pa pravočasno ukrepamo in ga vsaj omilimo. Zato je ključno, da se naučimo prepoznavati telesne znake stresa, ki nam sporočajo, da je čas za ukrepanje s tehnikami in prijemi, ki smo se jih naučili. "Ko osvojimo osnovne tehnike sproščanja, s katerimi lahko hitro umirimo telo, se je treba temeljito predihati. S tem zmanjšamo upor kože, dosežemo enakomerno prekrvljenost in se bolje spopadamo z vsakdanjimi stresnimi situacijami," poudari osebna trenerka Anita.

Še posebno zanimiva je terapija biofeedback, s katero se naučimo prepoznavati in izboljšati svoje počutje, kar dosežemo z zavestnim nadzorom fizioloških procesov, ki se jih navadno niti ne zavedamo. Vse to so dragocene spretnosti, ki se jih naučimo v varnem objemu zdravilišča in jih pozneje prenesemo v resnično življenje.

Različne oblike mentalne in telesne vadbe  čudovito nadgradijo dolgi sprehodi na svežem zraku in v neokrnjeni naravi, masaže, sproščanje v savni, protistresne kopeli, aromaterapija …


Proti stresu s pravo hrano

V okvir programa spada tudi posvet z Janjo Strašek, strokovnjakinjo za prehrano. Na vprašanje, kako je stres povezan s hrano, mi je odgovorila z vprašanjem: "Ali takrat, ko ste pod stresom, nikoli ne posežete po čokoladi ali čem sladkem?" Hitro sem doumela. Nato mi je pojasnila, da sta prehrana in stres tesno povezana – z izbiro hrane si namreč lahko naredimo dobro ali slabo uslugo. Ključno je, da znamo poseči po ustreznih živilih, kajti napačne izbire bi nas kaj hitro pripeljale v začarani krog. Začeli bi se nabirati kilogrami, nezadovoljstvo z lastnim telesom pa je pomemben vir stresa. Neustrezna izbira živil pripelje tudi do slabšega počutja in utrujenosti, zaradi katerih ne moremo izpolniti svojih pričakovanj in pričakovanj drugih, to pa je glavni vzrok stresa in izgorelosti.

Med posvetom z Janjo Strašek izvemo, katere biološke snovi, vitamini in minerali so najkoristnejši pri spopadanju s stresom, prejmemo pa tudi uporabne nasvete in informacije o tem, v katerih živilih je teh snovi največ. Med spodbujevalce izločanja hormonov, zaradi katerih se počutimo bolje, spadajo vsa zelena zelenjava, bučke, rdeča paprika, čebula, kakav, kava, med in ingver. Janja še pove, da je koristno, če jedi začinjamo z zelišči, kot sta peteršilj (vsebuje apiol) in koriander (vsebuje linalol), saj ščitita pred depresijo. Ingver nas sprošča, miristicin v muškatnem oreščku povzroča evforijo, kapsaicin, ki ga vsebujejo paprike in feferoni, pa nas pomirja.


Nasmeh navznoter

Čeprav je vsak dopust namenjen sprostitvi, je program obvladovanja stresa, ki ga ponujajo v Šmarjeških Toplicah, dvojna dobra naložba. Ponuja odlično priložnost, da med oddihom naredimo resnično nekaj koristnega zase, da se naučimo nečesa, kar nas bo spremljalo vse življenje. Obvladovanje stresa je nadvse dragoceno znanje, ki nam pomaga izboljšati življenje. Masaže, obravnave, sprehajanje v prečudoviti naravi, odlična domača hrana – vse to deluje zelo sproščujoče. Kmalu sem se zalotila, da se prijaznim receptorkam pogosteje nasmehnem tudi sama … Spomnila sem se, da je življenje v resnici lepo, se nasmehnila sama sebi in si obljubila, da se kmalu vrnem.

Program Antistres – Burnout v Termah Šmarješke Toplice obsega:

  • ANALIZA STANJA: pregled pri zdravniku, analiza stresa (Pce)
  • TERAPIJE: refleksna masaža stopal, klinična aromaterapija (antistres), solni piling telesa, aromakopel za sprostitev, biofeedback trening
  • TELESNE DEJAVNOSTI: nordijska hoja ali pace vadba, pilates, vodna aerobika, plavanje
  • individualni posvet s prehransko svetovalko
  • nočitev s polpenzionom v Hotelu Vitarium**** superior (brez doplačila za enoposteljno sobo)
Promocijska cena 5-dnevnega programa znaša 524,70 evrov.

Darilo za bralce Vive: dodatna masažna aromakopel za sprostitev. Prosimo vas, da ob rezervaciji sporočite kodo VIVA.

Informacije o programu so na voljo na tel. (07) 384 34 38 in na spletnem naslovu terme-smarjeske.si.




Galerija

S testom stresa, imenovanim Pce, v Termah Šmarješke Toplice preverijo, kako se telo odziva na stres in kako hitro se je sposobno umiriti. arhiv Terme Šmarješke Toplice

Anita Možgan v skladu z rezultati merjenja ravni stresa sestavi program terapij in dejavnosti, ki so prilagojene potrebam vsakega posameznika. "Skupni imenovalec vseh je dihanje, saj je ključno za premagovanje stresa." arhiv Terme Šmarješke Toplice

"Če hočemo obvladovati stres, se moramo najprej naučiti prepoznati svoje odzive na stres," poudarja prim. Tomislav Majić. arhiv Terme Šmarješke Toplice

Janja Strašek, strokovnjakinja za prehrano, Terme Šmarješke Toplice: "Prehrana in stres sta tesno povezana. Z izbiro prehrane si hitro naredimo dobro ali slabo uslugo." arhiv Terme Šmarješke Toplice

Program obvladovanja stresa vključuje tudi gibanje v naravi.