Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Za zdrave oči in dober vid


(stran 3 od 3)


MIKROHRANILA ZA ZDRAVE OČI

Čudežni eliksir za dober vid prihaja iz narave. Izsledki najnovejših raziskav namreč kažejo, kako zelo pomembna so mikrohranila za dobro in pravilno delovanje oči. Skrb za zdrave oči se torej začne na krožniku. Hrana, ki vsebuje veliko vitaminov, mineralov, elementov v sledovih in antioksidantov, oskrbuje oči in jih varuje pred škodljivimi vplivi okolja. Hrana mora torej vsebovati dovolj vitalnih snovi, da lahko oči zlahka opravljajo svoje naloge, poleg tega pa vitalne snovi aktivirajo in varujejo naravne zaščitne mehanizme oči.
Pomembne snovi lahko zaužijete s hrano in s prehranskimi dopolnili. Z vitamini in minerali bogata hrana naj bo osnova vašega vsakodnevnega jedilnika. Če ugotovite znamenja pomanjkanja, po posvetu z zdravnikom dopolnite prehrano z ustreznim pripravkom.

Najpomembnejša mikrohranila za oči

 VITALNA SNOV  POMEN ZA OČI  GLAVNI VIRI
 Vitamin C  varuje pred prostimi
 radikali in oksidativnim  stresom
 agrumi, paprika, šipek, peteršilj
 Vitamin E  očesne maščobne kisline varuje pred razkrajanjem  rastlinska olja in olja žitnih
 kalčkov, žitni kalčki
 Karotenoidi (lutein,    zeaksantin)  varujejo pred prostimi
 radikali in oksidativnim stresom
 paradižnik, rumena
 koleraba, buče, zelje, peteršilj, ohrovt, špinača,  koruza
 Vitamin A  varuje pred prostimi radikali  in  oksidativnim stresom ter izboljšuje vid v mraku  ribje olje, jetra, rumenjak,
 mleko in mlečni izdelki, rumena in  zelena zelenjava
 Vitamin B2 (riboflavin)  varuje pred prostimi
 radikali in oksidativnim  stresom
 kvas, mleko, sir, žitna zrna,
 jajca
 Folna kislina  razgrajuje homocistein in  s tem zmanjšuje oksidativni  stres  zelena listnata solata, pšenični kalčki, goveja jetra
 Bioflavonoidi  varujejo pred prostimi
 radikali in oksidativnim  stresom ter širijo kapilare
 sadje, zelenjava
 Cink  sestavina antioksidantnih
 encimov
  ribe, lupinarji, meso, mlečni izdelki,   polnovredna žita
 Selen  sestavina antioksidantnih  encimov, spodbuja sisteme
 za razstrupljanje v očeh
 meso, ribe, soja, riž, sezamova semena,  kokosov oreh, pistacije, brazilski oreški, jastog
 Cist(e)in  sestavina antioksidantnih
 encimov in mlečnih beljakovin
 ribe, zelje, grah, špinača,
 koruza, grozdje
 Tavrin  varuje pred prostimi radikali in oksidativnim
 stresom ter obnavlja  poškodovane celice
 alge, gobe
 Dokozaheksanojska kislina  izboljšuje ostrino vida in
 vid v mraku
 mastne ribe


Ne pozabite na gibanje
Za zdrave oči in dober vid lahko največ naredite sami. Poleg kakovostne prehrane in vadbe za oči je pomembno tudi gibanje oziroma ukvarjanje z rekreativnim športom. Bolj ko so oči prekrvavljene, bolje so preskrbljene z vsemi potrebnimi vitalnimi snovmi. S telesno dejavnostjo se urijo tudi očesne mišice, kajti oči spremljajo vsak gib in tako preprečujejo, da bi mišice postale toge. Idealen šport za urjenje očesnih mišic je namizni tenis, saj oči nenehno "potujejo" z žogico.
Očem koristijo tudi dihalne in sprostitvene vaje, ki se jih boste najlažje in najbolje naučili pod vodstvom usposobljenega učitelja. Priključite se kateri od skupin, kjer poučujejo različne sprostitvene tehnike ali jogo.

Petnajst najpomembnejših živil za zdrave oči
Agrumi, paprika, bezeg, borovnice, črno grozdje, olja iz žitnih kalčkov, paradižnik in paradižnikov sok, špinača, buče, soja, polnozrnati izdelki, gobe, alge, peteršilj, mastne ribe.



Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd