Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Naše oči in delo z računalnikom


(stran 2 od 3)


ANTIREFLEKSNA STEKLA
Antirefleksna stekla so običajno sestavljena iz štirih do petih slojev in 99-odstotno resorbirajo UV-svetlobo. Barvno območje vidnega spektra zožijo na območje zelene in rumene, kar ima za posledico, da se prilagoditev očesne leče za gledanje na blizu (akomodacija) umiri. Pri nekontrastni svetlobi, kakršna je fluorescentna svetloba, oko ne najde ostre slike na mrežnici, zato cilijarna mišica, ki je odgovorna za akomodacijo, nenehno spreminja napetost in išče ostrino. To je povezano s težavami, kot so solzenje, pekoče oči, utrujenost in glavobol. Električno prevoden sloj ščiti pred statično elektriko, sloj krožne in sloj vertikalno-horizontalne polarizacije pa preprečuje odbijanje svetlobe, ki jo oddajajo svetila v prostoru.
 
RAČUNALNIŠKI ZASLON
Računalniški zaslon naj bo kakovosten, z visoko ločljivostjo, veliko gostoto točk in dobro frekvenco osvežitve slike. Svetlost računalniškega ekrana naj bo nastavljena na srednjo stopnjo, velik kontrast med ozadjem in besedilom na zaslonu pa je za oči najprijetnejši. Velikost in barva črk naj bosta optimalni; s tem boste dosegli boljše počutje pri branju.


UMETNE SOLZE
Med delom za ekranom je zelo pomembno mežikanje, saj omogoči vlaženje roženice ter prepreči, da bi se izsušila ali razdražila. Študije so pokazale, da med delom za ekranom mežikamo približno petkrat manj kot sicer. Solze zato prej izhlapijo in povzročijo suhost oči. Zrak v pisarniških prostorih je običajno suh, kar je dodaten razlog, da so oči še bolj suhe. Tovrstne težave boste omilili z zavestnim mežikanjem, vlaženjem zraka in pitjem zadostnih količin vode. Po potrebi uporabljajte umetne solze v obliki kapljic, gelov ali razpršilcev za oči.
 
OČESNE VAJE
Vsakih 30 minut poglejte stran od ekrana in za pet do deset sekund fiksirajte oddaljen predmet.
Druga koristna vaja je pogled v daljavo in nato nekajsekundna fiksacija bližnjega predmeta.
 
ODMORI
Po štiriurnem nepretrganem delu za računalnikom svetujemo vsaj polurni odmor. Po ameriških standardih so zaposleni s celodnevnim delom za računalnikom vsako uro upravičeni do 10-minutnega odmora. Če imate pogosto utrujene oči in potrebujete več odmorov, to utegne biti znak, da imate težave z očmi, ki so povezane z delom za ekranom. V takšnem primeru je priporočljivo opraviti pregled pri okulistu.

Članek se nadaljuje »


Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd