8 preganjalcev stresa

(Foto: Shutterstock)

Tudi sredi najbolj prenapolnjenega urnika si lahko vzamemo nekaj trenutkov zase in se s preprostimi ukrepi razbremenimo stresa.

Pogrejte si roke

Kadar nas prevzameta strah in tesnoba, se živčni sistem odzove s tem, da kr iusmeri v največjo mišico in se tako zaščiti pred fizično nevarnostjo. S tem je posredno povezana tudi temperatura naših dlani  – v stresnih situacijah so navadno hladne. Če ogrejemo roke, živčnemu sistemu sporočimo, da se lahko umiri. Že zgolj s tem, da si predstavljate, da so vaše dlani tople, boste preprečili to reakcijo, svetujejo nevrofiziologi.

Nasmešek

S študijo, ki so jo nedavno opravili na Univerzi v Wisconsinu,so znanstveniki dokazali, da so bili ljudje, ki so prejemali injekcije botoksa, manj nagnjeni k jezi, saj je niso mogli izražati. Torej je nemara vendarle nekaj resnice v reklu, da je nasmešek učinkovit tudi tedaj, ko si ga narišemo na silo …


Storite nekaj lepega za sočloveka

Kadar storimo kaj dobrega za sočloveka ali kaj podarimo v dobrodelne namene, storimo več za dobro počutje, kot če bi kupili darilo zase. Enak učinek imajo tudi povsem drobna dobra dejanja …

Oborožite se s polnozrnatimi živili

Nutricionisti svetujejo, najob slabem počutju zaužijemo polnozrnat prigrizek. Že pol ure po takšnem zdravem obroku postanemo bolj veseli. Zdravi ogljikovi hidrati namreč dvignejo raven sladkorja v krvi, ta pa poveča koncentracijo hormona sreče, ki je povezan z umirjenostjo in dobrim razpoloženjem.


Podarite si objem

Morda se sliši nenavadno, vendar je res:tudi če objem podarimo sami sebi, to pomaga! Znanstveniki Univerze v Teksasu priporočajo, naj v trenutkih slabega počutja objamemo sami sebe, saj tudi lasten dotiksproži izločanje hormona oksitocina, ki je znan tudikot hormon ljubezni.

Osredotočite se na izdih

Znano je, da je eden od načinov sproščanja tudi globoko dihanje. Velja tudi, da je za sprostitev najpomembnejši pravilen izdih. S podaljšanjem izdihov namreč vplivamo na parasimpatični živčni sistem, ki pomirja in upočasnjuje srčni utrip. Pri sprostitvenempremoru se zberiteter trikrat globoko vdihnite in izdihnite. Izdihi naj bodo dvakrat daljši od vdihov.

Poplesujte in poskakujte

John Ratey z Univerze Harvard poudarja, da je za izboljšanje razpoloženja dovolj, če samo dve minuti izvajamo vaje, ki pospešijo srčni utrip. Pri tem se namreč sproščajo hormoni, kot sonoradrenalin, dopamin in serotonin, ki prispevajo k dobri volji.

Sprostite jezik in čeljust

Ko sprostimo jezik in čeljust, možganom sporočamo, naj izključijo sproščanje stresnih hormonov. Jezik sprostite do te mere, da bo mlahav in nato rahlo odprite usta. To bo takoj omehčalo tudi čeljust – in sprostitev je že na poti.


Senta Frol

asist. Senta Frol dr. med., spec. nevrologije spec. nevrologije

Nastja Lazar

Nastja Lazar dr. med. spec. dermatovenerologije

Peter Topić

Peter Topić univ. dipl. soc. del., TAP, CSAT zasvojenost s seksualnostjo, seksualna anoreksija, druge nekemične zasvojenosti, čustveni incest

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki