TOM je edini splošni telefon za otroke in mladostnike v Sloveniji. Ob nastajanju telefona je bila izpostavljena dilema ali naj bo to neke vrste »krizni telefon za otroke« ali nasploh telefon za otroke in mladostnike za vsakršne njihove dnevne probleme s samim seboj, probleme v družini, šoli ali s sovrstniki. Prevladala je druga doktrina.
Trenutno Nacionalno mrežo TOM sestavlja osem svetovalnih skupin, ki delujejo v: Idriji, Krškem, Ljubljani, Mariboru, Murski Soboti, Slovenskih Konjicah, Tolminu in Velenju, v njih pa aktivno deluje blizu 100 svetovalcev. Vsi svetovalci so prostovoljci in se za svoje delo dodatno izobražujejo in usposabljajo.
Za otroke in mladostnike je telefon dosegljiv vsak dan od 12. ure do 20. ure. Pokličejo lahko na telefonsko številko, ki ni več 080 1234, temveč 116 111. Nova številka je bila uvedena letos, sprememba se je začela odvijati v sklopu kampanje »Nova številka, stari prijatelji. Razlog za spremembo je narekovala direktiva Evropske komisije, ki uvaja poenotenje telefonske številke za vse humanitarne projekte na območju Evropske unije in eden od njih je storitev »116 111 - telefon za otroke v stiski«.
V okviru omenjene kampanje »Nova številka, stari prijatelji«, je lansko leto potekala tudi prenovitev že obstoječe spletne strani e-tom.si, preko katere imajo otroci in mladostniki, v času nedelovanja telefona in tudi sicer, možnost postavljanja vprašanj preko spletnega obrazca. Na spletni strani prav tako lahko otroci in mladostniki berejo o različnih temah, kot so šola, droge, družina, ljubezen, nasilje, spolnost ter varna raba interneta.
Dodajte svoj komentar
Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.
Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.