Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Za dober vid

Pomembno čutilo

Sposobnost dobrega vida je (enako kot sposobnost govorjenja, hoje, dela z rokami …) psihofizična sposobnost, ki se oblikuje v zgodnjem otroštvu in pozneje postane mehanična. Da pride do popačenj, je dovolj že najmanjši razlog. Ko pride do popačenja vida in si nadenemo očala, sledi manjše nelagodje, že kmalu pa z zadovoljstvom ugotovimo, da vidimo bolje. Toda oči se znajdejo "v mavcu", kajti očala omejujejo njihovo naravno gibljivost in jim nalagajo mirovanje. Vsak poskus oči, da pokažejo svojo naravno prilagodljivost in gibljivost, zatremo in tako utiramo pot nadaljnjemu slabšanju vida.


Pri otrocih so občutki strahu, vznemirjenja, dolgčasa in napetosti še veliko bolj živi kot pri odraslih, zato se pri njih vid kvari hitreje. Če vid popravljamo samo z očali, se simptomi neizurjenih oči izražajo še veliko bolj kot pri odraslih. Popoln vid je možen le v stanju dinamične sprostitve, ki spremlja regeneracijo veščine pravilnega gledanja. Da se ga naučimo, očem ne smemo nalagati umetne negibljivosti, znati moramo kombinirati delo in sprostitev ter z vsem svojim bitjem stremeti k cilju.

VAJE ZA KOREKCIJO VIDA

Med delom, zlasti če to zahteva naprezanje oči, se večkrat spomnite od 5- do 6-krat nalahno zatrepetati z vekami, jih zatisniti in nekaj sekund sproščeno mirovati. Pogosto utripanje z vekami je najnaravnejša oblika sproščanja in vlaženja oči, sploh pri ljudeh, ki jih pri delu nenehno naprezajo.
Poleg tega se vzdržimo drgnjenja oči. Namesto tega samo močno zatisnite veke in jim dovolite, da same opravijo, kar je treba. S tem gibom tudi izboljšujete pretok krvi, krepite mišice vek in solzenje. Če čutite veliko utrujenost oči, lahko zmasirate točke na sencah in vratu kot pri vajah masaže obraza in na koncu naredite palming (pokrijete oči z dlanmi).

Če začutite, da oči postajajo utrujene, jih pokrijte z dlanmi, tako da do njih ne pride niti žarek svetlobe. Dlani naj se ne dotikajo vek. Strmite v temo in si predstavljajte kaj prijetnega. Vztrajajte, dokler vidno polje ne postane enolično. Pogled naj ne bo napet, poskusite doseči največjo možno sproščenost. Ko imate občutek, da so oči spet pripravljene delati z radostjo, odmaknite dlani in počasi razprite veke. Ob redni vadbi vam bo za tak počitek zadostovalo od 20 do 30 sekund.

Še ena koristna vaja je solarizacija oči, ki je zlasti koristna, če čutite nelagodje na močni svetlobi. V takem primeru je koristno razviti notranjo gotovost, da svetloba ni škodljiva. Edini način za to je postopno prilagajanje na sončevo svetlobo. Začnete lahko z vsakdanjimi "sončnimi kopelmi" pri zaprtih očeh. Udobno sedite in se sprostite ter obrnite obraz proti soncu. Pri tem obraz enakomerno in ne prepočasi premikajte levo-desno. Čez dan postopek večkrat ponovite. V premorih lahko naredite palming.

Pri naslednji vaji zaprete z dlanjo eno oko, tako da ne ovira veke pri zapiranju in odpiranju. Glavo obračajte sem ter tja in z odprtim očesom glejte tla okoli stopal. Medtem ves čas hitro mežikajte. Potem dvignite glavo in komolec ter ju obračajte še naprej, pogled pa usmerite naravnost proti soncu in glejte nekaj sekund. Še naprej hitro mežikajte. Ne glede na občutljivost oči vam vaja ne bo škodovala. Ponovite jo še z drugim očesom in nazadnje z obema očesoma. Po vadbi naredite palming, ki naj bo vsaj dvakrat daljši od solarizacije.
Ko oči začnejo sproščeno sprejemati sončevo svetlobo, bo sledilo prijetno, sproščeno telesno počutje. Če okrepite oči, občutljive na svetlobo, ne boste več trpeli zaradi odseva sonca na vodni gladini, snegu in pesku ali bleščanja avtomobilskih žarometov.
Solarizacija vsestransko koristi očem, saj krepi živce mrežnice, pospešuje očesno presnovo in jih čisti.

Zadnja vaja za oči, ki jo bomo predstavili, je vaja akomodacije. Nekoč je veljalo, da ima leča poglavitno vlogo pri fokusiranju slike, poznejše raziskave pa so potrdile, da sposobnost akomodacije omogočajo očesne mišice, fokusiranje pa se dosega s krčenjem celotnega zrkla. Zato so vaje za oči nadvse pomemben temelj za izboljšanje vida.

Akomodacijo vadite stoje pred oknom. Nanj nalepimo (najbolje zeleno) sličico ali kaj podobnega. Zunaj izberite drevo, hišo ali kaj podobnega. Med očmi in sličico naj bo 20 do 25 centimetrov razdalje. Od 3 do 5 sekund glejte sličico, nato pa od 3 do 5 sekund izbrani predmet. Gib ponovite 100-krat. Glejte neprisiljeno, brez škiljenja, mirno in sproščeno. Vajo je treba delati vsak dan, vse do popolne regeneracije vida. Poskusite si zapomniti trenutek, stanje, ko se vam je posrečilo videti bolje kot sicer, tudi če je bil uspeh skromen.

Vse vaje za oči delajte brez očal!

Opisane vaje so povzete po knjigi Larise Fotine LORA Put mladosti i zdravlja.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

očala , oči , oko , vid , sprostitev , regeneracija , gibljivost , izboljšanje vida , korekcija vida , vaje za oči , psihofizična sposobnost , okulist , solarizacija , palming , akomodacija

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.