Kakor se gibljemo, tako se počutimo

(Foto: Shutterstock)

Gibanje pozitivno vpliva na človekovo duševno zdravje, ker sta telo in duša povezana, pa tudi zato, ker duša ostane lahkotna, razlaga dunajska psihologinja Julija Umek. Vsem je znano, da sta gibanje in šport zelo pomembna za naše zdravje, kljub temu pa nam pogosto primanjkuje motivacije za redno ukvarjanje s športom. Naše duševno stanje se odraža tudi prek načina našega gibanja. Ko smo žalostni, se gibljemo počasi.


V sodobnem preučevanju možganov gre za tako imenovane somatske markerje, ki odražajo stanje duha. Novejše raziskave so potrdile, da vsem oblikam gibanja, kot so pohajanje, šviganje, hitra hoja, tek, jogging, ustreza določen slog razmišljanja, trdi Umekova. Zato je mogoče z zavestno izbiro hitrosti gibanja upravljati z našimi mislimi, še posebej pa z izbiro določenega sloga hoje.

Presenečeni boste, kako različno mislimo glede na to, ali tečemo ali hodimo počasi. Poskusite dan začeti tako, da ob glasbi, ki jo poslušate na radiu, tudi malo pomigate in se zavrtite v ritmu. To izboljšuje razpoloženje, spreminja mimiko v pozitivnem smislu in vam omogoči, da dan začnete v vedrem razpoloženju.

Andrej Repež

asis. dr. Andrej Repež dr. med. spec. plastične, rekonstruktivne in estetske kirurgije

Katja Arko Kampuš

Katja Arko Kampuš dr.dent.med. spec. ortodont

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki