Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Za zdrave oči in dober vid

Vid je zelo pomemben

Večina ljudi še zdaj misli, da je vid prirojen dar, ki z leti popušča. Naturopati, ki zagovarjajo naravno zdravljenje, pa trdijo, da uravnotežena prehrana veliko pripomore tudi k izboljšanju oslabelega vida. Priporočajo tudi vaje, s pomočjo katerih si lahko znatno izboljšamo vid ali preprečimo njegovo nadaljnje pešanje. Vse sodobne vaje za urjenje oči temeljijo na metodi, ki jo je pred več kot sedemdesetimi leti razvil dr. William H. Bates; ta je bil prepričan, da je s tovrstnimi vajami mogoče premagati starostno daljnovidnost. Seveda so Batesove vaje primerne samo za ljudi, ki jim vid peša zaradi naravnih procesov. Če le malce sumite, da vam vid slabi zaradi kake bolezni oči, morate takoj na pregled k okulistu.

Tudi današnji strokovnjaki pravijo, da je celostno urjenje oči najboljša naravna metoda za izboljšanje vida. Najpomembnejše pri vadbi je, da gledamo popolnoma zavestno in se zavedamo, da je gledanje postopek, pri katerem sodeluje vse telo. Urjenje oči ne more delati čudežev, lahko pa znatno izboljša moč in kakovost vida - tudi, če nosite očala ali kontaktne leče.

Že samo z zavestnim vrtenjem oči v različne smeri boste ohranjali prožnost očesnih mišic in jim s tem pomagali k brezhibnemu opravljanju njihovih nalog. Očem bo tudi koristilo, če se boste naučili redno mežikati in če se boste zavestno otepali slabih navad, kot je strmenje, ki se pojavlja pri nošenju očal.

VAJE ZA VID

Prekrivanje oči z dlanmi
Udobno sedite na stol, zaprite oči in jih pokrijte z dlanmi, pri čemer se ne smete dotikati oči. Vsaka dlan naj prekrije svojo oko, prste rok pa prekrižajte na čelu. Tako boste povsem preprečili dostop svetlobe. Mislite na kaj lepega, poslušajte glasbo, vendar ne sanjarite. Vajo ponavljajte od dva do trikrat na dan po 10 minut. Z njo boste sprostili oči in pomirili živčevje.

Mežikanje in vlaženje oči
Ljudje, ki slabo vidijo, še posebno tisti, ki so vajeni nositi očala, lahko dalj časa gledajo brez mežikanja; zdi se, kot da bi se trudili bolje videti. Toda z mežikanjem si vlažite oči, zato se naučite - ne glede na to, kaj počnete - mežikati: od enkrat do dvakrat na deset sekund. Mežikanje je zlasti koristno med branjem.

Solze namreč vlažijo, podmažejo, ščitijo in čistijo naše oko. Suh zrak v zaprtih prostorih, zakajeni prostori, onesnaženost okolja povzročajo suhe in občutljive oči. Svoje oči boste zaščitili in jim zagotovili dovolj vlažnosti tudi z dovolj spanja, pitjem zadostnih količin vode ter rednimi odmori na vsakih 20-30 minut pri večjih obremenitvah oči.

Če nosite kontaktne leče, bodite še posebej pozorni, saj lahko klima, onesnaževanje, cvetni prah in dim izzovejo draženje in občutek suhosti v očeh. Če imate občutek tujka v očesu ali občutek, da vas leče dražijo in da jih težje vzamete iz oči ali pa nejasen vid in občutek suhosti, uporabite kapljice za vlaženje oči, ki so namenjene prav uporabnikom kontaktnih leč.

Pljuskanje
Zjutraj pljuskajte po zaprtih očeh, najprej 20-krat s toplo in nato še 20-krat z mrzlo vodo. Zvečer postopek ponovite, vendar najprej s hladno in nato s toplo vodo.

Pomikanje pogleda
Nikoli ne strmite v predmet, ki ga opazujete. S pogledom se nenehno sprehajajte po predmetu, gor in dol, od ene na drugo stran. Krajša ko je razdalja, koristnejša je ta vaja za očesne mišice.

Ostrenje slike od blizu in daleč
Pred obrazom podržite svinčnik in izostrite sliko najprej z enim očesom, pomežiknite, in nato sliko izostrite še z drugim očesom. Vajo ponavljajte vsak dan, kadar le imate čas, saj boste z njo odpočili oči. Vadite lahko tudi z dvema svinčnikoma. Prvega podržite 15 centimetrov stran od nosu, drugega pa v iztegnjeni roki, v ravni črti za prvim. Izostrite pogled na prvem, pomežiknite in ga nato izostrite še na drugem. Opazili boste, da "neizostreni" svinčnik vidite dvojno. Vajo ponovite od 10- do 20-krat.

Članek se nadaljuje »


Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

gibanje , očala , masaža , oči , oko , bolezni oči , vid , starost , svetloba , mežikanje , zdrave oči , dober vid , vaje za oči , vaje za korekcijo vida , daljnovidnost , pešanje , ostrina

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.