Kalcij najpomembnejši mineral

(Foto: Shutterstock)

Kalcij sodeluje pri tvorbi ter ohranjanju kosti, zob in nohtov ter skrbi za normalno krčljivost mišic in delovanje živcev. Kalcij je sestavni del kosti in zob ter jim zagotavlja trdnost in strukturo. Sodeluje tudi pri večini drugih telesnih funkcij, najti pa ga je v sleherni celici. Koncentracijo ter lažje prehajanje kalcija iz prebavil in krvnega obtoka uravnava vitamin D,
Pomanjkanje kalcija lahko pripelje do hitrejšega izgubljanja kostne mase, zmedenosti, pozabljivosti in slabe zbranosti.

Viri kalcija: mleko, sir, jogurt, mineralne vode, ribe, meso, brokoli, špinača, ohrovt, soja, polnovredna žita, stročnice, oreščki. Priporočena dnevna količina: od 1000 do 1300 mg (za odrasle). 500 ml mleka vsebuje 600 mg kalcija.

Vnos kalcija povečajte v obdobju nosečnosti, dojenja, rasti, menopavze in v starosti. Enako velja, če vas pogosto pestijo mišični krči ali če imate osteoporozo. Alkohol in kofein lahko zmanjšata vsrkavanje kalcija iz prebavil. Tudi povečana količina natrija (sol) v prehrani lahko povzroči večjo izgubo kalcija.

Gorazd Kalan

mag. Gorazd Kalan dr. med. spec. pediatrije

Simona Sanda

Simona Sanda uni. dipl. psih. spec. klinične psihologije

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki